Charbroil Titan "Anmeldelse"

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

MegaO
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Charbroil Titan "Anmeldelse"

Indlæg#101 » 27. apr 2014, 17:27

Jeg har CB500 .. savner også ualmindeligt meget et termometer i låget.. :/ Tror bare jeg bore et hul, og smider et Outdoorchef i til 92,- fra TBS.

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
BGE XL + Mini
Auplex Mini
Weber Smokey Joe 37 cm. m. 2-delt JBI Støbejernsrist.
Weber OTP 57 cm. x2
Weber Q100

At grille er ikke en hobby, men en livsstil ;)

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#102 » 27. apr 2014, 18:20

Det kan du sagtens, men pas på du vil ødelægge din garanti, så det er det du skal gøre op med dig selv, hvorfor ikke bruge et elektronisk som viser dig din temperatur ved risten ?, temperaturen i låget er jo ligegyldigt med mindre du har helt styr på forskellen
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

MegaO
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#103 » 27. apr 2014, 18:34

Fordi jeg magter ikke alt det elektronik og pangel der ligger og fylder..

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
BGE XL + Mini
Auplex Mini
Weber Smokey Joe 37 cm. m. 2-delt JBI Støbejernsrist.
Weber OTP 57 cm. x2
Weber Q100

At grille er ikke en hobby, men en livsstil ;)

Brugeravatar

melvis
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#104 » 27. apr 2014, 22:27

Dont do it !
Weber Summit S-670
Weber Smookey Mountain 57cm
LIDL Sousvide

eichmeier
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#105 » 11. jun 2014, 19:40

hvad er status for folk efter 1 års tid med deres TITAN.

min er længe om at komme op på maks temp. nu syntes jeg

IR plader rengjort
Riste rengjort
Brændere børstet og huller renset

Men stadig ikke power nok syntes jeg

Helt ny flaske

jgjensen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#106 » 11. jun 2014, 20:20

Jeg er super tilfreds! God jævn hurtig opvarmning og relativ let at styre temp.
hilsen
Jesper

eichmeier
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#107 » 11. jun 2014, 21:42

hvad er hurtig opvarmning og hvad viser termometrene og måler du andre steder

Har stukket et ind der hvor rotisseriet sidder bare et weber og syntes ikke den bliver varm nok med fuldt blus

hvor varm bliver jeres.

og hvad gør i rent på den, hvor tit, og hvordan ?

men er udover det ellers godt tilfreds

/eichmeier

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#108 » 11. jun 2014, 23:32

Sådan her ser temperatur udviklingen ud på min over en halv time med alle brændere på max.

Titan temp graph.jpg

Proben er stukket ind i rotisseri hullet ca. midt i grillen og rager omkring 20 cm ind.
Med venlig hilsen,
Thomas

Barrit
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#109 » 28. jul 2014, 11:11

Hej, da jeg overvejer at købe en char broil titan, vil jeg lige høre dem som har en, om de stadig er tilfredse med deres. Og om den lever op til jeres forventninger, håber på tilbagemelding da jeg er i tvivl om, hvad min næste grill skal hedde. Håber der snart kommer et godt tilbud, da mit grill budget ligger på Ca 3500. På forhånd tak for hjælpen. Mvh Jacob

Kaj Marcusen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#110 » 30. jul 2014, 15:30

Barrit skrev:Hej, da jeg overvejer at købe en char broil titan, vil jeg lige høre dem som har en, om de stadig er tilfredse med deres. Og om den lever op til jeres forventninger, håber på tilbagemelding da jeg er i tvivl om, hvad min næste grill skal hedde. Håber der snart kommer et godt tilbud, da mit grill budget ligger på Ca 3500. På forhånd tak for hjælpen. Mvh Jacob

Hey Barrit!
Som så mange andre herinde i denne tråd, købte jeg i starten af sommeren og Charbroil Titan, selvom jeg var ret så skeptisk(har altid været Weber mand), men tænkte:
"Nu skal jeg se om andre også kan lave grill, end bare Weber"
Jeg er meget tilfreds med min! Den virker påklageligt, og har endnu ikke haft nogle problemer(Jeg griller hver dag i denne tid, da det er så godt vejr. Det er hurtigere end en pande eller ovn :D)

Dit budget lyder på ~3500, så vil jeg anbefale denne: http://www.xl-byg.dk/produkter/haven/grill/gasgrill/charbroil-t-36g-rustfri-graa-gasgrill.htm
Så har du også et monster hvis der skulle komme en masse gæster af den ene eller anden årsag!
De har også de mindre, http://www.xl-byg.dk/webshop/maerker/charbroil/, men man skal jo ikke have for lille en grill ;-)

Jacob77
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#111 » 1. aug 2014, 09:34

Kaj Marcusen skrev:
Dit budget lyder på ~3500, så vil jeg anbefale denne: http://www.xl-byg.dk/produkter/haven/grill/gasgrill/charbroil-t-36g-rustfri-graa-gasgrill.htm
Så har du også et monster hvis der skulle komme en masse gæster af den ene eller anden årsag!
De har også de mindre, http://www.xl-byg.dk/webshop/maerker/charbroil/, men man skal jo ikke have for lille en grill ;-)

Charbroil Titan er på tilbud i nogle Bilka butikker lige nu. Bilka i Tilst har den til 3500 og i Aalborg til 4000 med noget tilbehør. Det er halv pris.
Charbroil X200
Weber One-Touch Premium
Charbroil Titan

Green.dk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#112 » 7. apr 2015, 10:39

Blot til info, så er denne grill igen til halv pris i Bilka. Om det kun er i dag eller hele denne uge, det ved jeg ikke.

Fik mit eget eksemplar med i bilen her til morgen, da de åbnede i Hillerød. .1%¤

Glæder mig til at pakke ud og samle i løbet af ugen.
/Green

Headmaster
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#113 » 7. apr 2015, 10:58

Jeg har også lige bestilt en Charboil Titan får den leveret 13. april. .1%¤ Tror der er 300 stk (siger avisen) og når de 300 er solgt så ved jeg ikke. Men kan se online at hvis man bestiller nu får man den leveret i maj måned.
Bilka Ishøj havde 1 lap tilbage i holderen.

Stod også og rykkede lidt i en 47G og synes der var en verden til forskel i kvaliteten. Men om det er fordi den måske er samlet dårligt ved jeg ikke. Lidt som at komme IKEA og rykke lidt i møblerne :-)

Den vejer vist 88 kg!! :roll:

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#114 » 16. jul 2015, 16:00

Beklager at jeg lige bumper et gammelt topic, men det er vel bedre end at oprette et nyt.
Hvordan har I fået et så langt spyd til jeres Titan? Mit der fulgte med, går kun ca. Halvvejs igennem grillen.

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#115 » 16. jul 2015, 17:53

PF85 skrev:Beklager at jeg lige bumper et gammelt topic, men det er vel bedre end at oprette et nyt.
Hvordan har I fået et så langt spyd til jeres Titan? Mit der fulgte med, går kun ca. Halvvejs igennem grillen.

Det må være fordi de har skiftet leverandør, altså Char-broil. Det der er så langt er fra Dangrill. Kan bl.a. Købes i Stark til omkring 400,-

Sent from my iPhone using Tapatalk
Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Charbroil Titan

Indlæg#116 » 16. jul 2015, 23:39

KimVP skrev:
PF85 skrev:Beklager at jeg lige bumper et gammelt topic, men det er vel bedre end at oprette et nyt.

Det må være fordi de har skiftet leverandør, altså Char-broil. Det der er så langt er fra Dangrill. Kan bl.a. Købes i Stark til omkring 400,-

Tak :)

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#117 » 18. jul 2015, 10:30

hej nu er denne tråd angående titan med pt kan man få t47 til kun 2000kr er den så købet værd. altså er titan den store mer pris værd
Napoleon rodeo pro 22 kulgrill ø 58cm
Charproil professionel 4400 gasgrill 4 brænders
Weber Q1200
dancook kulgrill
weber kulgrill ø 58cm

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#118 » 18. jul 2015, 12:56

Hov det er cb m 500
Napoleon rodeo pro 22 kulgrill ø 58cm
Charproil professionel 4400 gasgrill 4 brænders
Weber Q1200
dancook kulgrill
weber kulgrill ø 58cm

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#119 » 18. jul 2015, 13:22

Michael > Iflg. Flere, så er det en bedre ståltype der bliver brugt på en Titan.

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#120 » 18. jul 2015, 15:04

michael1980 skrev:hej nu er denne tråd angående titan med pt kan man få t47 til kun 2000kr er den så købet værd. altså er titan den store mer pris værd

Lige meget hvilken grill du har ment, så er det et alt for generelt spørgsmål.

Jeg kan hente brænde gratis i skoven. Så har jeg en grill. Mine madvarer kommer på pinde. Så nu har jeg en komplet grill og har sparet mange tusinde kroner!

Kan du se hvad jeg mener?

Det kommer helt an på hvad man vil give for en grill og hvad man går op i og værdsætter.
Skriv hvad du forventer af en grill, evt i en ny tråd og lad os se på det :)

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Pijnacker
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#121 » 7. aug 2015, 09:28

Hej.
Jeg købte et spyd fra Grillbutikken som passer perfekt til motoren der fulgte med i pakken fra Bilka. Kan endda kortes af da det er rigeligt langt:-)

http://grillbutikken.dk/grillmotorer-sp ... stfri-spyd

vigge
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#122 » 16. aug 2015, 01:33

Er i stadig glade for dem? Har lige fået e mail fra bika, den kan bestilles online til 4000kr kunne godt være fristet til at udskifte min ascona ud.

Sendt fra min SM-T535 med Tapatalk

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#123 » 16. aug 2015, 07:53

Jeg er glad for min og jeg bruger den ofte til specielt de hurtige ting som bøffer, pølser m.m, men jeg kunne godt bruge 100 grader mere ind imellem eller en sear station ligesom på de store Weber, men det er jo unægteligt også en anden pris vi taler om der.
Med venlig hilsen,
Thomas

svarrer
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#124 » 16. aug 2015, 22:24

Hej alle
Er der nogle af jer der har problemer med at få brændt fedt og marinader af efter grillning, specielt det der har lagt sig på ir pladerne?
Har i evt. Nogle gode fif med hvordan i rengør jeres Titan?

Hilsen
Svarrer

jgjensen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#125 » 17. aug 2015, 10:07

techie skrev:Jeg er glad for min og jeg bruger den ofte til specielt de hurtige ting som bøffer, pølser m.m, men jeg kunne godt bruge 100 grader mere ind imellem.

Jeg er meget enig her....generelt er det en dejlig gasgrill i god kvalitet, som jeg bruger ofte, men jeg mangler også virkelig lige at kunne fyre den helt op i temperatur, for det kræver det virkelig hvis de der hule riste skal give pæne grill-mærker og ikke brænde kødet fast. Jeg har også bemærket at den er varmere jo tættere du er på gastilførslen (venstre side).

Jeg har prøvet med at støbejernsplade der bliver lagt ovenpå risten - det virker okay....det tager noget tid at få den gennemvarm, og så er det jo lidt omstændigt at skulle bruge i forhold til hvis risten bare selv kunne klare jobbet....
hilsen
Jesper

jgjensen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#126 » 17. aug 2015, 10:08

jgjensen skrev:
techie skrev:Jeg er glad for min og jeg bruger den ofte til specielt de hurtige ting som bøffer, pølser m.m, men jeg kunne godt bruge 100 grader mere ind imellem.

Jeg er meget enig her....generelt er det en dejlig gasgrill i god kvalitet, som jeg bruger ofte, men jeg mangler også virkelig lige at kunne fyre den helt op i temperatur, for det kræver det virkelig hvis de der hule riste skal give pæne grill-mærker og ikke brænde kødet fast. Jeg har også bemærket at den er varmere jo tættere du er på gastilførslen (venstre side).

Jeg har prøvet med en støbejernsplade (den Weber harlavet til Genesis) der bliver lagt ovenpå risten - det virker okay....det tager noget tid at få den gennemvarm, og så er det jo lidt omstændigt at skulle bruge i forhold til hvis risten bare selv kunne klare jobbet....
hilsen
Jesper

vigge
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#127 » 17. aug 2015, 11:42

Hmm det er da træls der mangler varme. Men hvis grillen er bygget til en større gas mængde er det vel bare en ny regulator der skal til.

Sendt fra min KAZAM Thunder Q45 med Tapatalk
Senest rettet af vigge 17. aug 2015, 11:51, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#128 » 17. aug 2015, 11:49

Det er til få ting man godt lige kunne bruge en smule ekstra som f.eks. når man lige skal have sværen til at boble påm flæskestegen eller når skindet på kyllingen skal være sprødt. Det er nok mere den der sear station jeg kunne bruge som går på tværs af grillen - for de ca. 300 grader den kan nå er fint til den almindelige kokkerering.
Med venlig hilsen,
Thomas

jgjensen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Charbroil Titan

Indlæg#129 » 18. aug 2015, 14:00

vigge skrev:Hmm det er da træls der mangler varme. Men hvis grillen er bygget til en større gas mængde er det vel bare en ny regulator der skal til.

Altså du mener en anden model hvor "palen" når længere ned og åbner mere op for gassen...?
Jeg har spekuleret på om det er muligt og/eller om der mon ikke er særlige regulativer for det herhjemme?
hilsen
Jesper

vigge
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: RE: Re: Charbroil Titan

Indlæg#130 » 18. aug 2015, 15:29

jgjensen skrev:[quote="vigge"]Hmm det er da træls der mangler varme. Men hvis grillen er bygget til en større gas mængde er det vel bare en ny regulator der skal til.

Altså du mener en anden model hvor "palen" når længere ned og åbner mere op for gassen...?
Jeg har spekuleret på om det er muligt og/eller om der mon ikke er særlige regulativer for det herhjemme?[/quote]
Der er regler for det her hjemme, men hvis grillen er bygget til et højere tryk hvilket den højst sandsynligt er, så må man på udenlandske sidder kunne se hvad den er bygget til. En anden regulator vil ikke virke anderledes på knappen det er ventilen inden i den der er lavet til større flow

Sendt fra min KAZAM Thunder Q45 med Tapatalk

bochristiansen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#131 » 20. jan 2016, 19:32

Hej
Er det muligt at skifte slangen til en længere og så føre den ud gennem et hul i siden? Jeg har nemlig svært ved at se om der er lavet hul til det - eller om man skal investere i en lavere gasflaske i stedet?

Mvh

Bo

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#132 » 20. jan 2016, 20:11

Bauhaus bytter gule stål flasker til letvægtsflasker lige pt (et par dage endnu så vidt jeg husker)
Med venlig hilsen,
Thomas

MadMax
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#133 » 31. maj 2016, 21:59

techie skrev:
Benja7 skrev:Glemte lige. Er der nogle som har fundet et godt cover ?

Jeg kunne godt tænke mig dette når man nu ikke kan få et fra Charbroil:
Billede

Men jeg kan ikke finde nogle steder som har det :-(

Det kan jeg heller ikke, men jeg skrev til Dancook og spurgte efter det. De sagde at man kunne bede Bilka eller Bauhaus om at bestille det hjem.

MadMax
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#134 » 31. maj 2016, 22:00

Ved ikke lige hvad der skete, men vil høre om nogle kender en side, der sender dette til DK?

EDJ
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#135 » 1. jun 2016, 14:34

Hej
jeg har hævet temperaturen lidt ved at mindske åbningen bagtil se billeder
Vedhæftede filer
IMG_2127.JPG
IMG_2126.JPG
Erik Dalgaard

Traeger Timberline 850
Primo Large
Broil King Imperial
Sous Vide
O-Grill

Pijnacker
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#136 » 3. jun 2016, 23:34

Hej.
Fortår ikke rigtigt hvad du har lavet.
Er det muligt med en bedre beskrivelse?

Sander Esbjerg
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#137 » 20. jun 2016, 15:13

Hej Techie

Er det også din erfaring at det er den venstre zone der bliver varm først, og derefter følger midterste og til sidst den højre?

På forhånd tak

mvh
Ticho

Kantax
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#138 » 20. jun 2016, 20:09

Sander Esbjerg skrev:Hej Techie

Er det også din erfaring at det er den venstre zone der bliver varm først, og derefter følger midterste og til sidst den højre?

På forhånd tak

mvh
Ticho

Ved mig er det lige omvendt. Jeg har dog tænkt, om det er termometerne, det er galt med, da det til venstre ikke kan komme helt i bund, og det i midten kun næsten kommer helt i bund.
Har du prøvet at måle efter?

vigge
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#139 » 31. jul 2016, 18:19

Har i andre gas flasken i skabet?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk

Jeffy
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#140 » 25. jul 2017, 12:49

Hej, ny her i dette forum.
Har lige købt en CharBroil T-36G gasgrill - har aldrig gasgrillet før, så der kommer sikkert en del spørgsmål. Har fulgt denne tråd, og det gav mig mod på at købe den grill, som langt hen ad vejen er den samme som Titan, så vidt jeg kan se og forstå. Føj, det tog tid at samle skidtet, og var ikke bare lige til, men fik det da klaret på et par timer. :shock:

Har lige grillet både en hel kylling på1350 gr. og dagen efter en ribbenssteg på ca. 1,3 kg. - det har været helt OK. Har haft en bakke under, til at opfange dryp, som jeg har set her på siden. Det var fint. Så nu glæder jeg mig til oplevelserne. ;-)

Ved nogen om man kan få et længere spyd til rotisseriet, da det spyd som er med, kun rækker 3/4 af bredden i grillrummet, og man derfor må have "aggregat" stående på risten, i stedet for at spyddet når helt ud til siden. :?:

Mvh Jeffy

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#141 » 25. jul 2017, 20:25

JCL7000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#142 » 2. aug 2019, 19:47

Jeg hiver lige en gammel tråd frem og håber i har nogle inputs.

Hvordan er grillen her et par år efter?
Synes generelt når jeg læser amerikanske anmeldelser, så er folk vilde med grillen lige når de får den, men efter et par år, melder historien at den skulle være rustet væk?

Hvad er jeres langtids erfaringer med grillen? ( som vidst nok hedder platinum nu)

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#143 » 3. aug 2019, 09:17

Jeg har noget rust på hjulene og 2 af 4 side paneler. På den ene af side panelerne tror jeg det er en fabrikations fejl, for det kom meget hurtigt. Den anden er det meget lidt.
Med venlig hilsen,
Thomas

tfunder
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#144 » 3. aug 2019, 11:40

Jeg har præcis sammen oplevelse :-)

Paneler på venstre side er pæne, den ene på højre side er grim. Lidt rust på hjul.

Resten af grillen er i overraskende god stand. Skruer og bolte plejer at ruste men de er pæne. Låg og sideborde er superpæne.
Riste og ‘deflectors’ er også ok, omend de ligner ofte på en grill der er brugt *meget* :-D

Et ud af tre termometre er stået af.

Tilbage til "Gasgrill"