Ideen er at komme til at grille oftere fordi den er lidt hurtigere at starte op.
Charbroil Titan
Grill arealet er 63 x 42 cm og der er side burner. De udvendige mål låget er åbent er 70 cm dyb, og 164 cm høj. Uanset om låget er åbent så er den 145 cm bred

Grillen ankom efter et par dage med et fragt firma. Der blev informeret dagen før om ca. tidspunkt de ville komme og at chaufføren ville ringe 30 min før. Tidspunktet blev 17-21 og der blev ringet ca. 15-20 min før de var her.
Kassen er ca. på størrelse med en EUR palle og vejer ca. 100 kilo. Det er nemt nok at få samlet bunden alene, men man skal være to til at løfte selve grillen op på bordet. EUR pallen efterlod flyttefirmaet og det takker jeg da for. Sådan en kan man jo altid bruge herude på landet.
Vejledningen er rimeligt enkel og der er ikke mange møtrikker der skal monteres før man er igang. Det er også svært at tage de forkerte fordi næsten alle er ens.
Bunden skulle overtales lidt til at komme på plads, men ellers var det nemt PÅNÆR logo'et. Låget er dobbelt lag metal og det er noget nær umuligt at få pølsefingrene ind og skrue 2 møtrikker på plads for at holde logo'et. Det er stadig ikke rigtigt lykkedes mig af frygt for at tabe møtrikken ned imellem de to lag metal (de kan sikkert skilles af - men helt ærligt.. Til gengæld er hullerne brugbare til en probe..

En almindelig gul 11 kg gasflaske er for høj til at stå inde i skabet under grillen. Dvs. at den kan lige stå så "dimsen" fra regulatoren rammer bunden af bakken under grillen. Da bakken bliver mere end "håndvarm" ville jeg nok vælge en lavere flaske til at stå derinde. Selve slangen er dog rimeligt kort, så vil man have flasken ud på siden skal man købe en anden slange.
For at måle temperatur tog jeg et Maverick termometer og stak en probe igennem hullet i låget til logoet og lagde den anden på risten. Det var rimeligt vindstille imens og grillen stod næsten også i læ
3 brændere på "Hi": Låg ca 300 grader, Rist over 300 grader (Maverick kan ikke klare højere).
2 brændere på "Hi": ca 200 grader (2 yderste)
1 brænder på "Hi": ca. 155 (midten)
3 brændere på "Low": Låg ca. 165 grader, Rist ca. 210 grader.
2 brændere på "Low": Låg ca. 150 grader (2 yderste)
1 brænder på "Low": Låg ca. 130 grader (midten)
Alle brænderne på "Hi".
100 grader 4,36 min.
150 grader 6,27 min.
200 grader 9,16 min.
250 grader 14,27 min.
~290 grader ca 24 min.
300 grader ca 27 min.
Jeg syntes ikke jeg kan få øje på nogle større åbninger på bagsiden af grillen, som der ellers har været nævnt i forbindelse med Charbroil.