Charbroil Titan "Anmeldelse"

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen
Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Charbroil Titan "Anmeldelse"

Indlæg#1 » 25. aug 2013, 19:04

Som jeg har skrevet om i en anden tråd, så har jeg købt en gasgrill. Valget faldt på en Charbroil Titan fra Bilka, som pt. stadig er på tilbud til 3500,- og med en normal pris på 7000,- som supplement til min almindelige Weber OTG og min pattegris grill.

Ideen er at komme til at grille oftere fordi den er lidt hurtigere at starte op.

Charbroil Titan

130824-IMG20130824104848.jpg

Grill arealet er 63 x 42 cm og der er side burner. De udvendige mål låget er åbent er 70 cm dyb, og 164 cm høj. Uanset om låget er åbent så er den 145 cm bred :-)

130825-IMG20130825183954.jpg

Grillen ankom efter et par dage med et fragt firma. Der blev informeret dagen før om ca. tidspunkt de ville komme og at chaufføren ville ringe 30 min før. Tidspunktet blev 17-21 og der blev ringet ca. 15-20 min før de var her.

Kassen er ca. på størrelse med en EUR palle og vejer ca. 100 kilo. Det er nemt nok at få samlet bunden alene, men man skal være to til at løfte selve grillen op på bordet. EUR pallen efterlod flyttefirmaet og det takker jeg da for. Sådan en kan man jo altid bruge herude på landet.

130824-IMG20130824072620.jpg

Vejledningen er rimeligt enkel og der er ikke mange møtrikker der skal monteres før man er igang. Det er også svært at tage de forkerte fordi næsten alle er ens.

Bunden skulle overtales lidt til at komme på plads, men ellers var det nemt PÅNÆR logo'et. Låget er dobbelt lag metal og det er noget nær umuligt at få pølsefingrene ind og skrue 2 møtrikker på plads for at holde logo'et. Det er stadig ikke rigtigt lykkedes mig af frygt for at tabe møtrikken ned imellem de to lag metal (de kan sikkert skilles af - men helt ærligt.. Til gengæld er hullerne brugbare til en probe.. :-)

130824-IMG20130824083946.jpg

En almindelig gul 11 kg gasflaske er for høj til at stå inde i skabet under grillen. Dvs. at den kan lige stå så "dimsen" fra regulatoren rammer bunden af bakken under grillen. Da bakken bliver mere end "håndvarm" ville jeg nok vælge en lavere flaske til at stå derinde. Selve slangen er dog rimeligt kort, så vil man have flasken ud på siden skal man købe en anden slange.

130824-IMG20130824111517.jpg

For at måle temperatur tog jeg et Maverick termometer og stak en probe igennem hullet i låget til logoet og lagde den anden på risten. Det var rimeligt vindstille imens og grillen stod næsten også i læ

3 brændere på "Hi": Låg ca 300 grader, Rist over 300 grader (Maverick kan ikke klare højere).
2 brændere på "Hi": ca 200 grader (2 yderste)
1 brænder på "Hi": ca. 155 (midten)

3 brændere på "Low": Låg ca. 165 grader, Rist ca. 210 grader.
2 brændere på "Low": Låg ca. 150 grader (2 yderste)
1 brænder på "Low": Låg ca. 130 grader (midten)

Alle brænderne på "Hi".

100 grader 4,36 min.
150 grader 6,27 min.
200 grader 9,16 min.
250 grader 14,27 min.
~290 grader ca 24 min.
300 grader ca 27 min.

130825-IMG20130825172321.jpg

Jeg syntes ikke jeg kan få øje på nogle større åbninger på bagsiden af grillen, som der ellers har været nævnt i forbindelse med Charbroil.

130825-IMG20130825184016.jpg
Senest rettet af techie 25. aug 2013, 21:34, rettet i alt 2 gange.
Med venlig hilsen,
Thomas

eichmeier
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Charbroil Titan "Anmeldelse"

Indlæg#2 » 25. aug 2013, 19:29

lyder godt.

lader den til at være varmere end de 300 grader og har du haft noget på?

/eichmeier

decolour
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 25. aug 2013, 19:30

Hej og tak for anmeldelsen:-)

lige et par spørgsmål, hvor hurtig er den til at varme op, når du starter den fra helt kold?

det jeg er mest nervøs for ved den er om den mangler noget effekt, umiddelbart har den noget lavere effekt (7kwh) kontra en tilsvarende genesis.

Men jeg ved ikke om det er et problem, eller om der er masser af "kræfter" i den?

ellers fin test med gode billeder og tekst.

Mvh Kim L. Poulsen

eichmeier
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 25. aug 2013, 19:51

de påstår at den "manglende" effekt er grundet infrarød, og derfor den ikke skal bruge så meget power og derfor er mere økonomisk i brug.

jeg er mere undrende omkring ristens opbygning

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 25. aug 2013, 19:52

eichmeier skrev:lyder godt.

lader den til at være varmere end de 300 grader og har du haft noget på?

De små termometre over hvert gasblus ryger op over 450 grader når den er tændt. Jeg har desværre ikke noget digitalt termometer der kan klare den temperatur.

130825-IMG20130825201602.jpg
Senest rettet af techie 25. aug 2013, 21:49, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen,
Thomas

decolour
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 25. aug 2013, 19:53

eichmeier skrev:de påstår at den "manglende" effekt er grundet infrarød, og derfor den ikke skal bruge så meget power og derfor er mere økonomisk i brug.

Altså at risten ikke er massiv? men hul indeni?

det er nu mest det med effekten jeg tænker på.

Mvh Kim

Benja7
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 25. aug 2013, 19:55

Tak for hurtig gennemgang af grillen.

Nu glæder jeg mig endnu mere til i morgen hvor min ankommer :-D

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#8 » 25. aug 2013, 20:04

decolour skrev:Hej og tak for anmeldelsen:-)

lige et par spørgsmål, hvor hurtig er den til at varme op, når du starter den fra helt kold?

Jeg glemte at tage tid, men den var under 10 minutter om at nå 200 grader. Når den er kølet af skal jeg nok lave en præcis tidsmåling.
Med venlig hilsen,
Thomas

eichmeier
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 25. aug 2013, 20:14

decolour skrev:
eichmeier skrev:de påstår at den "manglende" effekt er grundet infrarød, og derfor den ikke skal bruge så meget power og derfor er mere økonomisk i brug.

Altså at risten ikke er massiv? men hul indeni?

det er nu mest det med effekten jeg tænker på.

Mvh Kim

jeps, det er et u

men de påstår, at grundet deres infrarøde, skal de ikke bruge så meget power

så en video på youtube.

søg test af saber 500

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 25. aug 2013, 21:28

techie skrev:Jeg glemte at tage tid, men den var under 10 minutter om at nå 200 grader. Når den er kølet af skal jeg nok lave en præcis tidsmåling.

100 grader 4,36 min.
150 grader 6,27 min.
200 grader 9,16 min.
250 grader 14,27 min.
~290 grader ca 24 min.
300 grader ca. 27 min.

Har opdateret det oprindelige indlæg med max temperatur. Den stiger stadig lidt - pt. 297 grader.

EDIT: Den maxede Maverick ud - over 300 grader under låget efter 27 min.
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#11 » 25. aug 2013, 21:44

Første måltid på den:

Svinemørbrad med bacon om. Serveret med "frisk" pasta med pesto dressing.

130825-IMG20130825204116.jpg

Imens den stadig lå på grillen..

130825-IMG20130825201826.jpg
Med venlig hilsen,
Thomas

jaqup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 25. aug 2013, 22:48

Tak for anmeldelsen.

Ser godt ud.

Jeg regner med at min kommer i morgen:-)

Er der nogle der evt har nogle gode fif / råd som man bør gøre inden man tager den i brug for første gang???

Brugeravatar

hupfeld
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 26. aug 2013, 08:01

jaqup skrev:Tak for anmeldelsen.

Ser godt ud.

Jeg regner med at min kommer i morgen:-)

Er der nogle der evt har nogle gode fif / råd som man bør gøre inden man tager den i brug for første gang???

Det ville nok ikke være en dum ide, at spray en klud med WD40 og tørre grillen at på ydersiden..

Benja7
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#14 » 26. aug 2013, 09:07

hupfeld skrev:
Det ville nok ikke være en dum ide, at spray en klud med WD40 og tørre grillen at på ydersiden..

Måske et dumt spørgsmål... Men hvad hjælper det ?

Brugeravatar

hupfeld
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 26. aug 2013, 09:09

Det er slet ikke et dumt spørgsmål... Jeg undrede mig også da jeg fik det råd!
Men jeg har fået fortalt, at det skulle danne en hinde, så grillen ikke ruster så let.

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 26. aug 2013, 09:34

den simple forklaring er som hupfeld skriver at du ligger en "fedtet" hinde på overfladen, og her kan flyverusten ikke binde, alt rustfrit kan få rustpletter, det stammer typisk fra flyverust, eller små metal partikler som hvirvler rundt i luften, og bliver de liggende på din fine nye grill, så vil de ruste af den fugtighed som der vil sætte sige når det regner eller bare duggen
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

isetta
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 26. aug 2013, 10:15

mtl skrev:den simple forklaring er som hupfeld skriver at du ligger en "fedtet" hinde på overfladen, og her kan flyverusten ikke binde, alt rustfrit kan få rustpletter, det stammer typisk fra flyverust, eller små metal partikler som hvirvler rundt i luften, og bliver de liggende på din fine nye grill, så vil de ruste af den fugtighed som der vil sætte sige når det regner eller bare duggen

Hejsa,
Helt korrekt hvad MTL her skriver. Desuden, så findes der også forskellige typer af rustfrit stål. Jeg vil tro at der anvendes en ferritisk type til sådanne grills (mon ikke grillen er magnetisk?....så er det nemlig ret sikkert sådan en type).
Disse typer har relativt lavt krom indhold, samt meget lidt, eller slet ingen nikkel, hvilket medfører, at de kan have tendens til korrosion - især hvis de anvendes tæt på kystområder osv. Men også dette problem, kan afhjælpes med en let olieret klud. Jeg vil dog nok anbefale en madolie :-)

Mvh
Niels

DraX
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 26. aug 2013, 10:16

mtl skrev:den simple forklaring er som hupfeld skriver at du ligger en "fedtet" hinde på overfladen, og her kan flyverusten ikke binde, alt rustfrit kan få rustpletter, det stammer typisk fra flyverust, eller små metal partikler som hvirvler rundt i luften, og bliver de liggende på din fine nye grill, så vil de ruste af den fugtighed som der vil sætte sige når det regner eller bare duggen

Gælder dette også den Genesis S-330 jeg gerne skulle få leveret i dag? Der er hele grillen jo Rustfrit stål. Kan den stadig få rustpletter på sig? Og burde jeg skaffe den WD40 også så? Evt måske ikke nødvendigt så længe man har betræk på ?
Weber Genesis S-330.
Weber One Touch Premium 57 cm kuglegrill.

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#19 » 26. aug 2013, 10:35

Youtube anmeldelse af Saber Cast 500 som er den samme grill.

HANDY Review of the Saber Cast 500
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Sv: Charbroil Titan "Anmeldelse"

Indlæg#20 » 26. aug 2013, 11:46

DraX skrev:

Gælder dette også den Genesis S-330 jeg gerne skulle få leveret i dag? Der er hele grillen jo Rustfrit stål. Kan den stadig få rustpletter på sig? Og burde jeg skaffe den WD40 også så? Evt måske ikke nødvendigt så længe man har betræk på ?

Yep det er det samme, har en ven som ikke gjorde det og hans har fået en omgang grimme røde hunde. :-)
Ned med vegetarer, de spiser kørenes mad.

DraX
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Sv: Charbroil Titan

Indlæg#21 » 26. aug 2013, 11:49

soele skrev:
DraX skrev:

Yep det er det samme, har en ven som ikke gjorde det og hans har fået en omgang grimme røde hunde. :-)

Ok tak for info... Jem og Fix, here i come !!!
Weber Genesis S-330.

Trisse
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#22 » 26. aug 2013, 12:05

Jeg er meget "lun" på denne grill, men tænker på om den bliver for stor til hverdagsgrillerier til 2 pers.?

Helt sikkert en fordel når børn og børnebørn er hjemme, hvor OTG, Vietnamgrill og smokey Joe kommer til kort :roll:

Det bliver (måske) min første gasgrill, så jeg vil sikre mig det rigtige valg.
Vi griller de fleste dage i ugen og det er for os en fordel at kunne "smide" både kød og tilbehør på grillen.
Samtidig må den jo også være perfekt til bruning af SV?
Hvad siger i? :-)

Konen, som har fået lov til at "svinge" dankortet, hvis jeg kommer med de rette argumenter!
Mvh. Trisse

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#23 » 26. aug 2013, 13:12

Den er ganske stor til 2 mennesker. Der skal en del tilbehør til for at fylde den. Vi er også 2 voksne herhjemme og børn begrænser sig til en enkelt på lidt over 2 år, så den er overkill til de fleste madlavnings scenarier, men prisen er rigtig og jeg løb tit tør for plads på den alm. weber 57cm - derudover er der også grænser for hvor mange grille jeg gider have på terrassen. Så hellere færre men lidt større.
Med venlig hilsen,
Thomas

Trisse
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#24 » 26. aug 2013, 13:46

Du følger min tankegang, Thomas :-)

Efter at have kigget priser på Outdoorchef, som jeg ellers var HELT sikker på skulle være min nye grill, er jeg meget i tvivl om mht. valg ... Mon ikke jeg får mere glæde af en Titan i det lange løb?

Ekstra argument over for manden: En firkantet grill er lettere at placere i hjørner, end en rund! [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Mvh. Trisse

DraX
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#25 » 26. aug 2013, 13:48

Trisse skrev:Du følger min tankegang, Thomas :-)

Efter at have kigget priser på Outdoorchef, som jeg ellers var HELT sikker på skulle være min nye grill, er jeg meget i tvivl om mht. valg ... Mon ikke jeg får mere glæde af en Titan i det lange løb?

Ekstra argument over for manden: En firkantet grill er lettere at placere i hjørner, end en rund! [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Vil nu også argumentere for at man kan bedre udnytte pladsen i en firkantet grill, end en rund grill :)
Weber Genesis S-330.

NCL
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#26 » 26. aug 2013, 14:35

Jeg skiftede min store firkantede Broil King ud med en ODC Ascona her i sommers, og det har jeg ikke fortrudt!
Den varmer hurtigere op (meget hurtigere) og bruger mindre gas, nemmere at gøre ren, og så kan hele arealet bruges til indirekte.
Dog vil jeg sige, at hvis du tit skal lave meget over direkte varme, så er den store firkant nok bedre, og så har ODC selvfølgelig heller ikke den samme WOW effekt :)

Primo Oval XL
Auplex XL
Auplex mini
Outdoorchef Ascona
Artiforno stenovn 100 cm
Weber OTG 57
Weber Q100
Bjørn Teddy

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Sv: Charbroil Titan

Indlæg#27 » 26. aug 2013, 17:40

Med en PrimaLight flaske er der 2 cm luft fra regulatoren op til bakken under grillen.

130826-IMG20130826163026.jpg

Efter at have lavet lidt mad tjekkede jeg varmen nede under og regulatoren var på ingen måde varm.
Senest rettet af techie 26. aug 2013, 18:51, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

FamilyMan
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#28 » 26. aug 2013, 17:43

DraX skrev:

Vil nu også argumentere for at man kan bedre udnytte pladsen i en firkantet grill, end en rund grill :)

Ikke hvis man laver medisterpølse [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

tfunder
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#29 » 26. aug 2013, 19:22

isetta skrev:Hejsa,
Helt korrekt hvad MTL her skriver. Desuden, så findes der også forskellige typer af rustfrit stål. Jeg vil tro at der anvendes en ferritisk type til sådanne grills (mon ikke grillen er magnetisk?....så er det nemlig ret sikkert sådan en type).
Disse typer har relativt lavt krom indhold, samt meget lidt, eller slet ingen nikkel, hvilket medfører, at de kan have tendens til korrosion - især hvis de anvendes tæt på kystområder osv. Men også dette problem, kan afhjælpes med en let olieret klud. Jeg vil dog nok anbefale en madolie :-)

Mvh
Niels

Titan'en er (iflg. spec sheet) 304 dvs. ikke magnetisk og Weber er 302 (magnetisk) men derfor er madolie, wd40 eller våbenolie nok stadig en god ide ;-)

isetta
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#30 » 26. aug 2013, 19:53

tfunder skrev:
isetta skrev:Hejsa,

Mvh
Niels

Titan'en er (iflg. spec sheet) 304 dvs. ikke magnetisk og Weber er 302 (magnetisk) men derfor er madolie, wd40 eller våbenolie nok stadig en god ide ;-)

Hejsa
Jeg vil mene, at 302 vil kun være magnetisk ved kold-deformation.....hvilket også kan forekomme ved AISI 304. (302 er en højere klasse=dyere end 304). Hvis pladerne er magnetiske på plane flader, så vil det ret sikkert være en Ferritisk type (...typisk 201 eller lign).... Dog også et helt OK materiale - Især ved en let olie behandling.

Man kan jo blot tage alle de fine kokkeknive, som også er magnetiske. De er dog af en anden type rustfrit stål (Martensitisk 420 eller lign)...som naturligvis er hærdbar.
men nok om dette....der er mange faktorer, der spiller ind, i forhold til korrision vs. rustfrit stål.

Tillykke med de fine grills, som helt sikkert kan holde i MEGET lang tid!

MVH
Niels

Benja7
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#31 » 27. aug 2013, 09:33

Se ang. at Titan stort set ikke er magnetisk:

http://www.youtube.com/watch?v=sra90s8bJSY&feature=youtu.be&t=5m42s

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#32 » 27. aug 2013, 09:43

Benja7 skrev:Se ang. at Titan stort set ikke er magnetisk:

http://www.youtube.com/watch?v=sra90s8bJSY&feature=youtu.be&t=5m42s

Den der ligner rigtigt meget, men er ikke helt den samme som Charbroil Titan. F.eks er sidebrænderen og bordet ikke magnetisk på Titan'en og er den er også farvet lidt anderledes.
Med venlig hilsen,
Thomas

DraX
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#33 » 27. aug 2013, 09:47

Måske et super dumt spørgsmål. Men jeg forstår ikke helt det i vil frem til med om den er magnetisk eller ej? Hvad er forskellen på det? Fordele og ulemper?
Weber Genesis S-330.

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#34 » 27. aug 2013, 09:49

DraX skrev:Måske et super dumt spørgsmål. Men jeg forstår ikke helt det i vil frem til med om den er magnetisk eller ej? Hvad er forskellen på det? Fordele og ulemper?

Det er noget med hvor nemt der kommer flyverust på den og hvor godt den holder udendørs.
Med venlig hilsen,
Thomas

DraX
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#35 » 27. aug 2013, 09:55

techie skrev:
DraX skrev:Måske et super dumt spørgsmål. Men jeg forstår ikke helt det i vil frem til med om den er magnetisk eller ej? Hvad er forskellen på det? Fordele og ulemper?

Det er noget med hvor nemt der kommer flyverust på den og hvor godt den holder udendørs.

Hmm okay. Så hvad er hvad? Bedst den ikke er magnetisk formoder jeg?
Weber Genesis S-330.

isetta
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#36 » 27. aug 2013, 10:00

techie skrev:

Hejsa,
Helt korrekt. En ikke magnetisk kvalitet, er som regel mere modstandsdygtig over for korrosion.
Mvh
Niels

Benja7
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#37 » 27. aug 2013, 10:28

techie skrev:
Den der ligner rigtigt meget, men er ikke helt den samme som Charbroil Titan. F.eks er sidebrænderen og bordet ikke magnetisk på Titan'en og er den er også farvet lidt anderledes.

Rigtigt. Den grill på videoen er en Saber Cast 500 P hvor vores Titan vist er lig en Saber Cast 500

Benja7
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#38 » 27. aug 2013, 10:32

Glemte lige. Er der nogle som har fundet et godt cover ?

Jeg kunne godt tænke mig dette når man nu ikke kan få et fra Charbroil:
Billede

Men jeg kan ikke finde nogle steder som har det :-(

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#39 » 27. aug 2013, 11:53

Benja7 skrev:Glemte lige. Er der nogle som har fundet et godt cover ?

Jeg kunne godt tænke mig dette når man nu ikke kan få et fra Charbroil:
Billede

Men jeg kan ikke finde nogle steder som har det :-(

Det kan jeg heller ikke, men jeg skrev til Dancook og spurgte efter det. De sagde at man kunne bede Bilka eller Bauhaus om at bestille det hjem.
Med venlig hilsen,
Thomas

Benja7
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#40 » 27. aug 2013, 11:59

Jeg har fundet den i USA til 100$. Men så kommer der fragt, told og moms og så efter den på ca. 1200-1300 kr. :-(

Far til 4
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#41 » 27. aug 2013, 14:24

Tak for god anmeldelse, Thomas.
Og tak for de mange kommentarer.

Jeg sprang også på dette tilbud i Bilka .1%¤
Min umiddelbare vurdering:

PLUSSER:
Hurtig levering, venlig og behjælpelig fragtmand. 'Dyret' vejer jo trods alt godt 100 kg.
Nem at samle. Få skruer, som jeg smurte med sølvfedt, så grillen kan skilles ad senere.
Dejligt med 4 hjul, der alle kan låses.
Logoet på grillen var monteret.
Gedigen grill.
Dejlig arbejdshøjde.

MINUSSER:
Studsens gevind passede ikke, så jeg måtte i Bilka her til formiddag. De sender en ny (snarest).
De 3 temperatur målere virker små. Kan man stole på, hvad de viser?
Der anvendes ikke rustfri skruer.
Kan ikke finde overtræk og rotisseri af ordentlig kvalitet på det danske marked.

SPØRGSMÅL:
Hvad skal stålfjederen på bagsiden bruges til?
Kan en 10 kg gasflaske (letvægt) bruges?

Glæder mig til at komme i gang.

PS. Har lige købt denne spændende kogebog fra Char-Broil:

http://www.amazon.co.uk/dp/1580115470/r ... _M3T1_dp_1

Far til 4
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#42 » 27. aug 2013, 14:24

Tak for god anmeldelse, Thomas.
Og tak for de mange kommentarer.

Jeg sprang også på dette tilbud i Bilka .1%¤
Min umiddelbare vurdering:

PLUSSER:
Hurtig levering, venlig og behjælpelig fragtmand. 'Dyret' vejer jo trods alt godt 100 kg.
Nem at samle. Få skruer, som jeg smurte med sølvfedt, så grillen kan skilles ad senere.
Logoet på grillen var monteret.
Gedigen grill.
Dejlig arbejdshøjde.

MINUSSER:
Studsens gevind passede ikke, så jeg måtte i Bilka her til formiddag. De sender en ny (snarest).
De 3 temperatur målere virker små. Kan man stole på, hvad de viser?
Der anvendes ikke rustfri skruer.
Kan ikke finde overtræk og rotisseri af ordentlig kvalitet på det danske marked.

SPØRGSMÅL:
Hvad skal stålfjederen på bagsiden bruges til?
Kan en 10 kg gasflaske (letvægt) bruges?

Glæder mig til at komme i gang.

PS. Har lige købt denne spændende kogebog fra Char-Broil:

Far til 4
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#43 » 27. aug 2013, 15:04

Tak for anmeldelsen, Thomas.
Også tak for de mange kommentarer.

Jeg sprang selv på tilbuddet fra Bilka forleden .1%¤

Mine umiddelbare kommentarer:

PLUSSER:
Hurtig levering.
Flink og behjælpelig fragtmand. 'Dyret' vejer jo godt 100 kg.
Dele pakket godt ind.
Nem at samle.
Få skruer, som jeg gav sølvfedt, så grillen kan skilles ad en dag.
Gedigen grill, der oser af kvalitet.

MINUSSER:
Gas studsens gevind passede ikke til grillens ditto, så jeg måtte i Bilka i morges.
De sender en ny 'snarest'.
Undrer mig over, at producenten ikke anvender rustfri skruer.
Temperatur målerne virker små. Er de til at stole på?
Bilka har ikke et cover på programmet.
Bilkas rotisseri produkt virker ubrugeligt.

SPØRGSMÅL:
Hvad skal man bruge kæden/fjederen til på bagsiden af grillen?
Hvordan fjerner man fedtfingre på de blanke overflader?

Venter spændt på at komme i gang.

PS. Har købt denne spændende Char-Broil kogebog:

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#44 » 27. aug 2013, 15:10

Har spurgt Bilka om de kan skaffe henholdsvis rotisserie og cover til den som importøren fortæller de kan. Så afventer og se hvad de svarer.
Med venlig hilsen,
Thomas

tfunder
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#45 » 27. aug 2013, 16:50

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror der er to modeller rotisserie i "omløb"?

Jeg var både i Hundige og Hillerød i søndags (fordi de fejlagtigt troede at de havde en Titan på lager i Hillerød :-( )

Anyway så købte jeg den model rotisserie de havde i Hundige (står 4431 på kassen) men i Hillerød havde de en spinklere model liggende. Jeg kigge ikke så grundigt på den da jeg jo allerede havde købt, men undrede mig dog over at spiddet så tyndere ud?

4-arms holdene er nok under alle omstændigheder noget skrammel, men da spiddet på model 4431 er samme dimension som Webers (bare længere) regner jeg bare med at bruge mine 3-arms derfra :-)

...og i øvrigt: Alt Char-Broil tilbehør kommer på tilbud fra på torsdag hint hint ;-)

MegaMaster
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#46 » 27. aug 2013, 18:44

Far til 4 skrev:Tak for anmeldelsen, Thomas.
Også tak for de mange kommentarer.

Jeg sprang selv på tilbuddet fra Bilka forleden .1%¤

Mine umiddelbare kommentarer:

PLUSSER:
Hurtig levering.
Flink og behjælpelig fragtmand. 'Dyret' vejer jo godt 100 kg.
Dele pakket godt ind.
Nem at samle.
Få skruer, som jeg gav sølvfedt, så grillen kan skilles ad en dag.
Gedigen grill, der oser af kvalitet.

MINUSSER:
Gas studsens gevind passede ikke til grillens ditto, så jeg måtte i Bilka i morges.
De sender en ny 'snarest'.
Undrer mig over, at producenten ikke anvender rustfri skruer.
Bilka har ikke et cover på programmet.
Bilkas rotisseri produkt virker ubrugeligt.

SPØRGSMÅL:
Hvad skal man bruge kæden/fjederen til på bagsiden af grillen?
Hvordan fjerner man fedtfingre på de blanke overflader?

Venter spændt på at komme i gang.

PS. Har købt denne spændende Char-Broil kogebog:

For lige at svare på dine spørgsmål;
Fjerderen i kæden er til, hvis din elektroniske tænding er defekt, så kan du spænde en tændstik ind i den og tænde brænderne fra siden. Det er vidst nok lovpligtigt?
Fedtfingre fjernes nemt med WD40 eller du kan bruge "3M Stainless cleaner & polish" Bruger selv begge dele med stor succes.
Termometerne i min egen virker rimeligt nøjagtige. Har målt en difference på 20 grader ved 300 grader med et maverick et-732 termometer. Det er inde for rimelighedens grænser da termometerne er monteret, så de måler temperaturen lige under risten og jeg målte på risten.

Jeg er virkeligt overrasket over, at jeg ville blive så glad min. Rengøringen af rist, plader mv. går som en leg. Samtidig med at den har en ekstremt ensformig og høj temperatur på hele grillarealet.
På terrassen befinder der sig:
1x Dancook Kitchen m/ JBI Smoker
1x Dancook 1400
1x Pro Iroda O-Grill 1000
1x Lokkii "Carlsberg" grill
1x Charbroil Titan gasgrill

Far til 4
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#47 » 27. aug 2013, 18:53

Mit indlæg er kommer med 3 gange.

Hvordan sletter jeg 2 af dem?

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#48 » 27. aug 2013, 19:41

tfunder skrev:Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror der er to modeller rotisserie i "omløb"?

Jeg var både i Hundige og Hillerød i søndags (fordi de fejlagtigt troede at de havde en Titan på lager i Hillerød :-( )

Anyway så købte jeg den model rotisserie de havde i Hundige (står 4431 på kassen) men i Hillerød havde de en spinklere model liggende. Jeg kigge ikke så grundigt på den da jeg jo allerede havde købt, men undrede mig dog over at spiddet så tyndere ud?

4-arms holdene er nok under alle omstændigheder noget skrammel, men da spiddet på model 4431 er samme dimension som Webers (bare længere) regner jeg bare med at bruge mine 3-arms derfra :-)

...og i øvrigt: Alt Char-Broil tilbehør kommer på tilbud fra på torsdag hint hint ;-)

Kan du tage et billede af det der rotisserie du har købt? Gerne nogle nærbilleder af de forskellige ting.
Med venlig hilsen,
Thomas

Benja7
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#49 » 27. aug 2013, 21:52

Jeg skrev til Sabergrills ang. cover da vores Titan vist er den samme som Saber Cast 500. De svarede følgende:

Hi. There are currently no SABER branded products in Europe, however, we are currently distributing under the name TITAN and the 500 model being the only product at this time. The gas train has been spec'd and certified for Denmark. Currently covers have not been apart of the product offering but will be in the future, either later this year or early 2014. In the interim, any 68" cover will fit the Cast 500 platform . Sincerely, Keith SABER Grills

tfunder
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#50 » 27. aug 2013, 23:21

techie skrev:Kan du tage et billede af det der rotisserie du har købt? Gerne nogle nærbilleder af de forskellige ting.

Selvfølgelig, her er et oversigtsbillede - jeg har lagt std. Weber spid nedenunder til sammenligning, og monteret Weber holdere på Charbroil spiddet.

Jeg tager gerne nærbilleder, men kan du ikke lige sige hvad du gerne vil se nærmere på? :-)
Vedhæftede filer
image.jpg

Tilbage til "Gasgrill"