gas til Q100

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
HHansen
Grillguru mester
Grillguru mester

gas til Q100

Indlæg#1 » 24. maj 2007, 21:44

Nu kom jeg så til at købe en Q100 i dag. :wink:

Og sendte straks bud efter nogle små gasflasker af typen til ukrudtsbrænder da jeg jo havde læst her at de er billigere.

De passer også på slange tilslutningen - men kan jo ikke være i gasflaske holderen :?

Er det lige meget? Kan de bruges? Skal man sætte den fast på holderen med gaffa eller noget, så det ikke trækker i slangen?

Hvad gør i andre med Q100?
Mvh

-Helle

sonnym
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#2 » 24. maj 2007, 21:51

Hej Helle

De der til ukrudsbrænder er ikke velegnede til Q100, for husk de må endelige ikke ligge ned :twisted: , det er farligt.

Jeg køber dem i Bilka til 57kr., og har dernæst en slange til den store gasflaske, så jeg bruger kun dåser når vi camperer.

de er iøvrigt kommet i et nyt design.... fis og ballade, de burde ikke koste så meget.... røveri :evil:
/Sonny
Nylig tilbagevendt Weberfreak...

Rigtige Weberfreaks har brændsår, og elsker det :-)

Emneforfatter
HHansen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 24. maj 2007, 23:31

Hmmm - min lå ned da jeg grillede i dag :shock:

Er der noget i vejen for at sætte flasken fast på holderen, i en højde der passer med den en original flaske ville have? Så sidder den godtnok længere nede end bordet som grillen står på, men med lidt snilde kan man anbringe grillen ved kanten af bordet, så flasken sidder ned ved siden af...
Svært at forklare, må vist bare prøve at gøre det.

Er der andre årsager til at man ikke skal bruge de uoriginale? Der står i bugsanvisningen at flasken skal indeholde mindst 430 ml gas - mine flasker har kun 355 ml. Hvad kan det gøre?

Jeg vil selvfølgelig nødig ødelægge min nye grill, og heller ikke komme til skade - men har svært ved at se der skulle være den store forskel hvis man anbringer flasken så slangen ikke bliver vredet eller bøjet, og flasken ikke ligger ned... :? :?:
Mvh

-Helle

sonnym
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 25. maj 2007, 07:51

Nej det er der ikke, bare de ikke ligger ned, og mængden afgør jo kun hvor længe du kan grille!!, ses
/Sonny
Nylig tilbagevendt Weberfreak...

Rigtige Weberfreaks har brændsår, og elsker det :-)

thomas eltong
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 28. maj 2007, 20:57

Jeg har også en q 120.
Jeg brugte i starten også flaskerne til ukrudsbrænderne.De kan sagtens bruges jeg stillede dåsen lodret, på et lille hjemmelavet minibord.

Jeg synes dog dåserne hurtigt mister trykket og løber tør.De bliver også isbelagte udenpå sommetider.
Jeg har nu købt en adaptorslange og bruger en 5kg flaske på den.
Jeg kan lynhurtigt skifte hvis qen skal med på tur.
Jeg elsker mine weber q.jeg har en 120 og en 220.

Brugeravatar

Stig-TBSgrillshop
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#6 » 28. maj 2007, 21:09

Er en god ide at skrotte de små flasker og købe en adapterslange med regulator som passer på de alm. gasflasker 2-5-10-11 kg flasker, det er sådan med gas har man et rimeligt forbrug på dem iser de lynhurtigt til og mister trykket og så står man der (ingen varme af betydning)
En adapterslange med regulator koster 299.-
Stig Jensen

http://www.tbsgrillshop.dk

Primo Oval XL - Primo Kamado Rund - Outdoorchef 58cm Gaskuglegrill Indbygget

Emneforfatter
HHansen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 29. maj 2007, 11:45

Tak for svar allesammen :-)

Jeg er økonomisk anlagt (nogen gange) så jeg bruger de 6 ukrudtsflasker jeg har købt, og vil derefter nok købe en adapter og en større flaske.
Mvh

-Helle

Nielsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 29. maj 2007, 19:00

Hvis du ved hvordan man skruer 'gas' sammen
OG
hvis du er heldig
så havde Rema tilbud på reduktionsventiler (29 mbar) med en kort stump slange til 99.
(Min lokale havde stadig et par i forgårs.)
Hvis du ikke er 100% sikker på, hvad du skal gøre med 'stumperne', så hold fingrene væk og køb et færdigt sæt !
( Ellers risikerer du at møde [smilie=bluecolorz5_pdt_19.gif] )

Emneforfatter
HHansen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#9 » 29. maj 2007, 21:30

Nielsen skrev:Hvis du ved hvordan man skruer 'gas' sammen
OG
hvis du er heldig
så havde Rema tilbud på reduktionsventiler (29 mbar) med en kort stump slange til 99.
(Min lokale havde stadig et par i forgårs.)
Hvis du ikke er 100% sikker på, hvad du skal gøre med 'stumperne', så hold fingrene væk og køb et færdigt sæt !
( Ellers risikerer du at møde [smilie=bluecolorz5_pdt_19.gif] )

JEG holder snitterne for mig selv :shock:
Er RIGELIG bange for de små gasflasker - de er nu forvist til at bo ude i skuret for jeg vil ikke have dem inde :oops:
Og slet ikke i udestuen for der bliver varmt.. Og grillen bor ellers i drivhuset, men der tør jeg heller ikke lade dem stå. Så ud i skuret med dem :)
Mvh

-Helle

Nielsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 29. maj 2007, 22:27

God holdning.
Gas er ikke ufarligt 'legetøj'.

Tilbage til "Gasgrill"