Q120 - Grilltid?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
aaboe
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Q120 - Grilltid?

Indlæg#1 » 10. maj 2007, 21:21

Hej Alle,

Har lige købet en Q120 og er kommet til at tænke over hvor lang tid man ca. kan bruge grillen på en af de små gasflasker (450 gram?)???

Det ville jo være surt at løbe tør - men så skal man jo lige have et par i reserve...

Hans TP
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#2 » 10. maj 2007, 22:32

Husk, at du kan bruge ukrudtsbrænder-flaskerne fra eks. Jem og Fix. De er ret billige så du kan evt. nappe en hel kasse. :)
Weber Q300, Weber Performer m. gas, Weber Smokey Mountain Cooker - http://www.h2ns.dk

Brugeravatar

Robert.A
Redaktør
Redaktør

Indlæg#3 » 11. maj 2007, 00:31

Hæ, hæ. Har lige fornyet min 11kg´s flaske til min Genesis Gold. Så kan jeg både grille og slå ukrudt ihjel.
Robert

Emneforfatter
aaboe
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 11. maj 2007, 13:29

robert.albrecht skrev:Hæ, hæ. Har lige fornyet min 11kg´s flaske til min Genesis Gold. Så kan jeg både grille og slå ukrudt ihjel.

Gad vide hvor lang tid en kylling fyldt med tidsler og tilhørende skvalderkål skal have?

Nogen der hved hvor lang tid der er i en gas-dåse?

HHansen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 1. jun 2007, 21:08

Jeg har i dag måttet skifte dåsen første gang på min Q100.

Den første nåede jeg at grille med 3 gange, første gang var det koteletter, max ½ time var grillen tændt. 2. gang var en lille skinkesteg og her tror jeg måske grillen var tændt ½ time til 45 min. 3. grillning var 2 pølser - men her var der allerede lidt lavt blus på gassen. Det gik dog lige at få grillet pølserne.

Så jeg vil sige max 1½ time i en af ukrudtsbrænderdåserne. Men selvfølgelig afhænger det også af hvor meget varme/blus man kører med.
Mvh

-Helle

Brugeravatar

Robert.A
Redaktør
Redaktør

Indlæg#6 » 1. jun 2007, 21:16

aaboe skrev:
robert.albrecht skrev:Hæ, hæ. Har lige fornyet min 11kg´s flaske til min Genesis Gold. Så kan jeg både grille og slå ukrudt ihjel.

Gad vide hvor lang tid en kylling fyldt med tidsler og tilhørende skvalderkål skal have?

Nogen der hved hvor lang tid der er i en gas-dåse?

Knapt en time, så du kan lige nå det på en ukrudtsdåse.

thomas eltong
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 7. jun 2007, 21:25

Hej ville anbefale at købe en adaptor slange til q120.
Så kan du sætte en 2-5-10 eller 11 kg flaske til.

Du kan altid sætte den gamle slange tilbage hvis du skal på tur.
En q120 er weber billigste grill at grille på ,med adaptorslangen og en 10 kg gasflaske.den holder rigtig længe.
Har selv en q 120 og q220.

Tilbage til "Gasgrill"