Efter en lang grill pause er det nu tid til at lave noget lækkert juleædelse på weberen

Juleaften står den på grillet and og grillet interval stegt flæskesteg. Har kun haft succes med flæskestegen. Har aldrig prøvet and, så det bliver spændende.
Jeg vil gerne prøve at lave nogle rodfrugter der ligger i en foliebakke og svømmer i fedt fra stegen, da dette giver en utrolig lækker sovs/sauce.
Problemet er bare det, at hver gang jeg har forsøgt mig med mad i foliebakker, så er det meget slem til at brænde fast i bunden. Ved ikke om man skal ud og have fat i et støbejerns fad for at opnå et andet resultat? Men det skulle da godt kunne lade sig gøre, at lave noget i foliebakker uden det brænder på? Jeg har den på indirekte stegning, ved lav temp.
Håber nogle kan hjælpe mig med mit juleproblem

Derudover har jeg læst meget om at beklæde weberen med folie. Er det en god ide, eller? Synes det kan være svært at få rengjort grillen indenvendig. Det samme gælder risten. Ting har en tendens til at sidde godt fast.Ved ikke om jeg skal smøre den med en masse olie igen. Gør i det hver gang i griller, eller bare nogle gange?