Tændsat til Q300 virker kun 1 ud af 20

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
kskruger
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Tændsat til Q300 virker kun 1 ud af 20

Indlæg#1 » 15. aug 2010, 23:35

Jeg har et problem med min nye Weber Q300, at den ikke vil tænde gassen, med tændsatsen, kun 1 ud af 20. Jeg kan lugte at der er gas, Og når den så tænder, ja så kommer der en kæmpe flamme.
I starten var det ikke noget problem at tænde den, så problemet er kommet lige pluslig.
Er der andre, der har haft samme problemer?

Brugeravatar

anje
Redaktør
Redaktør

Re: Tændsat til Q300 virker kun 1 ud af 20

Indlæg#2 » 16. aug 2010, 05:31

kskruger skrev:Jeg har et problem med min nye Weber Q300, at den ikke vil tænde gassen, med tændsatsen, kun 1 ud af 20. Jeg kan lugte at der er gas, Og når den så tænder, ja så kommer der en kæmpe flamme.
I starten var det ikke noget problem at tænde den, så problemet er kommet lige pluslig.

Når jeg skal tænde min Q300 gør jeg følgende: Åben låg og fuld gas på midterste (den lille) brænder og trykker på den røde knap. Når der er ild i den lille brænder åbnes for gassen til den store brænder. Det plejer at virke for mig. Dog skal der indimellem trykkes 2 - 4 gange på den røde knap.
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Emneforfatter
kskruger
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 16. aug 2010, 11:06

anje skrev:
kskruger skrev:Jeg har et problem med min nye Weber Q300, at den ikke vil tænde gassen, med tændsatsen, kun 1 ud af 20. Jeg kan lugte at der er gas, Og når den så tænder, ja så kommer der en kæmpe flamme.

Når jeg skal tænde min Q300 gør jeg følgende: Åben låg og fuld gas på midterste (den lille) brænder og trykker på den røde knap. Når der er ild i den lille brænder åbnes for gassen til den store brænder. Det plejer at virke for mig. Dog skal der indimellem trykkes 2 - 4 gange på den røde knap.

Det er sådan jeg gør normalt, men det virker som om, der ikke kommer gnist, når man trykker på den røde knap!

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#4 » 16. aug 2010, 14:03

Hvis du har en "langhåret" stålbørste, så prøv at løfte støbejernsristen af i venstre side og derefter rense let omkring hvor gnisten springer - det er den lette løsning, men virker det ikke, så prøv at skrue den store brænder af og derefter rense den godt på undersiden hvor gnisten springer, husk samtidig, at rense midterbrænderen hvor den antændes.
Har du tjekket, at batteriet er OK. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

lulme
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#5 » 16. aug 2010, 14:52

Der er ingen batteri i en Q300, hvis der var kunne man jo blot holde knappen inde og gnisterne vil springe indtil man slipper.
Jeg har også problemer med min, især i fugtigt vejr, en rengøring af brænderen og gnistgabene plejer at hjælpe.

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#6 » 16. aug 2010, 15:28

lulme skrev:Der er ingen batteri i en Q300, hvis der var kunne man jo blot holde knappen inde og gnisterne vil springe indtil man slipper.
Jeg har også problemer med min, især i fugtigt vejr, en rengøring af brænderen og gnistgabene plejer at hjælpe.

Sorry - Det er jo ganske korrekt. :-)

En ganske lille smule fedt på elektroden kan også være årsag til manglende gnist, men det ville en let rengøring som før omtalt hjælpe på. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Brugeravatar

Birdstriker
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#7 » 16. aug 2010, 15:30

Jeg havde lignende problem med min Q120. Det viste sig, at gnisttænderen sad for langt væk fra gasrøret. Det var muligt at bøje gnisttænderen en smule, så den kom tættere på. Nu virker den hver gang i første forsøg!
Smokey Joe Silver
Go-Anywhere.
OTG-57.
Performer Touch-N-Go.
Smokey Mountain Cooker.
Q 120
Genesis Gold C.

Brugeravatar

Marshall
Rutineret medlem
Rutineret medlem