Valg af ny kuglegrill

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill

Emneforfatter
cnnielsen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Valg af ny kuglegrill

Indlæg#1 » 11. jan 2021, 14:26

Hej

Skal have invisteret i en ny kuglegrill, og har kigget på WEBER MASTER-TOUCH PREMIUM E-5770 og E-5750. Men jeg kan ikke finde ud af hvad forskellen er, udover at 5750 er dyrere.

Hvilken ville I vælge?

tr6
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Valg af ny kuglegrill

Indlæg#2 » 11. jan 2021, 16:24

Hej.

Modellen E-5770 er den hvor låget er hængslet på underdelen / den anden er hvor låget vippes op i en holder bagtil. hvis jeg skulle vælge blev det den som er hængslet bagtil, men det er stadig nemt at tage det helt af hvis det er nødvendigt.

Mvh TR6

Emneforfatter
cnnielsen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 11. jan 2021, 21:40

Det er også den eneste forskel jeg kunne se. Er der ellers samme tilbehør med i begge?

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 12. jan 2021, 10:21

Weber har heldigvis en fin hjemmeside, hvor begge modelnumre er vist:
5770:
https://www.weber.com/DK/da/grill/kulgrill/master-touch-serien/17301004.html?cgid=4

5750:
https://www.weber.com/DK/da/grill/kulgrill/master-touch-serien/14701004.html?cgid=4

5770 har et låg med hængsel men man kan stadig nemt tage låget af, hvor 5750 har en lågholder man glider låget ned i.
5770 har også en diffuser plader i rustfri stål, lige som en platesetter, D-sten osv, som skærmer for den direkte varme, så hele grillen nærmer sig indirekte varme.

Men jeg ville nok finde en brugt Performer med gastænding i stedet, der er masser til salg på DBA, gul og gratis og FB. Det er hvad jeg selv har gjort, til den nette sum af 250kr :lol:
Og hvis ikke du allerede har en, så køb weber rustfri rist, ikke med GBS. Det er den bedste upgrade i mine øjne... Den holder nærmest evigt, ruster ikke og kød slipper meget lettere.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber Summit Charcoal, Weber 67/57 og Weber Q1000
The Meat Boys

Tilbage til "Kul-/briketgrills"