Nybegynder

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill

Emneforfatter
delagoni
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Nybegynder

Indlæg#1 » 13. sep 2020, 13:00

Hej alle sammen

Jeg har lige købt hus med have i en alder af 53 :-)

Nu skal der udvides med en grill jeg kan bruge hele året.

Nogen anbefalinger nå budgettet ikke er til limosine, men mere til familiebil??

Mvh
Den entusiastiske nybegynder.
Al begyndelse er svær.. Flæskesværd .1%¤

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Re: Nybegynder

Indlæg#2 » 13. sep 2020, 21:26

Hvad tænker du, at du skal bruge den til? - Bøffer og pølser, eller stege og low 'n' slow (Pulled Pork og ribs) eller skal den kunne håndtere høje temperatur til Pizza?

Almindelige familiebiler kan vel fås fra små 100.000 og op til et par millioner uden det er en limo - og med det budget er der frit valg på alle hylder :lol: :lol: :lol:

Er du mest til gas eller kul?
Du kan få gas fra ca. kr 1000 (hold dig fra det, hvis du bare ønsker lidt varme og stabilitet)
Jeg har læst en del der roser COOP'S NEXTGRILL meget (jeg kender den overhovedet ikke) men deres topmodel koster under kr.5000 ( https://shopping.coop.dk/vare/nexgrill- ... 0381210535)

Alternativ oppe i en anden prisklasse er Nepoleon til 10.000+ (se fx. på Homeshop.dk)

Den nemme grill løsning, hvis man vil have lidt midt imellem gas og kul - træpiller, der har silvan et super tilbud på en super kvalitet (igen har jeg hørt - har aldrig prøvet dette mærke) https://www.silvan.dk/traeger-ironwood- ... 60-9843319

Vil du det hele (høj varme, pulled pork, ribs, bøffer, pizza og ja bare det hele i en så skal du kigge på Kamado fx. kig på Homeshop eller TBSgrillshop (begge disse er super at kontakte eller ud at sparke dæk ved :-)

Hvor bor du henne af i DK? Måske en af os med mange og forskellige grills, kan byde dig velkommen og der kan tages en snak om hvad man skal tage højde for :-)

Tillykke med huset og grillen er vejen frem
/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

renepaulsen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 20. sep 2020, 21:43

Gas eller kul?
Man kan lave stort set alt på en 57 cm Weber. Og den er ikke så dyr igen.

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 24. sep 2020, 13:19

renepaulsen skrev:Gas eller kul?
Man kan lave stort set alt på en 57 cm Weber. Og den er ikke så dyr igen.

Man kan også brænde nallerne på den :lol:

Det er rimeligt bøvlet at lave low'n'slow på en 57 cm Weber og den tager relativ lang tid at tænde.

Jeg vil sige, følg scharsteins anbefaling, så går man ikke galt i byen.

Tilbage til "Kul-/briketgrills"