Send flere kul

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill

Emneforfatter
witzner
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Send flere kul

Indlæg#1 » 1. aug 2019, 15:01

Hejsa

Jeg har tidligere brugt Hasim og TBS kul i den brune pose. Begge har typer har været ganske fornuftige at bruge. Jeg har også brugt dem fra Biltema i nødsituationer (ikke helt så gode).

Nu står mit kul'o'meter så lav at jeg skal ud at have købt en ny portion.

1)Der har vært et par oplæg omkring TBS kul ("brune pose ") på et tidspunkt har været af mindre god kvalitet men er de blevet bedre?

2) Hvordan er TBS "røde" kul (smag og brændværdi)?

3) Er der andre fornuftige valg?

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Re: Send flere kul

Indlæg#2 » 1. aug 2019, 16:13

Jeg er bestemt med på en lytter.
De brune fra TBS har jeg brugt indtil for 2 år siden, hvor de pludselig desværre dalede i kvalitet.
Siden da har jeg været igennem 2 typer røde poser fra TBS.
De første (Chefs choice) var seriøst ved at tage grillysten fra mig, de var en krig om at blive varme og de stank som en ulykke indtil de blev det. Det var en smerte i røven at brænde sig igennem de 100 kg jeg havde købt.
Dem jeg har nu er også i rød pose (BBQ gastro) og dem har jeg været glad for idet 6 af de 12 poser jeg har købt har været gode. En enkelt pose var ret slem med sur røg under optænding og 5 poser har jeg stadig tilbage
Dog ved jeg at Jakob Sandholm som jeg griller med i BBQ VIKINGS også har haft dårlige erfaringer med en enkelt pose røde BBQ gastro som han fik fra TBS til at teste.
Hvad gør jeg så næste gang? Tror jeg køber de røde BBQ gastro igen, med mindre der kommer noget andet interessant frem i mellemtiden.
Det med at hyre en fragtmand til at bringe det hjem fra Tyskland gider jeg sgu ikke rigtig bruge tid på.
Vedhæftede filer
IMG_20180825_131317(1).jpg
IMG_20180825_131317(1).jpg (128.64 KiB) Vist 770 gange
IMG_20190801_161537.jpg
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 1. aug 2019, 21:57

Det kan være at man kan presse dem 5-10 kroner mere ned, hvis man køber 20 poser?

https://www.xl-byg.dk/shop/weber-traeku ... ketter.htm

STYKERDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 2. aug 2019, 14:31

Ellers så er der et stort udvalg på amazon, har sorteret så det er dem med gratis fragt til DK ved ordrer over 29 euro.
https://www.amazon.de/s?k=holzkohle&i=o ... =sr_nr_n_1

Brisse
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 2. aug 2019, 16:24

Jeg har kørt 5 poser af de brune fra TBS igennem XL’eren indtil videre.
Synes ikke der er noget at sætte på dem. Tænder hurtigt, store stykker og gnister faktisk mindre end dem jeg brugte for et 1,5 års tid siden.

Kim
Primo oval L
Pizzeria Pronto
Weber Go Anywhere

ferr31
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 2. aug 2019, 22:27

Jeg har lige fået de brune poser fra TBS hjem, så hvis nogen mangler, kan jeg godt undvære
et par poser, de står i Nyborg

Thrysøe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 2. aug 2019, 22:41

Ja, jeg er da glad for at læse at de brune poser fra TBS er gode, har nemlig 120 kg stående i garagen :-D

LarsE
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 3. aug 2019, 08:19

Med fare for at blive til grin vil jeg slå et slag for Harald Nyborgs Baker kul. Jeg har prøvet et par sække til både low 'n' slow som pulled pork og pizza, og indtil videre er jeg tilfreds, når man ser på pris og kvalitet (10 kg/79 kr.). Stykkerne er ikke de største, men heller ikke de mindste. Mængden af smulder er ikke stor. Smagen er neutral og minder om fx Hašims.

Jeg har gennem tiden prøvet flere end ti forskellige mærker (fx TBS og Hašims som nævnt ovenfor), og disse Baker-kul er ikke de dårligste, slet ikke til prisen. Erfaringsgrundlaget er som nævnt på kun to sække, og jeg kan ændre opfattelse, men indtil videre er jeg ikke blevet skuffet.
Med venlig hilsen

LarsE

------
Weber Genesis Silver B, Weber Smokey Joe, Primo Oval XL, Auplex Mini og Kamado Joe Classic

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 4. aug 2019, 17:09

LarsE skrev:Med fare for at blive til grin vil jeg slå et slag for Harald Nyborgs Baker kul. Jeg har prøvet et par sække til både low 'n' slow som pulled pork og pizza, og indtil videre er jeg tilfreds, når man ser på pris og kvalitet (10 kg/79 kr.). Stykkerne er ikke de største, men heller ikke de mindste. Mængden af smulder er ikke stor. Smagen er neutral og minder om fx Hašims.

Jeg har gennem tiden prøvet flere end ti forskellige mærker (fx TBS og Hašims som nævnt ovenfor), og disse Baker-kul er ikke de dårligste, slet ikke til prisen. Erfaringsgrundlaget er som nævnt på kun to sække, og jeg kan ændre opfattelse, men indtil videre er jeg ikke blevet skuffet.

Man bliver da ikke til grin for en holdning :-D

Jeg har den helt modsatte erfaring desværre... jeg har efterhånden brugt 10-15 poser og har måske haft 5 gode poser :-(
"if something is hard to do, it´s not worth doing" Homer Simpson...

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 4. aug 2019, 22:07

Desværre har jeg samme oplevelse som Jimmy.
Ville gerne kunne lide dette produkt, men det er for meget et lotteri.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

nicolai.k
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 12. aug 2019, 21:08

Har hentet 5 sække af disse i dag . Har prøvet 2 sække før og de var ok . Ikke de bedste jeg har prøvet , men langt fra de værste . Biltema tror de havde været i gennem en flishugger

BFC91970-4892-4D72-B5E9-E8D1DC6154F6.jpeg
Nicolai

Tilbage til "Kul-/briketgrills"