TedDK skrev:Har købt mig en Fredstone og den skulle prøves i dag, samme setup som altid og da stenen havde ligget ti min på grillen viste temperaturen i låget kun ca 180, plejer at vise tæt på 300. Tænkte det var pga den tykkere sten, så smed pizzaen på, men den blev slet ikke så sprød som normalt. Hvad gør jeg galt?
Hvor længe skal stenen varmes op på grillen?
ferr31 skrev:Hvis du bruger briketter kan du nok ikke få den meget over de 180/200 gr.
Der skal du bruge kul eller brænde.
TedDK skrev:ferr31 skrev:Hvis du bruger briketter kan du nok ikke få den meget over de 180/200 gr.
Plejer snildt at få den omkring 300 med briketter.
TedDK skrev:Efter anbefaling herinde og i TBSgrillshop.
Og fordimine pizzaer nogle gange blev sorte i bunden med andre sten.
prause skrev:TedDK skrev:ferr31 skrev:Hvis du bruger briketter kan du nok ikke få den meget over de 180/200 gr.
Det er formentlig fordi dit termometer har målt temperaturen af de røggasser der uhindret har ramt dit termometer, nu hvor du har en plade der isolerer måler du temperaturen i grillrummet og ikke længere temperaturen af dine røggasser.
Jeg beklager, men imo har du købet et forkert produkt til din grill. Fredstone er en plade der isolerer ret meget, den er god til de meget varme grills, fordi den begrænser undervarmen ved at isolere. Til en almindelig 57ér isolerer den simpelthen for meget. Du kan formentlig løse det ved at fyre op med grillkul og evt brænde, eller også ved at benytte en pizzasten, der isolerer mindre. Hvorfor købte du den?
Xang72 skrev:TedDK skrev:Efter anbefaling herinde og i TBSgrillshop.
Og fordimine pizzaer nogle gange blev sorte i bunden med andre sten.
Så du fik sort bund, unde at toppen var afbagt ?
Hvor længe var pizzaen på stenen?
John.R skrev:prause skrev:TedDK skrev:ferr31 skrev:Hvis du bruger briketter kan du nok ikke få den meget over de 180/200 gr.
Det er formentlig fordi dit termometer har målt temperaturen af de røggasser der uhindret har ramt dit termometer, nu hvor du har en plade der isolerer måler du temperaturen i grillrummet og ikke længere temperaturen af dine røggasser.
Jeg beklager, men imo har du købet et forkert produkt til din grill. Fredstone er en plade der isolerer ret meget, den er god til de meget varme grills, fordi den begrænser undervarmen ved at isolere. Til en almindelig 57ér isolerer den simpelthen for meget. Du kan formentlig løse det ved at fyre op med grillkul og evt brænde, eller også ved at benytte en pizzasten, der isolerer mindre. Hvorfor købte du den?
Prause den Sten han har købt passer fint og fredstone passer til alle grills så han har ikke købt en forkert sten men han skal ha mere varme på jeg bruger også fredstone i min Q3200 og det virker rigtigt fint
John.R skrev:prause skrev:TedDK skrev:ferr31 skrev:Hvis du bruger briketter kan du nok ikke få den meget over de 180/200 gr.
Prause den Sten han har købt passer fint og fredstone passer til alle grills så han har ikke købt en forkert sten men han skal ha mere varme på jeg bruger også fredstone i min Q3200 og det virker rigtigt fint
prause skrev:John.R skrev:prause skrev:TedDK skrev:ferr31 skrev:Hvis du bruger briketter kan du nok ikke få den meget over de 180/200 gr.
Jamen så blev jeg da sat på plads.
Det er jo det der sker hvis man ikke tilslutter sig koret der synes Fredstone er et helt fantastisk produkt, der kan bruges til alle grills...
Misforstå mig ikke, jeg bruger en Fredstone hver gang jeg bager pizza, men jeg gør det også i en kamado ved 350 grader og det kan en 57 cm stor stålgrill i min erfaring ikke. Derfor er der efter min mening tale om vildledning hvis man her inde og hos TBS anbefaler den til alle grills.
prause skrev:John R jeg tror vi grundlæggende er enige og jeg beklager min spidse kommentar omkring koret![]()
Det vi er enige om et at det kan løses med mere varme eks med kul eller træ. Det skriver jeg også i mit første post. Som jeg ser fredstone er det et lidt specielt produkt, der gør sig bedst i de grill, der er så voldsomme at man er nødt til at isolere bunden for ikke at få sort bund. Jeg synes ikke at det er hensigtsmæssigt at benytte den i en koldere grill og så kompensere ved at komme træ i den og afmontere plasthåndtag etc. Men igen; hver mand /kvinde sin lyst.
Til Ted, ja jeg kan godt se at din grill ikke er en Weber 57, men det er stadig en jerngrill, der er uisoleret og jeg tror altså at grunden til at du har målt 300 grader i den, er at dit thermometer (der vel sidder i låget) er blevet udsat for direkte strålingsvarme og sikkert også glødende røgasser. Hvis du har haft 300 grader i den med en plade i, så klapper jeg i
Tilbage til "Kul-/briketgrills"
Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster