Fredstone

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Fredstone

Indlæg#1 » 19. sep 2018, 08:30

Hej

Har skrevet til Fredstone, både her og via hjemmesiden, men endnu ikke fået svar, så for at holde gang i forum, spørger jeg lige her også :-)
Jeg har en Charbroil T36 og en kuglegrill, jeg elsker pizza og laver dem ofte på kul, da den bliver varmest, men er træt af at de nogle gange bliver sorte i bunden, så har overvejet en Fredstone, men hvad skal jeg vælge og skal man vælge med eller uden plade ?

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Fredstone

Indlæg#2 » 19. sep 2018, 10:42

Prøv tbs.dk de forhandler nogle af fredston's varer.

https://www.tbsgrillshop.dk/Shop/pizza- ... fault.aspx
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

ErikL
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 20. sep 2018, 07:39

Jeg sendte også en mail tror det var sidste år med spørgsmål til varerne men hørte aldrig tilbage. Så nu hvor der er en Bjørn på programmet købes den et andet sted.

Fik i øvrigt aldrig købt en fredstone.
Mvh ErikL

---------------------------
Big Green Egg (large)
Weber Summit E-670
Morsø Forno
Weber smokey Joe
Thermomix (Bearnaise maskine)

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 20. sep 2018, 09:50

Hvis man ikke kan få fat i en Fredstone med det samme, så kan man lave en opsætning med en ekstra sten/plade og luft imellem op til pizza stenen.

Tag eksempelvis en sten eller stålplade og sæt noget imellem. Grunden til at bunden på pizza bliver sort er fordi brænderne varmer pizza stenen op direkte. Løsningen er at lade pizza stenen varme op af luften, så bliver bunden færdig på samme tidspunkt som resten af pizza.

Eksempel på Pizzacraft sten med luft imellem (man kan godt lave mere luft uden problemer)

Billede

Klodse pizza sten op på en kulgrill - samme princip gælder for gas.
Billede

Meget mere info om det her:
http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?f=53&t=48837&hilit=luft

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#5 » 20. sep 2018, 11:57

Sorry at jeg ikke har fået svaret, men alle skulle nu have fået svar på deres spørgsmål.

NB. Jeg har desværre problemer med at mail og bestillinger ryger i "spamkassen" og da der ikke er mulighed for at tjekke "spamkassen" på iPad, får jeg desværre ikke set spørgsmålene.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 20. sep 2018, 12:19

Fred skrev:Sorry at jeg ikke har fået svaret, men alle skulle nu have fået svar på deres spørgsmål.

NB. Jeg har desværre problemer med at mail og bestillinger ryger i "spamkassen" og da der ikke er mulighed for at tjekke "spamkassen" på iPad, får jeg desværre ikke set spørgsmålene.

Teknisk kommentar til spamkassen - de fleste mailbokse har mulighed for at vise mapper inklusiv spam, hvis man benytter en nyere protokol som eksempelvis imap eller exchange. Spørg om din udbyder kan og sæt iPad op til at virke med det.

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 20. sep 2018, 12:25

Fred skrev:Sorry at jeg ikke har fået svaret, men alle skulle nu have fået svar på deres spørgsmål.

Dejligt med svar, selvom du ikke besvarer mit spørgsmål :-)
Men tror jeg har læst mig til det meste.

Tilbage til "Kul-/briketgrills"