TedDK skrev:Er glad for min kulgrill, men syntes nærmest jeg bruger en time på optænding, modsat ca den halve jeg kan læse mig til det burde tage. Så overvejer ovenstående gasgrill, som pt kan erhverves i Bilka for ca 1800kr. Men måske man kunne lære at tænde op på en halv time?
Griller primært pølser, burger, pizza, majs og lign.
mochr skrev:Jeg fyrer altid en 4-5 optændingsblokke ned i bunden af grillstarteren og kul ovenpå. Og så tænder jeg et par stykker, samtidig med at jeg lægger en sidste tændt blok under grillstarteren, så den kan tænde de sidste. Jeg bruger Änglemark briketter, og jeg tror et helt rør er klar på en halv time ca.
Cyberguyen skrev:Hvis grillstarteren er fyldt med top, så tror jeg ikke det kan gøres på 30 min.
Men næsten fyldt op er fint til en alm. størrelse 57 cm Weber, når du bruger heatbeads.
Det kan være dårlige optændingsblokke som ikke giver varme nok
mochr skrev:Jeg tog lige tid. Ca et halvt rør med nye briketter og resterne fra sidst, så ca 3/4 fuld. Det tog omkring et kvarter før jeg hældte dem over i kulholderne.
Haspalm skrev:Jeg bruger optændingsklodserne man kan købe i netto. De er i en kasse med ca 72 stk og koster ca 13 kr i alt.
Webers rør fylder jeg op med heatbeads, så tager jeg 3 af de klodser fra kassen - stiller to ved siden af hinaden på risten i grillen, og den sidste klods ovenpå. Tænder et hjørne på den øverste klods og når ilden har fat i hjørnet sættes røret ovenpå.
Det har altid fungeret fint for mig, tager ca 20-25 minutter at få kullene klar afhængig af vejr og vind. Aldrig sprit ved grillen!!! Safety first - Always!
tonkan skrev:Jeg har prøvet Weber briketter og de tænder hurtigt, men jeg syntes de ryger meget under optænding
TedDK skrev:[quote="tonkan"]Jeg har prøvet Weber briketter og de tænder hurtigt, men jeg syntes de ryger meget under optænding
Har du prøvet nogen af alle de svar og forslag der er kommet? Hvis nej, så må det være næste skridt vel.[/quote]LaMancha skrev:TedDK skrev:[quote="tonkan"]Jeg har prøvet Weber briketter og de tænder hurtigt, men jeg syntes de ryger meget under optænding
Sikkert fordi de er overhældt med et eller andet, for at få dem hurtigt tændt...
Men kan jeg ikke få andet til at virke :-S
Har du prøvet nogen af alle de svar og forslag der er kommet? Hvis nej, så må det være næste skridt vel.[/quote]LaMancha skrev:TedDK skrev:[quote="tonkan"]Jeg har prøvet Weber briketter og de tænder hurtigt, men jeg syntes de ryger meget under optænding
Sikkert fordi de er overhældt med et eller andet, for at få dem hurtigt tændt...
Men kan jeg ikke få andet til at virke :-S
TedDK skrev:Nej har jeg ik og syntes måske det er lidt overkill bare for at få ild i kul, det burde ikke være en videnskab.
Cyberguyen skrev:Du skulle i stedet have købt en kamado, så får du hurtig optænding med kul uden grillstarter og du kan både ramme 450 grader og lave low'n'slow.
Tilbage til "Kul-/briketgrills"
Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster