Hej der ude.
Jeg er ny her og håber på lidt råd ift. korrekt brug af Weber Smokey Mountain 47. Først lidt baggrundsinfo... I fredags startede jeg smokeren op (minionmetoden med briketter op til kanten af ringen) ved midnatstid, da jeg skulle lave en brisket. Jeg havde købt 2,7 kg. oksespidsbryst, som jeg - efter at have set folks råd på Youtube og via opskrifter - infuserede med oksefond og dernæst rubbede. Efter et døgn i køleskabet kom den på smokeren. Temperaturen stabiliserede sig ved de 110 grader og jeg smuttede i seng. Efter tre timer vågnede jeg - måske grundet en sjette grillsans - og tjekkede termometeret. 85 grader! Tilså stegen og så kommer der jo en masse ilt til kullene.... Temperaturen stiger lynhurtigt til 160 grader. Megafejl noteret. Jeg bakser så med at reducere temp (brisket parkeres i normal ovn på 90 grader imens). Tømmer vandfadet og fylder det op med koldt vand. Fjerner lidt briketter (heat beads). Stabiliserer temperaturen og der er ro på igen. Efter 14 timer når kernetemperaturen 93 grader og jeg tager spidsbrystet af og pakker det ind i alufolie. Resultatet blev godt, men sikke en besværlig vej[GRIMACING FACE]
Hvordan får jeg dette til at køre bedre næste gang?
- Færre briketter fra start og så efterfyldning? Fingrene væk fra grillen (læs: mere tålmodighed)? Andet?
Vh
Nic
Sent from my iPhone using Tapatalk