Det startede en typisk fredag formiddag med at jeg skulle finde noget godt at spise (fredag er god mad og rødvin dag hos os) og på min ynglings side Grillguru.dk

Mine planker er for længst smidt på bålet pga. slidtage, så nu skulle der tænkes hurtigt. Jeg kunne jo ikke nå at bestille nogle og at betale xxx kr. i byggemarkedet for noget der står weber eller lign. på det gør jeg ikke...
Mellem to kunder kørte jeg ind forbi det lokale savværk og spurte den flinke mand om han havde noget jeg kunne bruge. Men ligesom byggemarkeder bruger de næsten kun Douglas og lærk nu til dages, dog fandt han en Ege planke i et hjørne og den måtte jeg få GRATIS se det er en pris jeg kan lide

Det er en fin planke 34mm tyk og 340mm på det brædeste stykke. Det er jo næsten syndt for så fin en planke der skulle laves til et lille bord eller bænk eller noget..... Men hvad der skal jo også mad på bordet

Så efter 3 min. på kapsaven og 6 min. med båndpudseren TA-DA Custom Weber planker i fineste stil.

Det er måske de tykkeste planker der nogen sinde er brugt

Stykkerne der blev tilbage efter tilpasning er selvfølgelig skåret til røg stykker og der er stadig en halv planke tilbage
![PDT_Aliboronz_37 [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]](./images/smilies/PDT_alc.gif)
God weekend...