Bage på grillen

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill
Brugeravatar

Emneforfatter
Henning W Pedersen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Bage på grillen

Indlæg#1 » 30. jul 2017, 13:05

Jeg fik lyst til at prøve at bage på grillen her er resultatet syntes at det bliver okay
_20170730_124930.JPG
_20170730_124930.JPG
Vedhæftede filer
_20170730_125005.JPG
Hilsen Henning
Aabenraa

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Bage på grillen

Indlæg#2 » 30. jul 2017, 18:13

Det lækkert ud!
Var der nogen væsentlig forskel i fremgangsmåde og smag, når man sammenligner med ovn?

Har ikke selv bagt på grillen endnu, men det skal prøves i løbet af sommeren :-D
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber 57cm, Weber Q1000, Outdoorchef City 420 G, Dancook 1000

Brugeravatar

Emneforfatter
Henning W Pedersen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 30. jul 2017, 18:54

Nej enlig Bunden bliver mere sprød jeg synes de smagte bedrer på grillen. Måske er det bare mig
Hilsen Henning
Aabenraa

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 30. jul 2017, 19:34

Den sprødere bund må komme fra undervarmen og stenen.
Men hvis der ellers ikke er nogen anden fremgangsmåde, så kaster jeg mig bare ud i det :-)
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber 57cm, Weber Q1000, Outdoorchef City 420 G, Dancook 1000

Brugeravatar

mochr
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 30. jul 2017, 20:41

Det ser lækkert ud. Jeg kunne i hvert fald godt lige hapse en med en gang tandsmør :)
Jeg så en video på Facebook den anden dag fra Weber, hvor de bagte burgerboller på grillen med pizzasten. Der havde de kullene liggende i en ring og kun et par stykker i midten. Nok for at undgå for kraftig undervarme.

Brugeravatar

Emneforfatter
Henning W Pedersen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 30. jul 2017, 21:39

Jeg havde alle briketter liggende i en ring
Hilsen Henning
Aabenraa

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 31. jul 2017, 10:23

Det ser godt ud :-D

Mht cirklen i Weberen

Det er fordi det er en Weber sten og den bliver for varm så det hele bliver brændt / sort i bunden

Hvis i rigtigt gerne ville kunne blive ved at afbage både brød og pizza på jeres grill så kan jeg anbefalde en fredstone sten der kan man blive ved og ved med at afbage uden sort/brændt bund på bageværk og pizza

Jeg bager selv rigtigt meget på både min primo Xl og men pillegrill ( Danishpalletgrill ) og bruger altid en fredstone

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#8 » 31. jul 2017, 15:10

John.R skrev:Det ser godt ud :-D

Mht cirklen i Weberen

Det er fordi det er en Weber sten og den bliver for varm så det hele bliver brændt / sort i bunden

Hvis i rigtigt gerne ville kunne blive ved at afbage både brød og pizza på jeres grill så kan jeg anbefalde en fredstone sten der kan man blive ved og ved med at afbage uden sort/brændt bund på bageværk og pizza

Jeg bager selv rigtigt meget på både min primo Xl og men pillegrill ( Danishpalletgrill ) og bruger altid en fredstone

+1 helt enig.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Tilbage til "Kul-/briketgrills"