Råd til ny kuglegrill.

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill

Emneforfatter
skrankesvin
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Råd til ny kuglegrill.

Indlæg#1 » 5. apr 2017, 17:58

Hej Guruer.

Jeg har for 14 dage siden solgt min dejlige Weber Performer, og byttet den ud med en Charbroil Performance 340.

Jeg har dog haft en stor knude af sorg i maven, siden jeg skilte mig af med min tro følger, siden jeg debuterede som grillejer for 3-4 år siden.

Jeg har sat den nye gasgrill til salg, og vil have en kulgrill igen. I forbindelse med det har jeg forsøgt at læse dels her på siden, dels på internettet, hvilken grill jeg skal have.

Jeg er meget forelsket i Weber Performance Deluxe. Men jeg er også vestjyde, så jeg kan ikke helt vurdere, om den er pengene værd? Jeg havde gastænder på min gamle Weber, som jeg var meget glad for, så jeg vil ikke ned på en Premium, hvis jeg ender med en Performer.

Jeg har dog opfattelsen af, at folk er meget tilfredse med Heat Beads Twin Shel som jeg har fundet til 599l, men jeg synes den ser billig og tarvelig ud, men omvendt prioriterer jeg en funktionel grill over en flot grill.

Jeg er også åben over for andre mærker, men jeg synes det er en jungle, og jeg er blevet lidt skræmt fra at købe andet end Weber, da jeg ved det virker.

Der er maks 3.000. kr at junglere med. Jeg forventer at kunne købe en Performer Deluxe for 3.060 i Bauhaus ved at bruge deres prisgaranti.

Syncmarster
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Råd til ny kuglegrill.

Indlæg#2 » 5. apr 2017, 19:28

Du kommer til at gemme vestjyen væk. Den er kommet til DK men kan ikke finde en pris.

https://www.youtube.com/watch?v=FnUJttnSWU4
Weber Spirit E-310 Classic, 57cm Weber premium.

Emneforfatter
skrankesvin
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 5. apr 2017, 19:38

#2 Av av av, den går da lige i trussen. Den er da for fed. Jeg har fundet end svensk pris, svarende til knap 18.000 DKK, så den er desværre nok stadig over mit budget, men hold da fest hvor er den fed!

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 6. apr 2017, 08:48

Du kunne jo spare op til en kamado, som jeg er sikker på kan indfri dine forventninger. :-D

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#5 » 6. apr 2017, 09:26

Har en dancook. Gammel version af hb. Har lavet stel til den. Så er der plads til grilludstyr under. Jeg synes den er fed og oser ligeså meget ag kvalitet som weber. Lidt mere besværlig at tømme for kul. Det er forbedret på din. Omgem termometer men det efter monteres bare. Så kan indsatsen bruges som bålsted
Vedhæftede filer
dancook kulgrill i nyt stel (3).jpg
DANCOOK KULGRILL Ø 58CM
CHARBROIL CB500 GASGRILL MED 4 BRÆNDERE
Q100

Emneforfatter
skrankesvin
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 6. apr 2017, 12:34

#4 Jeg har godt set på dem, men de er desværre en del over mit budget. Jeg står jo uden grill lige pt, og jeg kan ikke gå i gennem en hel sommer uden :D

#5 Jeg synes også den ser rigtig fin. Men jeg synes den mangler lidt småting som f.ex. en holder til låget. Men jeg synes at kunne læse mig frem til, at den holder bedre på varmen end en Weber - kan de bekræftes?

Julius
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#7 » 6. apr 2017, 20:30

OutdoorChef Leon
Outdoorchef City
Outdoorchef Mini
Weber One-Touch Premium 57
Weber Spirit 320 Premium
Weber Go-Anywhere
Bon-Fire bålsted
Transportabel ABU rygeovn

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#8 » 7. apr 2017, 06:43

Dancook fåes også med bord. Men jo den mangler holder til låget men måske en weber holder vorker. Den holder bedre på varmen men der kan kum justeres luftspjæld i låget. Dem i bunden er altid åbne. Det betyder kul ikke kan genbruges
DANCOOK KULGRILL Ø 58CM
Q100

Emneforfatter
skrankesvin
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 7. apr 2017, 10:59

Hej alle.

Tak for jeres svar. Det blev til en Weber Performer med gastænder igen, i rigtig flot stand. 600 kr på Tradano, som hentes mandag.

God weekend til jer - jeg får jo ikke grillet i den :(

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#10 » 8. apr 2017, 19:14

michael1980 skrev: Den holder bedre på varmen men der kan kum justeres luftspjæld i låget. Dem i bunden er altid åbne. Det betyder kul ikke kan genbruges

Så er din grill vist ikke brugt nok hvis du ikke kan genbruge dine kul.

Jeg brugte gerne mine kul flere gange på begge de dancook jeg havde. At luftspjældene i bunden altid er åbne betyder kun at det måske tager lidt længere tid inden kullene slukker, men så længe låget er på, kan der ikke komme frisk ilt til og dermed bruges den ilt der er og gløderne bliver kvalt.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#11 » 13. apr 2017, 07:41

der kommer luft ind fra bunden. synes kullene er ret udbrændte
DANCOOK KULGRILL Ø 58CM
Q100

Tilbage til "Kul-/briketgrills"