Pulled Pork (MED DET HELE) i Weber 57 cm kul-kuglegrill

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill
Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Pulled Pork (MED DET HELE) i Weber 57 cm kul-kuglegrill

Indlæg#1 » 23. apr 2015, 23:15

Hej alle grillguruer.

Som overskriften indikerer så har jeg gang i en gang pulled pork, og jeg tænkte at jeg ville lave en form for "blog-indlæg" hvori mine erfaringer og frustationer for processen vil blive fremvist på godt og ondt. - Det er en "med det hele" så i de næste par indlæg vil jeg gennemgå hele processen - INCL. hjemmebagte burgerboller (PRØV DEM! Også selvom du ikke skal have pulled pork - de er fortrinlige til en ribbenssandwich!), Hjemmelavet Coleslaw der naturligvis er rørt med en hjemmelavet mayo.

Jeg er ikke en mester-griller - Min weber performer 57 er efterhånden 2-3 år gammel, og bliver brugt hele året - Når det er sagt så er det primært stege (og naturligvis det almindelige såsom pølser og koteletter) der har været lavet i den. Det er således første gang jeg skal prøve noget RIGTIG Barbeque (Low n' slow) - Den aktive forumbruger, vil bemærke at jeg for et par dage siden bøvlede med at kunne få varme nok på min low and slow opsætning - Jeg har købt nye Heat Beads, og det ser ud til at have løst problemet.

Jeg bliver 30 i morgen d. 24/4, og har i den forbindelse inviteret et par gæster, og de skal da have en pulled pork burger. - Jeg har tidligere brugt denne opskrift (bliver skrevet nedenfor) til at lave en pulled pork i ovnen, men nu skal det altså være i weberen!

First things first: Skaf en nakkefilet - Det var den lette del af processen - Den blev indkøbt tidligere på ugen, og der er tale om en filet på 2,4 kg og jeg vil forsøge mig at lave den i et stykke.
Da jeg regner med vi skal spise d. 24 (i morgen) kl. 18-19 stykker, så forventer jeg at stegen PP'en i grillen omkring kl. 3-4 stykker i nat (EDIT: den kom i kl. 1.00). - Jeg har besluttet at jeg hellere vil starte stegen lidt før, end at risikere at aftensmad bliver til natmad.

Kl. 15.00 i dag (D. 23) bliver suppegryden fundet frem - den eneste gryde vi har, der kan huse et 2,4 kg tungt stykke kød - I denne gryde har jeg lavet en saltlage bestående af:
1,2 dl salt
1,0 dl sukker
20 dl (2 liter) vand
Gang gerne opskriften op således at HELE stegen kan dækkes af saltlagen, og sæt den herefter i køleskabet - Optimalt skal den befinde sig her i 10-12 timer - Så vidt jeg kan se er der mange meninger om saltlage - min er at den skal være der (jeg har ikke prøvet uden, men VED at det virker med, og "if it ain't broke don't fix it"!)

Jeg skriver dette indlæg om aftenen kl. ca. 23.00 - Jeg har for et par timer siden startet grillen (Ja det er alt for tidligt!) for at se hvor stabil jeg kan få min temperatur - mit stegetermometer er placeret i øverste luftsspjæld, og indtil videre har jeg aflæst følgende temperaturer i grillen:
21.30 = 140 grader (kort efter opstart)
22.00 = 127 grader
22.30 = 123 grader
23.00 = 119 grader
Spjæld i bund og top er HELT åbne begge to, og opsætningen af kullene er:
IMG_0214.JPG

Temperaturen falder altså lidt løbende - Håber den bliver stabil omkring de 110 grader - Det må vi vente at se - Jeg trøster mig med at temperaturen ved risten formegentlig er lidt højere (weberens termometer viser kun 110 grader, og det er koldt udenfor her til aften) - Derudover KAN jeg starte den anden "ende" af ringen af briketter hvis jeg vil have mere varme.

Opdateres efter næste step;
Senest rettet af Sandholm 24. apr 2015, 01:39, rettet i alt 1 gang.
I skal spise kødet samme nat, stegt over Ilden...
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

2. Mosebog 12:-8-9

Dm-mester i pp 2017 med bbq vikings .1%¤

Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Pulled Pork (MED DET HELE) i Weber 57 cm kul-kuglegrill

Indlæg#2 » 24. apr 2015, 00:37

temperatur:
23.30 - 108 grader
24.00 - 99 grader - der er noget galt... Plan B (måske jeg var for nærig med mængden jeg startede op med - ville jo bare mene at "pølsen" af briketter skulle give en stabil temperatur på min. 110 grader.
Min plan B:
25 utændte briketter i bunden af hver kulholder, og de varme smides ovenpå i den ene side - herefter vil jeg tro at temperaturen vil stige markant hvilket vil sige at temperaturen skal styres via luftspjæld hvorfor det nederste bliver lukket således det er ca 25% åbent.
2015-04-24 00.23.08.jpg
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 24. apr 2015, 01:28

Min plan B ser ud til at virke - temperaturen stiger støt i grillen, og da den når ca. 120 grader, tænker jeg at det er tid til at lave Rub'en.

Kødet er taget op af suppegryden, og duppet let med et rent viskestykke. Det har ligget i suppergryden i saltlagen i ca. 10 timer
Jeg blander min rub - Opskriften på denne er:
2 spsk salt (jeg bruger groft)
8 spsk paprika
8 spsk brun farin (sørg nu for det ikke er en udtørret rest fra tidligere der bruges - den skal være blød og fedtet!)
1 spsk stødt koriander (køb det dog, hvis du ikke har det - lad være med at spare på noget!)
4 spsk barbecuekrydderi (jeg bruger min egen)
2 spsk hvidløgspulver
4 tsk cayennepeber

Kødet renses for de værste sener med en kniv, og herefter skal rub’en masseres ind i kødet. Godt lillemor er gået i seng - jeg sviner.
2015-04-24 01.07.12.jpg

Klokken er 1.00 (Jeg har fødselsdag)
Kødet placeres i grillen over en drypbakke - Jeg har fyldt bakken med vand, da jeg nu har en opadgående temperatur i grillen. - Derudover lukker jeg bundspjældet helt i, og topspjældet forbliver helt åbent.
Bemærk jeg bruger en stegholder til kødet - det gør jeg altid, men jeg tænker det må være ekstra fedt på en PP, da den jo falder fra hinanden når den er færdig - på denne måde forestiller jeg mig at jeg kan bære holder og steg ind i huset, og “pulle” det fra hinanden nå stegen når target-temperaturen (95 grader)

Temperaturen ligger nu (en halv time efter den er kommet ind) og svinger mellem 105 og 106 grader - Det er godt nok til Jazz, og og til mig :)
2015-04-24 01.11.54.jpg

Nu står den på en times tv, og forbliver temperaturen stabil, så går jeg i seng og krydser fingre :) - Jeg er en natteravn så at være længe oppe passer mig fint!

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#4 » 24. apr 2015, 05:43

Jeg glæder mig til at følge din Pulled pork..
PS. God fødselsdag herfra
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 24. apr 2015, 07:18

Dejligt at du tager en PP diy tråd op med udførlig beskrivelse og billeder. Tillykke med dagen [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Brugeravatar

Bjarne H
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 24. apr 2015, 07:24

Super indlæg - vi gælder os til at se resten! (husk at tage billeder)

Og tillykke med fødselsdagen [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
"Hellere have det rigtigt sjovt lidt af tiden, end halv-sjovt hele tiden"

Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 24. apr 2015, 08:08

Update:
Så blev det morgen - Blev vækket af den høne der manglede i hønsegården i går aftes - Da mine høns går frit hele dagen (jeg bor på landet) så tilskrev jeg Mikkel den fortjeneste. Gad hvide hvor den har sovet - Mon den kunne li lugten af gris i weberen, og har lagt sig i nærheden til en “sniffer”? - Dejligt at Mikkel ikke havde taget den i hvert fald - Så skulle jeg jo ud og sidde med berettaen (jagtgevær), og det har man jo ikke tid til når man laver PP, og får gæster senere :)
Kl. 7.00 var briketterne gået næsten ud (men der var ubrændte briketter i begge holdere) - Jeg starter et rør med ca 10 briketter op og smider på, og håber at jeg kan indhente det forsømte - Jeg ved der var tryk på ved 5.30 tiden (man bliver åbenbart natpisser af at blive 30 ;) )
Der er nu helt åbent for luften i top og bund.
I mellemtiden er mit stegetermometer løbet tør for strøm, så der bliver sat nye batterier i.
Det er frustrerende at ilden går ud for mig - Jeg var ellers så glad for at se den ligge stabilt da jeg gik i seng (den steg endda lidt til omkring 115+) - Jeg trøster mig med at jeg trods alt har hele dagen til at holde øje - ingen morfar (middagslur) til mig i dag. :)

Jeg mistænker ringe HB’s? Ovenstående manøvre får temperaturen til at stige, og da den når 130 grader, lukker jeg igen for bundspjældet så det er ca 25% åbent...
2015-04-24 07.44.11.jpg

Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 24. apr 2015, 13:15

Update kl. 13.00

En lille morfar i formiddag blev det alligvel til - Min genopstart af kullene har virket til UG, og temperaturen er meget stabil i grillen. Jeg har justeret lidt løbende. Jeg har fundet en metode:
Luk halvt for luften i bunden (top helt åbent) - Bliver grillen for varm - halvér igen (Altså til 25% åbent) - Sådan bliver man ved til man finder det rigtige sted - er imponeret over hvor meget man kan styre temperaturen på denne måde - En god positiv overraskelse.

Da den har været inde i omkring 12 timer nu, synes jeg at jeg ville tage en pejling af temperaturen i kødet - Da jeg stikker thermometret ind, er der ingen tvivl om den er mør på ydersiden, men der er langt ind i midten på sådan en svend. Jeg aflæser at den er 72 grader i midten, og det er jeg faktisk meget godt tilfreds med henset til der er yderligere 6 timer til maden skal stå på bordet - For en sikkerheds skyld, åbner jeg helt for bundspjældet, og tænker jeg vil stege videre med en temperatur i 120-130 graders lejet. - dvs jeg lukker halvt for spjældet når den er nået 130 grader, og prøver mig frem ved ovennævnte fremgangsmåde.

2015-04-24 13.03.40.jpg

Ind i huset igen, det er nemlig blevet tid til boller:
Lov mig en ting - hvis du bruger et 2 cifret timebeløb på at lave kød, så er det altså et selvmål af dimensioner at købe de forvoksede oblater man kan få i supermarkedet - Så la’ da vær’! - Jeg er selv helt vild med nedenstående boller - og som førnævnt - de er fortrinlige til mange andre ting. - opskriften rækker til 12 boller (Gang selv ned/op)

3,5 dl lunt vand
en lille halv pakke gær
5 spsk mælk
3 spsk sukker
3 æg
11,5 dl. hvedemel (Ja der SKAL være gluten i! - Jo mere jo bedre)
4 spsk blødt smør
2-2,5 tsk salt
Sesamfrø
Bland vand og gær og tilsæt herefter mælk og sukker
Bland smør, mel, salt og 2 æg - Når det er rørt sammen tilsættes gærblandingen
Saml dejen og ælt - Når du tror du er færdig - ælt noget mere - mindst 10 minutter. - Den skal være blød og ikke gå fra hinanden når du trækker i den.

2015-04-24 12.46.48.jpg

Lad den hæve i en skål med et viskestykke over - gerne i 2 timer hvis du har tid (1 er dog ofte nok) - den skal være dobbelt størrelse

Dejen deles herefter i 12 stykker (halver, halver og del i 3) og tril stykkerne til boller - undgå at trille mere end højst nødvendigt - Læg bollerne på en bageplade og lad dem hæve yderligere tildækket, 2 timer hvis du har tid (1 er dog ofte nok)

Efter 2. hævning pensles bollerne med det sidste æg (der piskes sammen med en spsk vand og EVT. æggeviden fra et 4 æg - gem blommen - den skal du bruge til mayo - se nedenfor) og herefter strøs sesamfrø på bollerne - pas igen på med ikke at slå luften ud af bollerne ved at “manhandle” dem for meget

Ind i ovnen på 200 grader, og ud igen når de er gyldne (efter et kvarter)

Tillykke! Du har taget dig tid til at lave nogle ordentlige boller til din PP! :) - Jeg skal nok poste billeder af den færdighævede dej samt bollerne når de er ubagt og bagt.

Brugeravatar

Morten Sørensen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 24. apr 2015, 14:24

Jeg har også en del gange lavet Pulled Pork på en 57'er, alle gangene med slange-opstillingen. Første gang brugte jeg også Heat Beads, og selvom det lykkedes, krævede det en del arbejde i løbet af dagen.

De efterfølgende gange har jeg brugt Weber Kokosbriketter (ja, de kan rent faktisk bruges til noget! :shock: ) og det virker langt bedre! To rækker hele vejen rundt, 10-15 briketter til at starte ringen med i den ene ende, og når jeg har justeret den ind til 110 grader, så kører den faktisk de resterende 11-12 timer uden at jeg behøver justere.

Jeg bruger også en rund foliebakken i midten af briketterne fyldt op med vand.

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 24. apr 2015, 16:52

Keep up the good Work både med beskrivelser og billeder.

Brugeravatar

SpiFF
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 24. apr 2015, 19:06

Tillykke med fødselsdagen.

Fornøjeligt at følge dit projekt.

Det kræver en dedikeret indsats at lave PP på en alm. Weber kugle grill.
CharBroil T36 (2014)
Primo Oval XL (2012)
Weber Smokey Mountain (2010)

Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 24. apr 2015, 21:59

Hej alle følgere.

Jeg fik uventede gæster så har ikke kunnet opdatere "bloggen". Jeg har naturligvis taget billeder af det hele, så i morgen kommer det sidste. Jeg kan afsløre at historien får en lykkelig afslutning. :-)

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 25. apr 2015, 07:39

Dejligt forfriskende at se et indlæg med en 57ér i hovedrollen og super flot tråd og jeg glæder mig meget til at se de sidste billeder... :-D
"if something is hard to do, it´s not worth doing" Homer Simpson...

Brugeravatar

Morten Sørensen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#14 » 25. apr 2015, 08:13

Jimmy B skrev:Dejligt forfriskende at se et indlæg med en 57ér i hovedrollen og super flot tråd og jeg glæder mig meget til at se de sidste billeder... :-D

Helt enig! :-D

Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 25. apr 2015, 15:13

Så blev det tid til at give jer den sidste del af historien.
Den kommer i dag, idet jeg udover de gæster der var inviteret (4 stk), kom 4 gutter der havde medbragt en peberkværn der nærmest var en assentoft silo der var malet sort. Jeg anede ikke de kom, så pludselig var gode råd dyre - Jeg fik lillemor til at køre ud og handle lidt ekstra spareribs og pomfritter (ville oprindeligt have haft ovnkartofler). - 10 til bords, og mad tiltænkt 6 tænkte jeg ville være kritisk, men det skulle senere vise sig at det slet ikke var så slemt.

Jeg sluttede mit sidste indlæg ved 13 tiden, og kort derefter var det blevet tid til at lave Mayonnaise:

Lav din egen mayo - prøv det; - Jeg bruger IKKE pasteuriseret æggeblomme, og fødevarestyrelsen har for nyligt meldt ud at den famøse kiksekage der tragisk tog livet af et par for år tilbage, er fra en anden tid idet danske æg i dag er af så god kvalitet at risikoen for forgiftning er meget lav. - Du vælger selv om du vil tage chancen - jeg gør det.

Da du skal bruge mayo til burgeren, til dyppelse (hvis du ligesom mig laver nogle ovn-kartofler til burgeren) og til coleslawen, er nedenstående på en ordentlig sjat:
2 æggeblommer
6 dl. ole (solsikke / vindruekerne - bare den billge)
2 store tsk sennep (Jeg bruger arfmann)
3 tsk eddike
lidt citronnsaft
Salt og peber

Sørg for at æggene ikke er for kolde i forhold til temperaturen på olien.

pisk alt (undtaget olien) sammen i en skål og tilsæt herefter lidt olie af gangen - pisk pisk så den ikke skiller - Når alt olien er i / du synes din mayo har den rigtige konsistens / tilsæt da salt (der skal mere i en du tror) / peber efter smag - evt. mere citronsaft.
En del af mayoen (den der skal bruges til dyppelse) kan med fordel tilsættes chili / grill krydderi / en rest af Rub’en - kun fantasien sætter grænser.
Smag på den - er den ikke bedre end den fra tuben? :)
2015-04-24 14.27.48.jpg

Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 25. apr 2015, 15:18

Efter 2 timer, er dejen til bollerne færdig med den første hævning, og den er vokset til (godt og vel) dobbelt størrelse:
2015-04-24 15.54.50.jpg

Herefter trilles dejen til boller (12) og frygt ej hvis du synes de se ser noget klejne ud - De skal nok komme sig. - Efter bollerne er trillet, stilles de på en bageplade med et viskestykke over:
2015-04-24 16.02.49.jpg

Det var på dette tidspunkt mine uventede gæster dukkede op og ændrede i mine mad-planer :)

Efter yderligere 2 timers hævning er bollerne blevet noget større:
2015-04-24 16.49.42.jpg

De pensles med æg, og der drysses sesamfrø over - Ind i ovnen et kvarters tid, og det færdige resultat er smukt (Hvis i spørger mig)
2015-04-24 17.44.13.jpg

Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#17 » 25. apr 2015, 15:21

Til en god omgang PP, hører sig jo coleslaw - Som det er tilfældet med burgerbollerne, så er det en skam at købe "den færdige" og du har jo allerede rørt mayoen :)
Jeg lavede coleslawen omkring en time før den skulle spises.
COLESLAW (Brdr. prices opskrift)
1 hvidkålshoved
8 gulerødder
4 stængler blegselleri
2 dl mayonaise (du jo selv har lavet :))
4 dl yoghurt naturel (vær sikker på kæresten ser ud hælder youghurt i - så tror hun det er sundt)
2 spsk sennep
salt peber og sukker

Riv gulerødder, hvidkål og blegselleri på den grove side af rivejernet. Rør mayonnaise og yoghurt sammen med sennep og smag til med salt, peber og lidt sukker.
Hvis dressingen er lidt for tyk kan man give den en sjat fløde, eller mælk, hvis man er i dét humør.
De revne grøntsager vendes i dressingen og det hele sættes på køl. Den må gerne stå og trække i en times tid.
Smag til lige på den inden den serveres,- det kan være den skal efterkrydres.

Done!
2015-04-24 18.10.10.jpg

Billedet er en lille del af den samlede portion! :)
Senest rettet af Sandholm 25. apr 2015, 16:02, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 25. apr 2015, 15:38

SIDSTE INDLÆG.

Mens der blev lavet boller, mayo og coleslaw skete der som sagt en hel del - Uventede gæster osv. - Det skal jo bare ikke komme PP'en til gene at man har gode venner.
Heldigvis blev jeg ret ferm til at styre temperaturen på grillen, og i løbet af eftermiddagen, kunne jeg via min metode med at halvere spjæl-åbningen styre temperaturen ret præcist! - Er som førnævnt meget imponeret over man kan styre det så præcist! - Stegetermometeret kommer ud af spjældet i grillen, og ind i PP'en ved 16 tiden.
Kl. 18.00 sharp var middeltemperaturen nået 95 grader, og der skulle kigges til PP'en (jeg var spændt!)
Jeg har ud fra devisen "If You're looking You're not cooking" ikke haft åbnet låget siden jeg satte termometeret i kødet - Det kan tælles på 1 hånd de gange jeg har haft låget af i de sidste 18 timer! - Der møder mig dette syn:
2015-04-24 18.02.42.jpg

Den ser lille ud på billedet, men det er altså et ret stort fad den befinder sig på - Jeg trækker stegen fra hinanden med 2 sker - Kun "barken" skal have en tur med kniven. - 2,4 kg. nakkefilet der har tilbragt 18 timer i en weber! - Det er jo sindssygt. Godt jeg startede kl. 1.00 om natten og ikke kl. 3 som først planlagt :) - Det er også et stort stykke kød - Tror jeg kunne have skåret noget af tiden ved at dele den op - Måske det gøres næste gang for nattesøvnens skyld.

Jeg starter et rør op med trækul, så vi er klar til at grille det ekstra der blev købt til de uventede gæster, når PP'en er væk. - Da jeg kun har 12 boller (og vi befinder os i vestjylland hvor der spises til) så må jeg forbryde mig mod min regel, og får lillemor til at købe nogle flutes hvis der var kød nok til en burger mere.

Alle gæster spiser med stort velbehag og jeg får meget ros for min PP. Da der i skålene er PP nok til én burger mere, sidder alle (jeg selv incl) 10 og tager sig til maven og puster lidt for tung luft ud - Vi er mætte allesammen, og røret der blev startet op til grill, bliver ikke brugt - vi KAN ikke mere.
Til PP'en blev serveret pomfritter som en nødløsning - Ville egentlig have lavet ovnbagte kartofler, men de uventede gæster spolerede dette :)
Velbekomme:
2015-04-24 18.20.31.jpg

Det var så slutningen på min "blog" - 18 timers fornøjelig grilleri er slut - Gæsterne er gået hjem, og peberkværnen er blevet sat ned bagved - Havde en fantastisk dag.

Jeg kan oplyse at der i løbet af processen ikke var nødvendigt at efterfylde kul på - som nævnt var der 25 i hver holder, og en 5 stykker i hver der var startet - Da jeg tømmer kulbakkerne efter grilleriet er der nok hvad der svarer til 5 HB's tilbage.

Jeg håber at i alle har fået noget ud af at læse mine indlæg, og i er meget velkommen til at smide en kommentar hvis i prøver alle / nogle af opskrifterne eller har spørgsmål.

Tak for denne gang - Hvad mon jeg finder på næste gang, og skal jeg dele det med jer? :) (jeg er jo en newb, men er sku stolt af min PP og takker mange gange for de positive kommentarer der allerede er landet!!!)

God grillsæson!

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#19 » 25. apr 2015, 16:15

Tak for en god historie. Hvad er det der besynderlige røde stads, der driver ud af din pp. sandwich - det er da vel ikke ketchup :evil: ;-) :evil:

Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#20 » 25. apr 2015, 16:22

prause skrev:Tak for en god historie. Hvad er det der besynderlige røde stads, der driver ud af din pp. sandwich - det er da vel ikke ketchup :evil: ;-) :evil:

I retrospekt så har du ret - Som du har kunnet læse så er jeg noget modstander af færdigprodukter - Det var nok en refleks at det kommer i burgerbolle-toppen - Det kom ikke på den næste jeg fik men da det var flute, var det jo ikke det billede der skulle herind. :oops:

Brugeravatar

danma
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#21 » 25. apr 2015, 16:55

Ser super lækkert ud .1%¤ .... har kun prøvet at lave det selv en enkelt gang, hvor jeg godt kunne have givet kødet et par timer mere, men så var det blevet til natmad i stedet for aftensmad ... men de fine billeder gir lyst til et forsøg mere på et tidspunkt

Brugeravatar

skaal-um
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#22 » 25. apr 2015, 18:03

Rigtig dejligt indlæg og du kan være stolt af det hele, synes jeg (ketchuppen går vi let hen over.. :lol: ).

Skønt når tingene lykkes og det hele går op i en højere enhed.

Også et stort, let forsinket, tillykke herfra [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Brugeravatar

PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#23 » 25. apr 2015, 19:39

Det ser supergodt ud det hele :savl1:
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#24 » 25. apr 2015, 20:44

Sandholm skrev:
prause skrev:Tak for en god historie. Hvad er det der besynderlige røde stads, der driver ud af din pp. sandwich - det er da vel ikke ketchup :evil: ;-) :evil:

I retrospekt så har du ret - Som du har kunnet læse så er jeg noget modstander af færdigprodukter - Det var nok en refleks at det kommer i burgerbolle-toppen - Det kom ikke på den næste jeg fik men da det var flute, var det jo ikke det billede der skulle herind. :oops:

Jeg bruger sgu også Heinz på nogle ting (bare ikke pp) men det var nu ment som venlige drillerier ;-)

Tilbage til "Kul-/briketgrills"