For lav temperatur ved Low N Slow opsætning

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill
Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

For lav temperatur ved Low N Slow opsætning

Indlæg#1 » 19. apr 2015, 14:07

Hej Mestergrillere.

Jeg bliver 30 på fredag, og har fri hele dagen, og i den forbindelse vil jeg lave PP i grillen til gæsterne. Da jeg ikke har prøvet at lave det i grillen før, er det således første gang jeg prøver opsætningen med at lave en "ring" af 2 briketter (Heat Beads). Jeg har lige testet metoden, men je synes ikke jeg kan få varme nok i grillen. - Jeg har lagt en ring med 2 rækker af HB's og jeg starter den på midten (hvilket vil sige den brænder i 2 ender) - Temperaturen i grillen ligger meget stabilt, men ligger på 86-89 grader (målt med termometer i låget, og ved stegetermometer gennem lufthullerne i låget)
Både bund- og topspjæld er helt åbne.

Hvorfor kommer den ikke op på de 110 grader, når nu alle andre kan finde ud af at gøre det? - Kan det være dårlige HB's? (De har overvintret i et ikke-isoleret udhus i sækken, der har været placeret i kulspanden som er monteret på performeren)

Min grill: Weber perfomer (med gastænding) 57 cm.

Jeg håber en kan hjælpe.
I skal spise kødet samme nat, stegt over Ilden...
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

2. Mosebog 12:-8-9

Dm-mester i pp 2017 med bbq vikings .1%¤

KnudsenD
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: For lav temperatur ved Low N Slow opsætning

Indlæg#2 » 19. apr 2015, 14:22

Hejsa.

De første par gange jeg lavede PP en i alm Weber brugte jeg samme metode og havde også problemer med at få temperaturen til at holde. Den svingene meget, alt for 70 - 130 (Jeg lagde en ekstra række kul ovenpå) men alligevel blev resultatet super godt. Temperaturen falder også lidt når du smider kold kød på.

Mit råd ville være at lade være med at fokusere alt for meget på temp også måske lave den dagen før og bare varme det op på grillen efterfølgende inden gæsterne kommer :). Der er mange emner omkring genopvarmning af PP. Så er du også ude over stressfaktoren. Har fx stået til en fødselsdag hvor min PP var 94 grader og jeg havde læste alle steder at den skulle have til 96 men det tog evigheder og gæsterne var meget sultne hvor jeg besluttede mig for at spise alligevel og den var bare super god.
Weber 57 , WSM 47

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: For lav temperatur ved Low N Slow opsætning

Indlæg#3 » 19. apr 2015, 14:34

Det kan meget vel være briketterne.
Dem skal man være forsigtige med at de ikke får lov at trække fugt.
Og selvfølgelig ALDRIG købe dem som supermarkedet har sat en palle af ude i regnen.

Ellers handler det jo også om at få stablet sine briketter godt.
Læs fx denne tråd igennem:
viewtopic.php?f=43&t=29055&hilit=briketter+ring
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Tilbage til "Kul-/briketgrills"