Ekstra rist til WSM 47

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill
Brugeravatar

Emneforfatter
aammat
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Ekstra rist til WSM 47

Indlæg#1 » 3. jan 2015, 10:31

I min iver for at komme igang med low and slow, samt røg på grill er jeg nåede frem til at en WSM er løsningen. Men da jeg også gerne vil have muligheden for at grille, men ikke har plads til både Grill og WSM, har jeg søgt lidt rundt for undersøge muligheden for at bruge en WSM som grill.
Jeg tro løsningen er fundet, http://www.virtualweberbullet.com/capacity_photos/jonasklint6.jpg , men synes ikke at kunne finde en ekstra rist til en WSM 47.
Er det samme rist som bruges til en standard 47 cm grill-?

ps. bor i Nuuk, Grønland, så har ikke mulighed for lige at smutte forbi em butik og undersøge det, så derfor denne tråd. :-)

Brugeravatar

SpiFF
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Ekstra rist til WSM 47

Indlæg#2 » 3. jan 2015, 15:19

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener/ønsker af løsning.
Det billede du linker til viser en løsning med 3 riste. Det giver således ikke rigtig mulighed for at grille "normalt".

Du kan dog sagtens tilkøbe en ekstra rist til din wsm. Bemærk at nederste rist er uden håndtag. Prøv evt at skrive til TBS grill shop. Der kan Michael sikker vejlede dig til en løsning som kan sendes til Grønland.
CharBroil T36 (2014)
Primo Oval XL (2012)
Weber Smokey Mountain (2010)

Brugeravatar

Emneforfatter
aammat
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 3. jan 2015, 15:48

Det enste jeg ønsker er et få en rist der kan placeres mellem den nederste og vandbadet, tænker at det giver nogle variationsmuligheder med hensyn til varmen.
Med den løsning bliver det lidt mere "besværligt" at vende hvad man end griller da det skal ske oppe fra, har tænkt på at "montere" nogle ben (afstandstykker) på ekstra risten så grillsituatione bliver mere ala med en normal grill.

Har tidligere skrevet til TBS i forbindelse med køb af rygeovn og de tilbyder ikke momsfri handel ( vi betaler ikke moms i Grønland), ellers tak for ideen..

Brugeravatar

SpiFF
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 3. jan 2015, 16:56

En WSM er lidt begrænset til low 'n slow og rygning. Det er den til gengæld eminent til.

Hvis du søger en mere alsidig grill, er det så ikke nærmere noget som denne:
http://www.forfoodsmokers.co.uk/acatalog/ProQ_Excel_20_Premier_Food_Smoker.html

Mht forhandler som vil sende momsfrit til Grønland, har jeg ingen erfaring.
CharBroil T36 (2014)
Primo Oval XL (2012)
Weber Smokey Mountain (2010)

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#5 » 3. jan 2015, 17:01

SpiFF skrev:En WSM er lidt begrænset til low 'n slow og rygning. Det er den til gengæld eminent til.

Hvis du søger en mere alsidig grill, er det så ikke nærmere noget som denne:
http://www.forfoodsmokers.co.uk/acatalog/ProQ_Excel_20_Premier_Food_Smoker.html

Mht forhandler som vil sende momsfrit til Grønland, har jeg ingen erfaring.

Den har TBS Grillshop også, men det hjælper jo ikke noget når de ikke vil sælge momsfrit til Grønland, selv om det ikke er så svært.

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

Emneforfatter
aammat
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 3. jan 2015, 18:24

Det er også primært low and slow og rygning som jeg har behov for, da jeg fisker og skyder en del vil jeg gerne selv igang med rygning og nye måder at tilberede rensdyr og moskus kød på.. :-D

Hvad angår ProQ så har jeg kunne læse mig til at den heller ikke er rigtig god til grill, så spørgsmålet er hvilken af dem der er bedst til low and slow og rygning..

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 3. jan 2015, 18:41

ProQ 20 (den store på 50 cm) leveres standard med kroge og ophæng til fisk.

Den er dog ikke for god som grill, selvom de skriver det er muligt

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Ekstra rist til WSM 47

Indlæg#8 » 4. jan 2015, 09:05

Aammat
Det med TBS ikke sælger momsfrit til Grønland er nu ikke helt korrekt, det gør vi da og har flere kunder på Grønland, så smid du bare mig en mail, så finder vi ud af noget hvis det er

Sent from my iPhone using Tapatalk
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Brugeravatar

Emneforfatter
aammat
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#9 » 4. jan 2015, 09:48

@ Michael
Kan så ikke lige finde den mail hvor jeg spørg til momsrefusion, men det er da glædeligt at jeg har den mulighed for at handle hos jer også.. :-D
Når jeg har bestemt mig for om det bliver en WSM 47 eller noget andet skriver jeg til jer for at se hvad vi kan finde ud af..

Tilbage til "Kul-/briketgrills"