Dancook kulgrill produktforbedring

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill
Brugeravatar

Emneforfatter
michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Dancook kulgrill produktforbedring

Indlæg#1 » 10. nov 2014, 09:19

her er min grill se link: http://www.grillfuerst.de/media/images/ ... 278-12.jpg

her er webers se link: https://www.google.dk/search?q=weber+ku ... B600%3B600

Kendere vil vide weber har et luftspjæld i låget- det har min dancook også. Men weber har luftspjæld i bunden af grillen og dermed under kullene. Min dancook har to skåle. en ydre med hul i bunden en indre med huller ovenover kullene. den er sværere at justere varme på.

jeg har inten luftspæld under bunden.

Her følger mit spørgsmål
vil jeg ikke nemt kunne sætte en skive tykkere aluplade fast her med en skrue og så med et håndtag på så jeg kan lukke for luften. Her lørdag lavede jeg fekes porchetta. havde en grill på 250grader målt under låget der sad ovenpå min ca 25 cm høje grillring (den til grillspyd). dagen efter var grillen stadig godt lun kl 8 morgen og kullene var helt brændt ud. det er jo spild
Napoleon rodeo pro 22 kulgrill ø 58cm
Charproil professionel 4400 gasgrill 4 brænders
Weber Q1200
dancook kulgrill
weber kulgrill ø 58cm

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Re: Dancook kulgrill produktforbedring

Indlæg#2 » 10. nov 2014, 10:04

Er ikke helt med på, hvorfor du vil have et bundspjæld? Du har jo lufthuller i kanten af inderskålen og har derfor ikke behov for et bundspjæld som på weberen. Hvis det er fordi du ikke kunne lukke ordentligt for grillen, så vil jeg anbefale at du fjerner rotisseriet når du er færdig med det. Så vil du kunne lukke for grillen
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:
Outdoorchef Ascona - Outdoorchef Montreux - Outdoorchef City Gas - Outdoorchef Minichef - Outdoorchef Kensington kul - Outdoorchef Perth

Brugeravatar

Emneforfatter
michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#3 » 25. nov 2014, 18:15

jeg har skam ikke ret tit rotisserie på
Napoleon rodeo pro 22 kulgrill ø 58cm
Charproil professionel 4400 gasgrill 4 brænders
Weber Q1200
dancook kulgrill
weber kulgrill ø 58cm

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 26. nov 2014, 07:38

Hvis du vil have nem mulighed for at justere temp skal du skifte til kul (gælder også weber). Jeg har dog ikke problemet med at slukke for briketter efter brug på mine dancook grille, lukker blot top spjældet.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Tilbage til "Kul-/briketgrills"