Hvilke briketter er gode her i 2014

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill
Brugeravatar

Emneforfatter
Elmer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Hvilke briketter er gode her i 2014

Indlæg#1 » 24. maj 2014, 19:47

Rigtigt mange af de aktive skribenter her på forum bruger Kamadoer eller store lækre gasgrill. Men er der nogen af jer som kan give nogle råd om kvaliteten på briketter i dag ?

Jeg bruger en ganske alm. Weber OTG 57 med briketter da jeg laver både kylling og steg samt bøffer og pølser mv. Så det er ganske standard Weber fremgangsmåde med at starte et rør op med briketter.

Det helt store spørgsmål er så: Er der nogen vej uden om Headbeats ? Jeg bryder mig absolut ikke om lugten så ville meget gerne have et godt alternativ.
Jeg har læst gode ting om Kokosbriketten, men de er lidt pebrede i prisen samt ikke så nemme at få fat på. Har også læst både godt og skidt om Webers egne kokosbriketter. Men begge oplysninger om briketter er ikke ligefrem "updated", så hvad er hvad om briketter i dag?
Jeg prøvede i dag nogle Lokkii som sælges i Bilka og Thansen mv. Det var ingen succes. De røg værre end HB og lugtede ikke for godt. Derudover holder de en elendig varme og brænder ikke ud så de efterlader en frygtlig masse aske.
Weber OTG 57
Weber Smokey Joe
SousVide Surpreme
100% nybegynder :)

agram
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Hvilke briketter er gode her i 2014

Indlæg#2 » 24. maj 2014, 20:13

Hej
Jeg bruger nogle briketter der hedder Nature som er lavet af kokosskaller og er co2 neutrale.
De holder ikke varmen på samme højde temperatur som head beads, som jeg bruger når jeg griller større stege (coulotte ,flæskesteg ,hel kylling).
Nature koster fra 70 - 100 kr for 9 kg.
Weber ‛s egne briketter kender jeg ikke.
Håber at det er noget som du kan bruge.
Mvh Anders

swotie
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 24. maj 2014, 21:20

Elmer skrev:Rigtigt mange af de aktive skribenter her på forum bruger Kamadoer eller store lækre gasgrill. Men er der nogen af jer som kan give nogle råd om kvaliteten på briketter i dag ?

Jeg bruger en ganske alm. Weber OTG 57 med briketter da jeg laver både kylling og steg samt bøffer og pølser mv. Så det er ganske standard Weber fremgangsmåde med at starte et rør op med briketter.

Det helt store spørgsmål er så: Er der nogen vej uden om Headbeats ? Jeg bryder mig absolut ikke om lugten så ville meget gerne have et godt alternativ.
Jeg har læst gode ting om Kokosbriketten, men de er lidt pebrede i prisen samt ikke så nemme at få fat på. Har også læst både godt og skidt om Webers egne kokosbriketter. Men begge oplysninger om briketter er ikke ligefrem "updated", så hvad er hvad om briketter i dag?
Jeg prøvede i dag nogle Lokkii som sælges i Bilka og Thansen mv. Det var ingen succes. De røg værre end HB og lugtede ikke for godt. Derudover holder de en elendig varme og brænder ikke ud så de efterlader en frygtlig masse aske.

Jeg bruger kun "Kokosbriketten", hvis jeg ikke bruger trækul eller træ.

"Kokosbriketten" er ikke dyre i drift ... min erfaring siger at de holder varmen meget længere end andre briketter jeg har prøvet.

Hvis du køber nok kg. af "kokosbriketten" kan du forhandle den ned i pris ... Var i 10-4 ... bød 600 kr. for 50 kg. ... det gik de med til. ..... har et andet sted jeg køber, der får jeg dem leveret for 650 kr. for 50 kg.

Efter min mening er "kokosbriketten" den bedste brikette der findes .... men den går op på max 180 grader, så du skal bruge længere tid på at tilberede dit kød.

Vil du lave f.eks. pizza på grillen, så skal du bruge en anden optænding, da "kokosbriketten" ikke er velegnet til dette .... "Kokosbriketten" holder længe, men ved knap så meget varme.
2 stk. weber 57 cm
rotisseri + Rib-O-Lator
smokey joe
EXcel pro Q 20
Offset smoker

Brugeravatar

Emneforfatter
Elmer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 24. maj 2014, 21:28

Efter min mening er "kokosbriketten" den bedste brikette der findes .... men den går op på max 180 grader, så du skal bruge længere tid på at tilberede dit kød.

Vil du lave f.eks. pizza på grillen, så skal du bruge en anden optænding, da "kokosbriketten" ikke er velegnet til dette .... "Kokosbriketten" holder længe, men ved knap så meget varme.

Specielt kokosbriketten er jeg nysgerrig efter. Ifølge den test som de henviser til på deres hjemmeside så skulle de have en startvarme på 220g, 200g efter 1 time og 180g efter 2 timer osv. Men det er måske lige at strække den lidt efter din mening?

Og hvis man skal lave sprød svær på kyllingen eller sprødt skind på flæskestegen, så er 180g måske lige i underkanten?
Weber OTG 57
Weber Smokey Joe
SousVide Surpreme

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 24. maj 2014, 21:47

Jeg vil lige for en ordens skyld nævne at man godt kan bruge rigtige trækul i andre grill end i kamadoer.
Jeg bruger altid trækul i alle mine grill, også stålgrill.
Det var " Ham Med trompeten ) der fik overbevist alle om at det er tabu at bruge træul i en kuglegrill men der er rent sludder.
Da jeg startede med at grille var briketter noget nyt og trækul var det almindelige, men det har man så fået vendt om.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Brugeravatar

Emneforfatter
Elmer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 24. maj 2014, 22:06

steenj skrev:Jeg vil lige for en ordens skyld nævne at man godt kan bruge rigtige trækul i andre grill end i kamadoer.
Jeg bruger altid trækul i alle mine grill, også stålgrill.
Det var " Ham Med trompeten ) der fik overbevist alle om at det er tabu at bruge træul i en kuglegrill men der er rent sludder.
Da jeg startede med at grille var briketter noget nyt og trækul var det almindelige, men det har man så fået vendt om.

Kan man grille direkte i en Weber over rigtige kul eller bliver det dyrt. Jeg går ud fra at for at grille direkte skal der gang i alle kullene lige som med briketter og så er det vel en dyr fornøjelse i længden. Eller sådan husker jeg det fra min barndom da kul var almindeligt.

Jeg så engang en video herindefra med kul i en weber, men kan ikke finde den igen. Hvis man helt kan bruge kul i stedet for briketter og det er lige så godt i en stålgrill kunne det være meget fristende at skifte fra briketter som enten lugter (efter min mening) eller skuffer på varmen.
Weber OTG 57
Weber Smokey Joe
SousVide Surpreme

swotie
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 24. maj 2014, 22:38

Elmer skrev:

Specielt kokosbriketten er jeg nysgerrig efter. Ifølge den test som de henviser til på deres hjemmeside så skulle de have en startvarme på 220g, 200g efter 1 time og 180g efter 2 timer osv. Men det er måske lige at strække den lidt efter din mening?

Og hvis man skal lave sprød svær på kyllingen eller sprødt skind på flæskestegen, så er 180g måske lige i underkanten?

Har aldrig grillet en flæskesteg, da det ikke er en af min favoritter ;-) ... men har grillet så meget andet med succes med "kokosbriketten"

Prøv at barbecuemarinere en hel kylling .... derefter ligge den i en pose med masser af knust cornflakes og lægge den i køleskabet .... i løbet af det næste døgn ryster du posen engang i mellem ... derefter på grillen i et par timer .... så er der sprød kylling .... så kan KFC godt pakke sammen :-P
2 stk. weber 57 cm
rotisseri + Rib-O-Lator
smokey joe
EXcel pro Q 20
Offset smoker

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 24. maj 2014, 22:40

Bruger Grillbutikkens kul i min 57cm. Aldeles tilfreds med dem.

De giver god varme med mere end 400c hvis alle spjældene er åbne.

Tænder let og er driftsklare indenfor 20 min. Røgen er ret neutral.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

raadhede
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#9 » 25. maj 2014, 08:37

Det er lidt af en jungle at finde rundt i, men jeg har det seneste års tid eksperimenteret med de forskellige mærker og typer af briketter, og mit foretrukne valg er Aldi´s trækulsbriketter, der sælges i 3 kilos poser for 16 kr. De virker perfekt i både min OTP og min WSM.
Har lige lavet ribs over 5 timer, og forbruget af briketter er under 3 kilo.

Dancooks trækulsbriketter er også gode.

COOP´s Flambé trækulsbriketter er noget skrammel.

Jeg er gået helt væk fra Heat Beads, de lugter simpelthen for slemt, og så står prisen slet ikke mål med kvaliteten. Kokosbriketterne kommer heller ikke i nærheden af min grill, de er i min optik slet ikke gode nok til at give en ordentlig temperatur.

Men prøv dig frem og find din favorit.
Ole
- - -
One Touch Platinum
JBI Smoker
WSM 47

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 25. maj 2014, 20:53

Headbeds 2014 god brænde tid
Webers 2014 brænder ud i løbet af Ingen tid.
Dancook er noget skrammel (testet sidste år)

I wsm/ProQ foretrækker jeg at bruge kul, og vil også prøve det i min Dancook 57 cm fremover

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#11 » 26. maj 2014, 00:41

Heat beads giver lang og stabil varme. Men de giver ikke varme nok til at grille direkte med. Med mindre jeg bruger en halv pose... Er gået helt væk fra dem nu!

Webers 2014 kokosbriketter brænder alt for hurtigt ud! Men giver god varme i starten.

Overvejer også at gå over til kul. Eller købe en ODC til almindelig direkte grilning.

Hilsen en mand der er pænt træt af briketter!

Brugeravatar

Emneforfatter
Elmer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 26. maj 2014, 01:08

Lader til at der er lige så mange forskellige erfaringer og meninger som der er briketter. Den røde tråd er dog nok at folk generelt synes at HB lugter og Webers ikke rigtigt holder i længden.

Mht til Kul i en weber. Hvordan gør man det sådan i praksis? Både mht til direkte og indirekte grillning.
Weber OTG 57
Weber Smokey Joe
SousVide Surpreme

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 26. maj 2014, 01:55

Elmer skrev:Lader til at der er lige så mange forskellige erfaringer og meninger som der er briketter. Den røde tråd er dog nok at folk generelt synes at HB lugter og Webers ikke rigtigt holder i længden.

Mht til Kul i en weber. Hvordan gør man det sådan i praksis? Både mht til direkte og indirekte grillning.

Det kan du se lidt om her:
http://www.weberklubben.dk/tips_-_tricks_for_begyndere/opt%C3%A6nding.aspx

Brugeravatar

Emneforfatter
Elmer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 26. maj 2014, 02:45

PF85 skrev:
Elmer skrev:Lader til at der er lige så mange forskellige erfaringer og meninger som der er briketter. Den røde tråd er dog nok at folk generelt synes at HB lugter og Webers ikke rigtigt holder i længden.

Kul i en Weber. Jeg er godt klar over hvordan man griller med briketter.
Weber OTG 57
Weber Smokey Joe
SousVide Surpreme

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 26. maj 2014, 08:39

Jeg har også i længere tid haft problemer med at få varme nok i min OTG57, med briketter. Sidste år købte jeg flere poser af Webers briketter. De er godt nok dårlige, der kommer hurtigt et askelag på og så mister de varmen.... :x

Jeg har derfor overvejet at skulle prøve kul i min stål grill, så jeg vil også gerne høre flere detaljer om hvordan I andre bruger kul i stål grillen. Jeg tænker specielt på optænding og indirekte. Kan de bruges til low&slow?

Jeg så en video med en der brugte kul i OTG57, han hældte kul i grillen og tændte med 2 burnerposer og havde god varme i lang tid. Er det sådan I også gør eller bruger I grillstarter?

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#16 » 26. maj 2014, 09:26

Da jeg brugte kul i weberen, så havde jeg to grill riste i bunden, sat på kryds. Ellers synes jeg der gik for meget kul til spilde.
Jeg brugte ikke grill røret, men tændte op med burner poser.
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Brugeravatar

raadhede
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#17 » 26. maj 2014, 10:05

Det er nemt at bruge kul i en Weber, forbruget er bare noget højere end i en keramisk grill.

Jeg har tidligere brugt kul i min Weber, men er gået væk fra det igen, da jeg mildt sagt er skuffet over, at man alt for ofte får sække med meget få stykker anvendeligt kul, mens det er smulder for resten.
Når jeg har brugt kul har jeg af samme årsag brugt en rist fra engangsgril, og lagt denne ovenpå kulristen, så alt dette smulder også kan bruges. 100 kr. er jo også en slags penge, især når man ikke får noget for dem.

Men kul giver en god varme, og temperaturen er lettere at styre end med briketter.
Jeg bruger aldrig grillstarteren til kul, men bruger ligesom andre et par Burner poser.
Ole
- - -
One Touch Platinum
JBI Smoker
WSM 47

Brugeravatar

MiNo
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 26. maj 2014, 10:50

Kan anbefale Webers Premium kul, som pt sælges hos homeshop.dk til - synes jeg - rimelige priser. 37 kr for 3 kg, og det er SUPER flotte store stykker, ganske lidt smulder og en god solid emballage : Alm pose om kul, som så er lagt i en 'stiv' papkasse som beskytter posen mod slag.

eichmeier
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 26. maj 2014, 16:07

El Cerveza skrev:Headbeds 2014 god brænde tid
Webers 2014 brænder ud i løbet af Ingen tid.
Dancook er noget skrammel (testet sidste år)

I wsm/ProQ foretrækker jeg at bruge kul, og vil også prøve det i min Dancook 57 cm fremover

hvad er forbruget af kul i WSM kontra briketter

Og skal man fylde efter ?

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Sv: Hvilke briketter er gode her i 2014

Indlæg#20 » 26. maj 2014, 16:43

Elmer skrev:
PF85 skrev:

Kul i en Weber. Jeg er godt klar over hvordan man griller med briketter.

Ah beklager. Det blev til briketter i mit hoved :-)

Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 26. maj 2014, 19:25

eichmeier skrev:
hvad er forbruget af kul i WSM kontra briketter

Og skal man fylde efter ?

Jeg bruger Ca. 10 kg kul på en 18 timers pp (let vind/solskin), fylder så vidt jeg husket op 2x.

eichmeier
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#22 » 26. maj 2014, 19:31

ok, så bliver det med briketter, "gider ikke" fylde op.

/eichmeier

Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#23 » 27. maj 2014, 13:14

Ja Kul fungerer glimrende i Webergrill og som tidligere nævnt/spurgt anvendes grillstarteren IKKE. Jeg starter også mine kul med et par burnerposer i toppen af bunken uanset om der grilles på stål eller keramik. Det irriterer mig dog en del at det efterhånden er meget svært at finde kul til en ordentlig pris i alm handel og at der stadig er nogen der plæderer for at kul kun er til små grillemner og at de ikke holder så længe
Mvh
Søren

AndyJeps
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#24 » 27. maj 2014, 13:42

Søren Michael skrev:Ja Kul fungerer glimrende i Webergrill og som tidligere nævnt/spurgt anvendes grillstarteren IKKE. Jeg starter også mine kul med et par burnerposer i toppen af bunken uanset om der grilles på stål eller keramik. Det irriterer mig dog en del at det efterhånden er meget svært at finde kul til en ordentlig pris i alm handel og at der stadig er nogen der plæderer for at kul kun er til små grillemner og at de ikke holder så længe
Mvh

Hvad er kul til en ordentlig pris?

Jeg sælger 10 kg. for en hund, det er da rimeligt.....

Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#25 » 27. maj 2014, 13:58

AndyJeps skrev:
Søren Michael skrev:Ja Kul fungerer glimrende i Webergrill og som tidligere nævnt/spurgt anvendes grillstarteren IKKE. Jeg starter også mine kul med et par burnerposer i toppen af bunken uanset om der grilles på stål eller keramik. Det irriterer mig dog en del at det efterhånden er meget svært at finde kul til en ordentlig pris i alm handel og at der stadig er nogen der plæderer for at kul kun er til små grillemner og at de ikke holder så længe
Mvh

Ja men her i byen er det hverken muligt at købe 10kg sække eller at få dem for en hund.
Så skulle det da lige være en velbevaret hemmelighed hvor den forretning ligger der gør det muligt.
Indtil videre har jeg kun set webers to varianter i henholdsvis 5 og 7kg sække
Mvh Søren
Søren

AndyJeps
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#26 » 27. maj 2014, 14:04

Søren Michael skrev:
AndyJeps skrev:
Mvh

Ja men her i byen er det hverken muligt at købe 10kg sække eller at få dem for en hund.
Så skulle det da lige være en velbevaret hemmelighed hvor den forretning ligger der gør det muligt.
Mvh Søren

Det tror jeg nu nok der er, der er da en i Næstved der sælger kul for en hund! http://www.traekul.dk/39457473

Brugeravatar

Emneforfatter
Elmer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#27 » 27. maj 2014, 14:11

Nå du nåede at komme mig i forkøbet. Netop i Næstved kan man købe trækul. Det er vanskeligere her lidt længere oppe omkring Roskilde/Ølstykke området.

Mht til grillning med rigtige kul. Så hælder i dem ned i grillen (ikke i en starter) i en bunke og tænder dem et par steder med burnerposer elle lign. Og hvad gør man så ? Hvornår er kullene klar til brug ? Når de alle er hvide, som hvis det var briketter, eller når der er "nok" varme i grillen. Når man griller direkte er man vel nødt til at alt er tændt (hvide) så man kan "vælte" bunken og grille. Som i "gamle dage" bare uden at hælde 1 liter tændvæske ud over først ;)
Weber OTG 57
Weber Smokey Joe
SousVide Surpreme

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#28 » 27. maj 2014, 14:13

Søren Michael skrev:
AndyJeps skrev:
Mvh

Mvh Søren

Hvis du selv bare søgte lidt vil du finde: http://www.traekul.dk/39457473
Men det er jo nemmere at sætte sig ned og tudefjæs. ;-)

.
Torp Hedehusene

AndyJeps
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#29 » 27. maj 2014, 14:15

Bare smid kullene i din grill som du beskriver, når temperaturen er høj nok er du klar til at grille.

Virker perfekt bruger ikke andet i min Weber, brugte briketter før.

Kul er hurtigere at tænde op. .1%¤

Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#30 » 27. maj 2014, 14:31

Torp Hedehusene skrev:[Men det er jo nemmere at sætte sig ned og tudefjæs. ;-)

Ja ja den ligger jo også lige for eller........
Har tidligere prøvet dem. Det kostede en ny pakning da den der sad i ikke lige kunne klare 650 grader C.
Den batch kul var jeg ikke videre begejstret for. kraftig røgsmag og meget gasset.
Hvordan er de nu? Kunne være jeg kører forbi og køber en sæk til afprøvning.
Mvh
Søren

Brugeravatar

Emneforfatter
Elmer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#31 » 27. maj 2014, 14:39

AndyJeps skrev:Bare smid kullene i din grill som du beskriver, når temperaturen er høj nok er du klar til at grille.

Virker perfekt bruger ikke andet i min Weber, brugte briketter før.

Kul er hurtigere at tænde op. .1%¤

Ok, men det er vel til indirekte grilning du snakker om der. Hvordan med direkte grilning? Der skal man jo brede kul ud så man har en stor overflade at grille på. Og så er man vel nødt til at have gang i alle kullene og ikke bare gå i gang når der er "varme" nok i kuglen.
Weber OTG 57
Weber Smokey Joe
SousVide Surpreme

clancy
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#32 » 27. maj 2014, 15:09

Har du da brug for alle 2600 cm2 på engang?
MVH clancy

Brugeravatar

raadhede
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#33 » 27. maj 2014, 16:40

Kullene fra Traekul.dk er da fine, hvis bare stykkerne var store nok. Den forrige sæk jeg åbnede bestod stort set kun af smuld, mens den sidste var lidt bedre, men 50 % af indholdet er stadig bare smuld, som falder ned gennem kulristen. Det afholder mig fra at bruge kul, for det for dyrt i længden.
Ole
- - -
One Touch Platinum
JBI Smoker
WSM 47

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#34 » 27. maj 2014, 21:30

raadhede skrev:Kullene fra Traekul.dk er da fine, hvis bare stykkerne var store nok. Den forrige sæk jeg åbnede bestod stort set kun af smuld, mens den sidste var lidt bedre, men 50 % af indholdet er stadig bare smuld, som falder ned gennem kulristen. Det afholder mig fra at bruge kul, for det for dyrt i længden.

Det kunne lyde som om at det er trækul til smedning du har fåret og ikke trækul til grill. Det plejer at være reelle og stor stykker.

.
Torp Hedehusene

KnudsenD
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#35 » 27. maj 2014, 21:49

raadhede skrev:Kullene fra Traekul.dk er da fine, hvis bare stykkerne var store nok. Den forrige sæk jeg åbnede bestod stort set kun af smuld, mens den sidste var lidt bedre, men 50 % af indholdet er stadig bare smuld, som falder ned gennem kulristen. Det afholder mig fra at bruge kul, for det for dyrt i længden.

Jeg har også lige brugt en pose fra traekul.dk og der var også meget smuld, desværre
Weber 57 , WSM 47

Brugeravatar

raadhede
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#36 » 28. maj 2014, 06:52

Torp Hedehusene skrev:Det kunne lyde som om at det er trækul til smedning du har fåret og ikke trækul til grill. Det plejer at være reelle og stor stykker.

Det kan jeg ikke forestille mig, for de 2 første sække jeg fik var nogenlunde, men stadig meget smuld, mens de 2 sidste ikke har været bare i nærheden af value for money.
Ole
- - -
One Touch Platinum
JBI Smoker
WSM 47

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#37 » 28. maj 2014, 10:19

raadhede skrev:
Torp Hedehusene skrev:Det kunne lyde som om at det er trækul til smedning du har fåret og ikke trækul til grill. Det plejer at være reelle og stor stykker.

Det kan jeg ikke forestille mig, for de 2 første sække jeg fik var nogenlunde, men stadig meget smuld, mens de 2 sidste ikke har været bare i nærheden af value for money.

Uden at sige noget negativt om nogen af "trækuls-mærkerne", så er det min oplevelse at poserne fra ét og samme mærke kan svinge en del i kvalitet. Om det er fordi kullene i nogle poser bliver knust under stabling og transport ved jeg ikke.
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Thrysøe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#38 » 28. maj 2014, 11:37

jeg har købt et rustfast net i jem&fix og skåret til så det passer på nederste rist af OTP. Siden har ikke døjet med smuld. :-)

Tilbage til "Kul-/briketgrills"