Falckmanden skrev:Jeg har så fået den fixe ide at få mig en støbejernsgrill nedsunket i en del af bordet, lidt ala den i frilandshaven. Den skal måle 66*50. De 50 cm kan blive op til 63 cm alt efter udformningen af bordpladen.
jaknil skrev:Falckmanden skrev:Jeg har så fået den fixe ide at få mig en støbejernsgrill nedsunket i en del af bordet, lidt ala den i frilandshaven. Den skal måle 66*50. De 50 cm kan blive op til 63 cm alt efter udformningen af bordpladen.
Nu kender jeg ikke den i frilandshaven du referer til.
Du har vel ikke et billede?
Men.. skal det være støbejern?
Stål virker mere oplagt og tilgængeligt.....
Korsvangen skrev:Tror det er denne han mener, se fra 7 min og 20 sek inde i klippet, der er lidt med grillen.
http://www.dr.dk/tv/se/frilandshaven/fr ... n-6-8-2#!/
jaknil skrev:Jeg synes det vigtigste er at finde den grill du gerne vil have.
Udgiften på grillen er vel en ret begrænset del af udekøkkenet.
Og du regner vel med at den skal være der i en del år.
Så er det også vigtigt at du koncentrerer dig om at finde den rette grill til dig.
Det er jo sværere at skifte den når bordpladen er tilpasset grillen specielt.
Du burde jo sagtens kunne montere de fleste grills, uanset om du vælger kul eller gas.....
Spændende projekt...
skaal-um skrev:Er der noget i den her retning? Den virker som Annes grill, dog har jeg ikke en stålkasse at sætte ind i. Desværre, for det er nødvendigt.![]()
Falckmanden skrev:skaal-um skrev:Er der noget i den her retning? Den virker som Annes grill, dog har jeg ikke en stålkasse at sætte ind i. Desværre, for det er nødvendigt.![]()
Hej Finn
Ja den ligner ret meget det jeg har i tankerne. Min skal bare være lidt større og så skal den ''svæve'' over jorden.
Nogen der har en ide om hvor højt der skal være fra bunden op til grillen på en brændefyret grill?
Vh Kasper
Falckmanden skrev:Jeg har lige snakket med en smed som vil have ca 2000 kr for at lave en jernkasse ca 60*66*20 cm incl grill.
Hvor højt skal der være fra bunden af ''kassen'' til grillen (gitteret) hva h...... hedder det??
Any thoughts?
Vh Kasper
Falckmanden skrev:Hvad med sådan noget som at tømme grillen for kul/aske. Ville det måske være smart at lave en skuffe man kan trække ud og tømme eller er det overkill når grillen er så forholdsvis stor?
Vh Kasper
Falckmanden skrev:Hvad med sådan noget som at tømme grillen for kul/aske. Ville det måske være smart at lave en skuffe man kan trække ud og tømme eller er det overkill når grillen er så forholdsvis stor?
Vh Kasper
Tilbage til "Kul-/briketgrills"
Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster