Hvilket mobil grill? Smokey Joe, Go-Anywhere eller en anden

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill

Emneforfatter
AndersJ
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Hvilket mobil grill? Smokey Joe, Go-Anywhere eller en anden

Indlæg#1 » 6. maj 2011, 16:04

Jeg har aldrig ejet en grill før, hvilket primært skyldes jeg bor i lejlighed, og ikke har mulighed for at grille udenfor. Jeg kunne dog godt tænke mig at have en mobil grill, som jeg kunne tage med på stranden, i skoven eller i parken. Jeg ved intet om at grille, og derfor er valget også meget svært, men normalt anbefaler folk Weber, og kan se de har to bud på en mobil grill nemlig Smokey Joe og Go-Anywhere. Hvilken en af disse to vil være bedst til mit behov, og er der evt. andre der bør overvejes?

knoltot
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Hvilket mobil grill? Smokey Joe, Go-Anywhere eller en an

Indlæg#2 » 6. maj 2011, 19:57

jeg har en smokey joe. som jeg er meget glad for har både været med på stranden og med på telt tur.vi er to personer og der er plads nok til os..
M.V.H
Thomas Jørgensen

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#3 » 6. maj 2011, 20:01

Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med en Q100 gasgrill...

Hvorfor:

1. Den er nem at bruge for en "nybegynder"
2. Du skal ikke slæbe kul og optænding med
3. Hvis du har en altan må du bruge den i din lejlighed

Men Go Anywhere og Smokey-joe er også gode alternativer.
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

Pops
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 6. maj 2011, 20:03

Et bud kunne jo også være en lille gasgrill - f.eks. Weber Q120 - det er en fin strandgrill og du slipper for bøvlet med de varme briketter når den skal transporteres hjem igen..... og så kan den o også bruges derhjemme ved lejligheden hvis f.eks. du har en lille åben altan

mvh - Per
Kan det grilles - så bliver det grillet!!
Kan det ikke grilles - så er det ikke mad!!

Brugeravatar

Pops
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 6. maj 2011, 20:04

Pops skrev:Et bud kunne jo også være en lille gasgrill - f.eks. Weber Q120 - det er en fin strandgrill og du slipper for bøvlet med de varme briketter når den skal transporteres hjem igen..... og så kan den o også bruges derhjemme ved lejligheden hvis f.eks. du har en lille åben altan

mvh - Per

og Guruen var så lige 2 minutter hurtigere end jeg på tasterne.... [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Kan det grilles - så bliver det grillet!!
Kan det ikke grilles - så er det ikke mad!!

Iceman--dk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 6. maj 2011, 20:04

jeg er den heldige ejer af en Go-Anywhere. den synes jeg er super, for hvis du har lyst til at grille en steg eller hel kylling, er der mulighed for at have kul el. brikketter i den ene ende og kød i den anden, der er også god mulighed for at styrer temperaturen i grillen , da der er 4 luft spjæld.

Skal lige siges at jeg har også har prøvet at grille på en smokey joe og en coob grill. men Go-Anywhere er bedst efter min mening. :-D

Mvh. Thomas
WEBER PERFORMER
WEBER SILVER 47 CM.
Plus en masse tilbehør

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#7 » 6. maj 2011, 20:12

Hvis du er helt ny og ikke rigtigt har det store plads ville jeg også starte med en lille gasgrill, hvis det så fanger så kan du arbejdet dig op og måske gerne vil lege med en kul grill så kan du jo hoppe på sådan en SAfire den ser lille og handy ud.

Få du så rigtigt mod på at grille og pladsen er knap så kunne du jo arbejdet dig hen imod en Big green egg mini.

Tilbage til "Kul-/briketgrills"