Kullene dør for hurtigt

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill

Emneforfatter
cnnielsen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Kullene dør for hurtigt

Indlæg#1 » 11. jan 2021, 14:21

Hejsa
Har længe haft et problem, med at grillen ikke kan holde den høje varme, når jeg griller over 1,5 timer. Kullene dør for hurtigt ud, og de brænder ikke helt færdig, og slukker næsten, efter 1,5 time.
En grund jeg har tænkt på, er at jeg bruger for lang tid på optænding. Jeg bruger ca 90 minutter, på at tænde et rør med Heat Beads. Så længe går der, før de øverste er grå?

Askebeholdeen tømmes også løbende.

Har I nogle andre råd/ideer?

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Kullene dør for hurtigt

Indlæg#2 » 11. jan 2021, 15:55

Godt nok bruger jeg ikke Heat Beads, men synes som udgangspunkt at 90 min er meget længe...
Hvilken grillstarter bruger du? nogle har alt for lidt huller i bunden, så der ingen luft kommer igennem.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber Summit Charcoal, Weber 67/57 og Weber Q1000
The Meat Boys

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 11. jan 2021, 19:02

De Heat Beads briketter har fået fugt det tag ca 1/2 time at starte et helt rør op

Køb aldrig briketter der har stået uden for en butik så mindsker du det temmelig meget med at komme ud for det der, for de har dem både stående ude i regn osv og de tar imod fugten
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Emneforfatter
cnnielsen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 11. jan 2021, 21:41

Jeg har haft kullene til at stå udenfor, men de står under et halvtag, og burde ikke blive ramt af regn. Men muligt at de har taget skade alligevel?

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 13. jan 2021, 08:15

cnnielsen skrev:Jeg har haft kullene til at stå udenfor, men de står under et halvtag, og burde ikke blive ramt af regn. Men muligt at de har taget skade alligevel?

Det er ikke godt at ha dem stående ude og slet ikke med den høje luftfugtighed vi har, så suger de fugten til sig
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Tilbage til "Kul-/briketgrills"