Italiensk Pizza - SÅDAN...

Brugernes egne grillrelaterede videoklip
Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Re: Italiensk Pizza - SÅDAN...

Indlæg#51 » 8. jun 2012, 23:02

RuneS skrev:Hej du,

Ja var da lige et smut forbi efter noget semolina Durum mel i dag, og der kom tilfældigvis en pizzamand forbi og købte 100 kg af det her Elefant mel. Så det fik jeg da lige kigget lidt på. Umiddelbart er det bare en almindelig hvedemel med 12% protein. Hvorimod den jeg så har købt der ude til 4 gange prisen af navnet "divella farina Tipo 00", kun har 10.5%. De har så ikke det elefan mel i mindre end 25 kg, så var i lidl efter deres højprotein hvedemel, hvor der også er 12% protein. Den nupper de 7 kr for 2 kg. Så den har jeg lige lavet en omgang dej af, så må jeg se hvordan det går.

Forskellen er at Divella'en har fået SOL,SOL,SOL,SOL,SOL - og det kan I DEN GRAD påvirke resultatet. Jeg bruger Elephant mel og det er super godt - og det er altså 20 kg.sække. Men den er 12% protein, og det er den nødt til at være for at kunne klare sig mod Divella. Alm. GlutenFlour og lignende har også kun 10% protein, og det er ikke ret godt til Pizza. Eller skulle jeg sige: "Heller ikke til Pizza"? Divella giver fine Pizza'er med de 10,5%, og at det alligevel er godt skyldes som sagt mængden af sol det har fået.
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

autokat
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#52 » 4. jul 2012, 00:06

ud og åbn melposen fra lidl, på havebordet, så den kan få noget sol :-D :-D :-D
Med Venlig Hilsen

Autokat.

"DEN NÆSTE PIZZA BLIVER DEN BEDSTE" [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

betonjens1
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#53 » 4. jul 2012, 00:26

Problemet med at dejen trækker sig sammen er at den skal stå og hvile før i ruller den ud
"Hvis det ikke lykkes første gang, så prøv igen, og så igen. Og hold så inde. Der er jo ingen grund til at optræde som en komplet idiot." - W.C.Fields

Brugeravatar

ChevyDK
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#54 » 4. jul 2012, 07:09

Hvile i hvor lang tid og ved hvilken temperatur?
Mvh

ChevyDK

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#55 » 4. jul 2012, 07:19

ChevyDK skrev:Hvile i hvor lang tid og ved hvilken temperatur?

rul den så meget ud du kan uden vold og magt. Lad den ligge på bordet i et par min og så vil den føles god og medgørlig igen. Dette kan sagtens gentages et par gange.
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

Kizz the cock
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#56 » 4. jul 2012, 07:24

FamilyMan skrev:Der lavede han jo lige min farvorit pizza .1%¤ jeg får dog min fra azzurra pizza i Aalborg, bor dog selv i Sulsted 14 km nord for Aalborg. Men den er kører turen værd.

Jeg forstår ikke du kan anbefale et sted der bruger dette produkt istedet for skinke.
Fra deres egen hjemmeside....Pizzotto er kogt svinekød
Varedekl. Skinke kød 60%, vand, salt, stivelse, dyregele, dextrose, aromaer, E450, E451, E250
Chef de friture

Brugeravatar

Toom
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#57 » 4. jul 2012, 13:05

Tilbage til "Videoarkivet"