Bacon vinterrøgning

Har du lavet en opskrift, som er helt i særklasse? En opskrift hvor du og familien bare siger "WOW". Så post den her til glæde for dine grillvenner.

Emneforfatter
Ladu
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Bacon vinterrøgning

Indlæg#1 » 3. feb 2015, 20:46

Hej

Er der nogen der ved noget ang. røgning her om vinteren hvor dagtemp. er + og nattemp er -5 eller mere.
Hvad sker der hvis bacon fryser om natten og tør om dagen under røgning, når det nu er konserveret via saltning,har jo altid hørt at man ikke må fryse/tø/fryse/tø kød.

Bacon Rules

Brugeravatar

SpiFF
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Bacon vinterrøgning

Indlæg#2 » 4. feb 2015, 14:45

Hvad med at ryge om natten i stedet, hvor temp er lavest? Så er du ude over problematikken.
CharBroil T36 (2014)
Primo Oval XL (2012)
Weber Smokey Mountain (2010)

Emneforfatter
Ladu
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 4. feb 2015, 15:33

SpiFF skrev:Hvad med at ryge om natten i stedet, hvor temp er lavest? Så er du ude over problematikken.

Tak for tippet, men problemet er at jeg bor i lejlighed og derfor må røge i kolonihaven.

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#4 » 5. feb 2015, 06:33

Jeg ved ikke om der sker noget ved at gøre som du skriver, men jeg har selv gjort det og oplever ikke nogen problemer med det færdige produkt.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Brugeravatar

Dark Horse
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 26. dec 2015, 15:48

Hvis du lægger det på køl når det er røget kan du bare hænge det ud og røge videre. Temperaturen stiger normalt 5-*10 grader i ovnen ved varmen fra smuldet så du burde ikke få kondensproblemer
Hellere en grille i mit hoved end mit hoved i grillen ;-)

Luckybush
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 30. dec 2015, 17:24

Hej. jeg har før røget i frostvejr og jeg plejer at sætte en 40wats el pærer ind så jeg holder ovnen frost fri. Så kan du evt. justere temperaturen med valg af pærer eller evt. pakke ovnen lidt ind i et tæppe eller lign.

Tilbage til "Opskrifter i særklasse"