Den store grill weekend.

Har du lavet en opskrift, som er helt i særklasse? En opskrift hvor du og familien bare siger "WOW". Så post den her til glæde for dine grillvenner.

Emneforfatter
Holmer83
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Den store grill weekend.

Indlæg#1 » 7. apr 2013, 20:06

Hej!

Jeg havde afsat denne weekend til grill:)
Lørdag stod den på en cuvettesteg på min performer, den fik lidt krydderi og så ellers ca 45min på grillen:
Den blev perfekt! :)
2013-04-06 18.14.02.jpg

Om aftenen fik jeg sat 3stk 2kilo´s nakkefiler over på min WSM 47, de havde ligget i køleskabet med krydderi i et døgn:
2013-04-06 09.43.52.jpg

Dette var mit første forsøg på at lave PP, men det gik som det skulle, jeg sat dem over kl23 og indstillede grillen på ca 110grader. Gik i seng kl00:30 og stod op kl 5:30 der var grillen faldet til 90grader, fik den op på 110 igen...
Kl12 var temperaturen i kødet omkring 80grader, da var det tid til at smide spareribs over på performeren.

6kilo nakkefile i WSM og 2kilo ribs i performeren:
2013-04-07 13.51.41.jpg

De lå begge på 121grader 8)

kl14 var nakkefilerne færdige, fik dem taget af:
2013-04-07 13.39.41.jpg

Kl 15 skulle ribs pakkes ind i staniol med æble cider og tilbage på grillen som blev skruet op til 200grader.

Kl 17 blev de pakket ud og smidt tilbage på grillen og blev penslet med bbq:
2013-04-07 16.59.39.jpg

Kl 18 havde de fået 6timer 3-2-1, så skulle der nydes [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Der var desværre ikke så meget kød på dem, det var nogle vi havde fundet i bilka i sidste øjeblik, men de smagte super godt og var meget møre .1%¤
Vi fik også smagt PP med cole slaw, for pokker det var godt [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Og sluttede af med et par pølser, selvfølgelig også på grillen :)
Med Venlig Hilsen
Torben.

p.elkjaer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Den store grill weekend.

Indlæg#2 » 7. apr 2013, 20:11

Der har været gang i den - ser godt ud .1%¤
Primo Oval XL
Outdoorchef Paris Deluxe
Artiforno stenovn

jgjensen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 8. apr 2013, 15:02

- et spørgsmål fra en der går og overvejer at købe en wsm inden så længe......

Kunne der ikke have været plads til ribs på wsm også?

Ved godt du skriver at du hæver temp til 200 gr da du kommer dem i folie, men hvis det ikke var tilfældet....ville / kunne du så lave det hele på wsm?
hilsen
Jesper

DennisBrix
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 8. apr 2013, 15:21

jgjensen skrev:- et spørgsmål fra en der går og overvejer at købe en wsm inden så længe......

Ved godt du skriver at du hæver temp til 200 gr da du kommer dem i folie, men hvis det ikke var tilfældet....ville / kunne du så lave det hele på wsm?

Uden at vide hvordan han har stablet hans WSM vil jeg sige at 3x2 kg nakkefilet på en rist i WSM47 måske er lige til den gode side, men 2xPP på den nederste rist og Ribs på den øverste sagtens kan lade sig gøre.
Dennis Brix
Smokin and Grillin is my way of Chillin'

Nu med:
2xCobb '10
WSM 47 '12
Q200 '12
Primo rund '13
Q3200 '15
Spirit 310 '16
iGrill

Emneforfatter
Holmer83
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 8. apr 2013, 16:25

DennisBrix skrev:
jgjensen skrev:- et spørgsmål fra en der går og overvejer at købe en wsm inden så længe......

Uden at vide hvordan han har stablet hans WSM vil jeg sige at 3x2 kg nakkefilet på en rist i WSM47 måske er lige til den gode side, men 2xPP på den nederste rist og Ribs på den øverste sagtens kan lade sig gøre.

Ja jeg vil sige at 2x2kg på en rist og så ribs på en rist. Ribs fylder alligevel noget mere end man lige regner med.... Selvom der er masser af plads i en wsm....
Med Venlig Hilsen
Torben.

Sternberg
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 9. apr 2013, 13:36

det kan man da kalde en god weekend
Weber Q100
Weber 57 cm Performer
Primo XL Oval

Brugeravatar