zz24hours skrev:..
min jomfrutur udi Weber blev foretaget blandt andet med dem her i gårUha de var gode, jeg gjorde dog det at jeg lagde en halv jalapeno ovenpå pølsen som låg og det gjorde nok at de var lidt stærkere end hensigten
![]()
Brugte i øvrigt Philadelphia med hvidløg og urter
super lækkert ellers, bare lige stærke nok med dobbelt op på jalapeno
zz24hours skrev:..
min jomfrutur udi Weber blev foretaget blandt andet med dem her i gårUha de var gode, jeg gjorde dog det at jeg lagde en halv jalapeno ovenpå pølsen som låg og det gjorde nok at de var lidt stærkere end hensigten
![]()
Brugte i øvrigt Philadelphia med hvidløg og urter
super lækkert ellers, bare lige stærke nok med dobbelt op på jalapeno
Morten L skrev:
"And it burns, burns, burns - the ring of fire"
Velkommen til
altho64 skrev:
Velkommen til Christian,
Der er en del brugere her på dette forum, som ikke vil lade sig skræmme af dobbelt op på Jalapeno![]()
Personligt vil jeg give dig ret!!! Jeg har set i andre tråde, at der så kan bruges syltede chili frugter (hvis man gerne vil ligge låg på).
Jeg skal selv lave ABT af jalapeno's i aften - konen har bestilt. Jeg smører dem let indvendig med blue chees, en lille skive mozzarella og til sidst et drys cheddar inden pølsen kommer på.
Jeg glæder mig til at høre mere fra dig og se nogle gode billeder![]()
Lige til sidst, en lille advarsel: Denne side er vanedannende![]()
![]()
zz24hours skrev:Rygningen var lidt for meget for kæresten, men hun skal sgu også lære at spise mande-mad
tj skrev:På et amerikansk forum fandt jeg en klassisk opskrift på Atomic Buffalo Turds som vakte vild jubel derinde.
Der var ingen anden udvej, end at forsøge at lave dem selv.
En stak frisk Jalapenos blev splittet i to og indmaden skrabet ud:
Herefter fyldes de med ost. Det meste kan vist bruges, men inde på det amerikanske forum havde de bedst erfaring med "cream cheese". Jeg lavede derfor halvdelen med Philadelphia ost og den anden halvdel med Høng Himmelblå
Når de halve Jalapenos er fyldt med ost placeret en røget cocktail-pølse ovenpå. Det skulle også være glimrende med andet kød, rejer eksempelvis.
Så skal der bare lige et stykke bacon om hver
Og herefter på grillen med et par håndfulde hickory. Jeg holdt meget igen med kulmængden og kom et stort vandbad i bunden for at holde temperaturen omkring de 150-170. Her har de fået 15 min.
Efter en halv time ialt er de lige klar til at kyle i hovedet
Det kan bestemt anbefales som forret eller bare en grill-snack.
Selvom de friske jalapenos er meget stærke bliver de færdige "turds" ikke voldsomt slemme. Dels fordi indmaden er skrabet ud og vist dels fordi de bliver stegt grundigt igennem.
Et fejt lille trick fra det amerikanske forum er at putte et stykke habanero ned i osten på et par af dem - det skulle vist give lidt impact på de heldige der får sådan en
Jimmy B skrev:Genopliver lige denne tråd da jeg har et spørgsmål...![]()
Når nu i smider bacon rundt om, bruger i da en hel skive i fuld længde? Jeg tænker mere på om det bacon der er blevet overlappet af det andet lag og bliver sprødt eller om det bare bliver kogt inde under det yderste lag (håber det giver mening)???
Torp Hedehusene skrev:Jeg bruger altid en hel skive, mindre er blasfemi.![]()
![]()
![]()
.
Torp Hedehusene skrev:Jeg bruger altid en hel skive, mindre er blasfemi.![]()
![]()
![]()
.
BertramGT skrev:Jeg bruger kun ½ skive bacon.
tj skrev:På et amerikansk forum fandt jeg en klassisk opskrift på Atomic Buffalo Turds som vakte vild jubel derinde.
Der var ingen anden udvej, end at forsøge at lave dem selv.
En stak frisk Jalapenos blev splittet i to og indmaden skrabet ud:
Herefter fyldes de med ost. Det meste kan vist bruges, men inde på det amerikanske forum havde de bedst erfaring med "cream cheese". Jeg lavede derfor halvdelen med Philadelphia ost og den anden halvdel med Høng Himmelblå
Når de halve Jalapenos er fyldt med ost placeret en røget cocktail-pølse ovenpå. Det skulle også være glimrende med andet kød, rejer eksempelvis.
Så skal der bare lige et stykke bacon om hver
Og herefter på grillen med et par håndfulde hickory. Jeg holdt meget igen med kulmængden og kom et stort vandbad i bunden for at holde temperaturen omkring de 150-170. Her har de fået 15 min.
Efter en halv time ialt er de lige klar til at kyle i hovedet
Det kan bestemt anbefales som forret eller bare en grill-snack.
Selvom de friske jalapenos er meget stærke bliver de færdige "turds" ikke voldsomt slemme. Dels fordi indmaden er skrabet ud og vist dels fordi de bliver stegt grundigt igennem.
Et fejt lille trick fra det amerikanske forum er at putte et stykke habanero ned i osten på et par af dem - det skulle vist give lidt impact på de heldige der får sådan en
Tilbage til "Opskrifter i særklasse"
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster