Atomic Buffalo Turds

Har du lavet en opskrift, som er helt i særklasse? En opskrift hvor du og familien bare siger "WOW". Så post den her til glæde for dine grillvenner.

FnkyFrank
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#51 » 23. sep 2007, 09:58

Lidt projekter skal man have.

Har også planlagt en stor træterrasse med udekøkken. Som fast bord vil jeg så have bygget en delvist nedgravet badestamp (udendørs badekar med brændekammer opvarmning) og så med et stort låg så den kan bruges som born når man ikke bader i den. Normalt er en badestamp i træ men jeg vil få en lavet i rustfri stål og så beklæde det der stikker over terrassen med træ på siderne.

Det bliver et hit uden lige - glæder mig til at sidde en nytårsaften i frostvejr i 40 grader varmt vand og drikke champagne. Lige efter jeg har fået bygget den skal der bygges chilihus (år 2030)
Mvh Frank, Bornholm
Weber Platinum 57, One Touch Silver 57, Go Anywhere, Q100, Q300

Brugeravatar

larslyn
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#52 » 29. dec 2007, 20:41

lavede turds idag og for s.... hvor smagte de godt vil dog helt klart bruge udelukkende habanero næste gang da de giver et supert "bid"
Venlig Hilsen
Lars
outdoor chef "ascona"
performer med gastænding
jbi "juleforhøjer"
genesis e-310 med spyd
ProQ Excel 20
lukket grill til pattesvin
1x1,5mtr. åben grill

zz24hours
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Atomic Buffalo Turds

Indlæg#53 » 4. maj 2009, 11:02

..

min jomfrutur udi Weber blev foretaget blandt andet med dem her i går :D Uha de var gode, jeg gjorde dog det at jeg lagde en halv jalapeno ovenpå pølsen som låg og det gjorde nok at de var lidt stærkere end hensigten :lol:

Brugte i øvrigt Philadelphia med hvidløg og urter

super lækkert ellers, bare lige stærke nok med dobbelt op på jalapeno
Christian S.
OTG57
.. og pr april 2011, kamado no-name ejer

har trækul fra www.traekul.dk på lager

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#54 » 4. maj 2009, 11:22

zz24hours skrev:..

min jomfrutur udi Weber blev foretaget blandt andet med dem her i går :D Uha de var gode, jeg gjorde dog det at jeg lagde en halv jalapeno ovenpå pølsen som låg og det gjorde nok at de var lidt stærkere end hensigten :lol:

"And it burns, burns, burns - the ring of fire" :D

Velkommen til
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

altho64
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#55 » 4. maj 2009, 13:22

zz24hours skrev:..

Velkommen til Christian,

Der er en del brugere her på dette forum, som ikke vil lade sig skræmme af dobbelt op på Jalapeno :lol:
Personligt vil jeg give dig ret!!! Jeg har set i andre tråde, at der så kan bruges syltede chili frugter (hvis man gerne vil ligge låg på).
Jeg skal selv lave ABT af jalapeno's i aften - konen har bestilt. Jeg smører dem let indvendig med blue chees, en lille skive mozzarella og til sidst et drys cheddar inden pølsen kommer på.

Jeg glæder mig til at høre mere fra dig og se nogle gode billeder :lol:
Lige til sidst, en lille advarsel: Denne side er vanedannende :lol: :lol: :lol:
Med venlig hilsen
Ralf

Griller på OTS 57 cm

Jeg er ikke dum..... Jeg er bare lidt uheldig når jeg udtaler mig.

zz24hours
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#56 » 4. maj 2009, 15:01

Morten L skrev:
"And it burns, burns, burns - the ring of fire" :D

Velkommen til

HAHAHA .. nej, så slemt er det dog ikke blevet, selv om jeg frygtede det ;-)

Tak for velkomsten

altho64 skrev:
Velkommen til Christian,

Der er en del brugere her på dette forum, som ikke vil lade sig skræmme af dobbelt op på Jalapeno :lol:
Personligt vil jeg give dig ret!!! Jeg har set i andre tråde, at der så kan bruges syltede chili frugter (hvis man gerne vil ligge låg på).
Jeg skal selv lave ABT af jalapeno's i aften - konen har bestilt. Jeg smører dem let indvendig med blue chees, en lille skive mozzarella og til sidst et drys cheddar inden pølsen kommer på.

Jeg glæder mig til at høre mere fra dig og se nogle gode billeder :lol:
Lige til sidst, en lille advarsel: Denne side er vanedannende :lol: :lol: :lol:

Hvordan får du lagt så meget tilbehør på sådan en lille jalapeno

Tror gerne siden er vanedannende, har også idag lokket en kollega herind. Da jeg fortalte hvad jeg havde brugt min nye weber til (det var i øvrigt på et gavekort fra firmaet) skulle hun også vide hvor jeg havde fundet opskrifter henne.

ABT'erne var tilbehør til en svineculotte, Bilka- marineret (jeg skulle bare have noget kød at teste grillen med). Det blev super lækkert og langt mere saftigt end jeg nogensinde før har fået en svineculotte fra ovnen. På kullene blev lagt et par stykker birketræ, der havde ligget i blød i en spand med øl (de var altså for gamle, ellers havde jeg aldrig frådset sådan med øl!). Rygningen var lidt for meget for kæresten, men hun skal sgu også lære at spise mande-mad ;-)

Tak for velkomsten
Christian S.
OTG57
.. og pr april 2011, kamado no-name ejer

har trækul fra www.traekul.dk på lager

Brugeravatar

altho64
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#57 » 4. maj 2009, 15:28

zz24hours skrev:Rygningen var lidt for meget for kæresten, men hun skal sgu også lære at spise mande-mad ;-)

:lol: :lol: :lol: Jeg havde selv lidt opstarts problemer med min kone. Til at begynde med var hun overbevist om at vores grill var et fejlkøb :roll: men efter nogle meget vellykkede grillninger, så er hun også komme efter det :savl2:

Jeg køber altid de største jalapeno's jeg kan finde, for det andet, så putter jeg ikke ret meget af hver ost og så er der gerne en lille top på når jeg vikler dem :D
Problemet med denne opsætning er: en del af osten smelter ud i bunden af bakken... men det følger som regel med når man tager sin Turd.
Med venlig hilsen
Ralf

Griller på OTS 57 cm

Jeg er ikke dum..... Jeg er bare lidt uheldig når jeg udtaler mig.

frhavn
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#58 » 19. okt 2010, 18:51

mange tak for opskriften den skal prøves, har lige før en ny grill til min samling så som bliver testet derpå BBQ XL Smoker Grilvogen Holzkohle Grill Barbecue

fbruhn
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#59 » 22. okt 2010, 17:54

tj skrev:På et amerikansk forum fandt jeg en klassisk opskrift på Atomic Buffalo Turds som vakte vild jubel derinde.
Billede

Billede

Der var ingen anden udvej, end at forsøge at lave dem selv.

En stak frisk Jalapenos blev splittet i to og indmaden skrabet ud:

Billede

Herefter fyldes de med ost. Det meste kan vist bruges, men inde på det amerikanske forum havde de bedst erfaring med "cream cheese". Jeg lavede derfor halvdelen med Philadelphia ost og den anden halvdel med Høng Himmelblå

Billede

Når de halve Jalapenos er fyldt med ost placeret en røget cocktail-pølse ovenpå. Det skulle også være glimrende med andet kød, rejer eksempelvis.

Billede

Så skal der bare lige et stykke bacon om hver

Billede

Og herefter på grillen med et par håndfulde hickory. Jeg holdt meget igen med kulmængden og kom et stort vandbad i bunden for at holde temperaturen omkring de 150-170. Her har de fået 15 min.

Billede

Efter en halv time ialt er de lige klar til at kyle i hovedet

Billede

Det kan bestemt anbefales som forret eller bare en grill-snack.

Selvom de friske jalapenos er meget stærke bliver de færdige "turds" ikke voldsomt slemme. Dels fordi indmaden er skrabet ud og vist dels fordi de bliver stegt grundigt igennem.

Et fejt lille trick fra det amerikanske forum er at putte et stykke habanero ned i osten på et par af dem - det skulle vist give lidt impact på de heldige der får sådan en :D

Det er godt nok god snack, fik dem her til aften.

med pikant ost og kalkun bacon.
de får lige den her med .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤
Hilsen Frederik

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#60 » 8. sep 2013, 08:12

Genopliver lige denne tråd da jeg har et spørgsmål... :-)

Når nu i smider bacon rundt om, bruger i da en hel skive i fuld længde? Jeg tænker mere på om det bacon der er blevet overlappet af det andet lag og bliver sprødt eller om det bare bliver kogt inde under det yderste lag (håber det giver mening)??? :-?
"if something is hard to do, it´s not worth doing" Homer Simpson...

Brugeravatar

blomstermand
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#61 » 8. sep 2013, 08:39

Bruger altid en skive bacon, da det så holder på de lækker sager indeni.

Brugeravatar

Dejbjerg
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#62 » 8. sep 2013, 08:51

Jimmy B skrev:Genopliver lige denne tråd da jeg har et spørgsmål... :-)

Når nu i smider bacon rundt om, bruger i da en hel skive i fuld længde? Jeg tænker mere på om det bacon der er blevet overlappet af det andet lag og bliver sprødt eller om det bare bliver kogt inde under det yderste lag (håber det giver mening)??? :-?

Jeg bruger en hel skive - og så er tricket at varme turd'en og forme den lidt i hånden så baconen slutter helt tæt, så osten ikke løber ud (giver det mening?)!
For at undgå fornemmelsen af kogt bacon er det vigtigt at give sig god tid, og sørge for lav varme det første stykke tid, så fedtet smelter langsomt af (over indirekte) og derefter gøre dem crispy over direkte! :-)
/Lena

Nu med blog: www.frkbbq.dk
Like min facebook side og få updates fra bloggen www.facebook.com/frkbbq

Medlem, samt dommerudd. v. KCBS
Medlem af WBQA

Grillpark: Big Green Egg, samt weber

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#63 » 8. sep 2013, 13:46

Jeg bruger kun ½ skive bacon.
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#64 » 8. sep 2013, 16:00

Jeg bruger altid en hel skive, mindre er blasfemi. :P :P :P

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

FunktionDesign
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#65 » 8. sep 2013, 17:26

.1%¤
Torp Hedehusene skrev:Jeg bruger altid en hel skive, mindre er blasfemi. :P :P :P

.
Flæsk på grillen så: http://www.funktiondesign.dk

Kontakt: info@funktiondesign.dk

Følg os på Facebook: https://www.facebook.com/funktiondesigndk

Spørgsmål så bare ring på 20 769 749.

Brugeravatar

sof_666
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#66 » 8. sep 2013, 20:46

Torp Hedehusene skrev:Jeg bruger altid en hel skive, mindre er blasfemi. :P :P :P

.

+1 .1%¤
Jacob

Grill park:
Scandy garden bluegaz tiger steel
Pizzeria Pronto
Outdoorchef city gas grill
Noname offset smoker
47 cm kuglegrill

Brugeravatar

Sikots
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#67 » 9. sep 2013, 09:10

BertramGT skrev:Jeg bruger kun ½ skive bacon.

Der findes ikke halve skiver bacon, ligesom der ikke findes små fadøl!
MVH
Bjarne

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#68 » 9. sep 2013, 10:47

Ha ha tak for alle de fede svar, jeg kaster mig nok ud at prøve det idag eller imorgen :-D

jaqup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#69 » 14. sep 2013, 10:32

tj skrev:På et amerikansk forum fandt jeg en klassisk opskrift på Atomic Buffalo Turds som vakte vild jubel derinde.
Billede

Billede

Der var ingen anden udvej, end at forsøge at lave dem selv.

En stak frisk Jalapenos blev splittet i to og indmaden skrabet ud:

Billede

Herefter fyldes de med ost. Det meste kan vist bruges, men inde på det amerikanske forum havde de bedst erfaring med "cream cheese". Jeg lavede derfor halvdelen med Philadelphia ost og den anden halvdel med Høng Himmelblå

Billede

Når de halve Jalapenos er fyldt med ost placeret en røget cocktail-pølse ovenpå. Det skulle også være glimrende med andet kød, rejer eksempelvis.

Billede

Så skal der bare lige et stykke bacon om hver

Billede

Og herefter på grillen med et par håndfulde hickory. Jeg holdt meget igen med kulmængden og kom et stort vandbad i bunden for at holde temperaturen omkring de 150-170. Her har de fået 15 min.

Billede

Efter en halv time ialt er de lige klar til at kyle i hovedet

Billede

Det kan bestemt anbefales som forret eller bare en grill-snack.

Selvom de friske jalapenos er meget stærke bliver de færdige "turds" ikke voldsomt slemme. Dels fordi indmaden er skrabet ud og vist dels fordi de bliver stegt grundigt igennem.

Et fejt lille trick fra det amerikanske forum er at putte et stykke habanero ned i osten på et par af dem - det skulle vist give lidt impact på de heldige der får sådan en :D

Hej.

Har besluttet at lave disse snacks.

Er lidt i tvivl om de skal laves indirekte eller direkte metode på gasgrillen?

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#70 » 14. sep 2013, 10:35

Jeg lavede mit første forsøg over indirekte og det gik godt :-)

Tilbage til "Opskrifter i særklasse"