Gude Kylling !!!

Har du lavet en opskrift, som er helt i særklasse? En opskrift hvor du og familien bare siger "WOW". Så post den her til glæde for dine grillvenner.
Brugeravatar

hupfeld
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Gude Kylling !!!

Indlæg#51 » 8. jul 2010, 19:28

Det virker fint med andet træ, end whisky.. Mums!!

Denne opskrift får [smilie=pdt_aliboronz_19.gif] [smilie=pdt_aliboronz_18.gif] [smilie=rf1.gif] klaphatte af mig!!

Martin

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#52 » 19. aug 2010, 19:50

prøver at lave 2 i morgen glæder mig helt vildt

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#53 » 19. aug 2010, 22:14

Wohoooooooooo! TAK for at bringe denne opskrift ind i 2010 - ellers havde jeg aldrig opdaget den her på forum! Min kæreste spurgte mig, om ikke snart jeg lavede "ølkylling" igen, men jeg tror da jeg vil overraske hende med sådan en fætter her i stedet! MUMS det ser godt ud! :savl1:
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#54 » 20. aug 2010, 20:03

mislykke for mig totalt.
problem var at den ene side af grillen gik ud ( så vi bagefter ) og vi hade ikke lavet nået røg , Hvordan laver i det så de få lidt røg smag ??

Kyllingen var sådan se ok ikke nået vildt, opsætning var at der var lukke i bunden og fuld luft i toppen, toppen var på men de 4 lufthuller var åben

og hvordan fanden kan den ene side gå ud ?? der var fuld hammer på kullen da de kom ned i deres bakker

lidt hjælp hvis det er muligt

kan måske lidt sige at det er først år vi griller rigtigt ( det vil sige mere ind 4 gange i en billig skod grill ) og alt det vi har grille i år er blevet rigtigt godt vi har brugt en weber q260 kul grill , jeg har lige købe en 57cm weber og det var den vi brugt i dag, vi griller nok 3 4 gange om ugen så skulle gerne have det til at virke med den nye grill

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#55 » 21. aug 2010, 11:15

Tibbil: Når du lukker i bunden af en 57'er, så kvæler du dine kul, langsomt men sikkert. Sådan en grill trækker vejret nede fra og op, således at dine spjæld i bunden bestemmer hvor meget ilt der kommer ind i grillen = ild i kullene.

Til kylling kører jeg altid med fuld knald (helt åbent) i både top og bund, og så 1/2 - 2/3 af en Weber Grillstarter fyldt med kul. Det giver mig ~200 grader, alt efter vind og vejr.

I aften laver jeg også denne gudekylling. Fløden er allerede kogt, blendet og sat på køl. Jeg skal nok lave en lille tråd om det, hvis vejret tillader billeder ude ved grillen :-)
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#56 » 21. aug 2010, 12:53

tak for hjælpen jeg vil helt sikker prøve igen , i aften er det ribbensteg

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#57 » 21. aug 2010, 13:59

Tibbil skrev:tak for hjælpen jeg vil helt sikker prøve igen , i aften er det ribbensteg

Hvis ikke du har en steg-holder, så prøv at rulle et par kugler af sølvpapir og læg dem under stegen i den ene side. På den måde kan fedt og kødsaft løbe af sværene, og så bliver de næsten med garanti sprøde :-)
/Martin

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#58 » 21. sep 2010, 11:29

Jeg fik da også lige testet denne fantastiske ret:

web_02.jpg
/Martin

Brugeravatar

Benne
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#59 » 8. apr 2011, 19:57

Hej alle,

Har lige lavet denne kylling med et stk bornholmer hane.
Det er bare GUDE spisning, ALDERIG har jeg fået så saftig et stykke brystkød, I hvert fald ikke fra et stykke fjerkræ :-)
Severede den med stuved spinat og nye spanske kartofler.
Jeg kan kun sige PRØV DET!!!
Mange pølsehilsner
Benne

Weber Genesis gasgrill
BGE Large
Tommerup Røgeovn
SousVide Supreme SVS

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#60 » 8. apr 2011, 21:31

Uha ja, mit eget billede minder mig om, at jeg nok snart bør lave det igen!
/Martin

Bredal
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#61 » 7. apr 2012, 12:13

Ser vildt god ud, den skal oss prøves, specielt "smøret" med masser af hvidløg skal prøves :savl1:
Hej fra
Morten

jaqup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#62 » 20. apr 2012, 13:11

Hej,

Jeg er helt ny i faget, men fandt denne opskrift som jeg vil prøve....

Er gået i gang med, at koge fløden med tilhørende hvidløg under låg ved svag varme. De har nu kogt en time, men synes umiddelbart ikke væsken bliver tyk som beskrevet i opskriften???

Når jeg engang skal have den ud på min nye Rotisserie skal der så kul i begge sider af grillen, eller er det bedst kun, at placerer kulene i en side???

Med hensyn til stegning kyllingen (1700 gram) så planlægger jeg, at bruge en grillstarter fyldt helt op med kul, og lade fuglen roterer i 2 timer???

På forhånd mange tak

Mvh
Jakob

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#63 » 18. maj 2014, 19:40

Så prøver jeg denne opskrift for første gang. Nu må vi se hvordan det går, men lækkert så det ud inden den røg på grillen :-)

Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk

Anglerdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#64 » 21. maj 2014, 12:25

så er fløden kogt ind (prøvede første forsøg brændte på :( anden forsøg halvdelen i microbølgeovnen på 30% og resten i gryde) ... træet er lagt i whisky lage....

Men har fået ny grill - nogen anbefalinger til hvordan dyret grilles på en Spirit E310 / 320 ?? (selvfølgelig med midterste slukket) , men hvad skal temperaturen ligge på... ?

Nikolaj hoejrup
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#65 » 21. maj 2014, 22:42

er helt ny på det område her, men har en weber kuglegril, havde regnet med at lave 2 kyllinger på omkring 1400 gr men hvor mange grader ska grilen være på sådan ca og kører i med begge spjæld åben altså både i top og bund :)

Maikel
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#66 » 27. okt 2017, 08:27

Det ser da godt nok sindsygt lækkert ud!
Jeg tror vi har fundet en ret til i aften, herhjemme

----
Maikel
https://apuls.dk/

Tilbage til "Opskrifter i særklasse"