Dit bedste mad i 2010, tråd....

Har du lavet en opskrift, som er helt i særklasse? En opskrift hvor du og familien bare siger "WOW". Så post den her til glæde for dine grillvenner.

Emneforfatter
barbecue-master
Snart Superbruger
Snart Superbruger
Kontakt:

Dit bedste mad i 2010, tråd....

Indlæg#1 » 26. dec 2010, 17:26

Hvad er det bedste du har spist i 2010? det kunne være sjovt at høre og få inspiration fra.......jeg ligger gerne ud:
Flammegrillet Ribeye på polenta med bøffel mozzarella, bagte daddeltomater og fritteret rosmarin. Dertil en god flaske Ultima Edizione "Cinque Uve"
Grill on.....Dennis

http://www.barbecue-masters.com
Brug trækul og naturlig optænding![/i][/b]

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Re: Dit bedste mad i 2010, tråd....

Indlæg#2 » 2. jan 2011, 15:30

Hej Nabo - og GODT NYTÅR :P

Uha, det var dog et fælt spørgsmål........... vi har jo spist alt for meget og alt for godt i årets løb (hvis man kan det, hehe) - men det sjoveste, der også var lækkert, jeg har lavet - tror jeg: var dengang under VM, da der var konkurrence om at lave snacks:

viewtopic.php?f=43&t=12745&p=149495&hilit=+grillsnacks#p149495

Og nu vil vi saftsusme ved selvsyn ned og se, om de har god vin i Sydafrika, så den 3. marts rejser vi til Cape Town [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Trine :-)
Bruger deaktiveret efter eget ønske den 20.09.2011

Emneforfatter
barbecue-master
Snart Superbruger
Snart Superbruger
Kontakt:

Indlæg#3 » 2. jan 2011, 15:37

Godt nytår Trine.....Jeg er først blevet "mig selv" idag, puh er blevet for gammel til at drikke [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Det ser også lækkert ud.... .1%¤
Grill on.....Dennis

http://www.barbecue-masters.com
Brug trækul og naturlig optænding![/i][/b]

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#4 » 2. jan 2011, 18:09

barbecue-master skrev:Godt nytår Trine.....Jeg er først blevet "mig selv" idag, puh er blevet for gammel til at drikke [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Det ser også lækkert ud.... .1%¤

Jamen Dennis, man skal da sørge for at holde væskebalancen vedlige ;-) - og så skal man rejse sig ved det træ, man væltede ved [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Trine :-)
Bruger deaktiveret efter eget ønske den 20.09.2011

Brugeravatar

donjensen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 2. jan 2011, 20:46

Jeg har tænkt en del over det, og det var lidt sværere end jeg troede.

Men i 2010 har jeg 2 gange har jeg været så heldig at besøge Del Frisco´s. En gang i Philadelphia og en gang i New York.
Begge gange fik jeg samme "Signature" steak, som de kalder "Double Eagle Strip". 740g inkl. ben, godt krydret og smager fuldstændig fantastisk!

Hvilken en der var bedst ved jeg ikke (måske den hvor min arbejdsgiver betalte), men jeg er sikker på at det var min bedste mad i 2010.

http://www.delfriscos.com/home.php
2012 Weber Genesis S-330 med rotisseri

Brugeravatar

Hovmoller
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 2. jan 2011, 21:11

Hej

Herhjemme har vi også tænkt lidt over det (for det er et rigtig
godt spørgsmål...), men her har det været flammestegte oksekoteletter
på kamadoen fra en nyslagtet og velhængt limousine med fritter, bearnaisesovs
og en enkelt salat.
Venlig hilsen

Heidi,
Performer touch and go
Genesis E320
Kamado oval XL
Friske krydderurter er et must

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#7 » 2. jan 2011, 22:00

Her er det ikke en ret, men Sousvide retter. Det er jeg blevet vildt hooked på. Både pga. kvaliteten men også fordi det er så vildt nemt og man får altid den ønskede rødhed af kødet.
Nummer 2 er Italiensk style Pizza i Kamado Junior.
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Brugeravatar

AnneM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 2. jan 2011, 22:02

Hos os må det være den tenderpork flæskesteg fra Metro som vi spiste juleaften. ALDRIG har jeg fået sådan en lækker steg.. Mums.. Godt vi stadig har en halv i fryseren.
BBQ is not only an interest, it´s also a lifestyle:D

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 2. jan 2011, 22:11

Min bedste menu er dyreryg :savl2:

Jeg kan bare aldrig få for meget af det.

Jeg har lagt en opskrift i grillgalleriet viewtopic.php?f=43&t=11229&start=0

Det er bare guf :savl2:

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 2. jan 2011, 23:27

Mit bedste mad i 2010 er en ganske ydmyg, men særdeles populær "griller": 3-2-1 ben! Der er ikke noget der smager ret meget bedre, i min bog.
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

ChristianT
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 3. jan 2011, 13:06

Det bedste?
Der er mange om buddet. Men mon ikke det bliver krondyr-ryggen til kødklubben, der løber med 1. pladsen?
Serveret på behørig vis. Med trøffelsovs.
DSC00036[1].JPG
Bemærk kniven der skærer ikke føres af gnaveren der ses på billedet...
DSC00036[1].JPG (79.77 KiB) Vist 7415 gange
Christian T
Det er nemt at lave god mad: Man køber noget dyrt, og gør så lidt som muligt ved det.

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#12 » 3. jan 2011, 14:18

Hvor køber du trøffel henne ?
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Brugeravatar

ChristianT
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 3. jan 2011, 14:24

topgun skrev:Hvor køber du trøffel henne ?

Jeg "snyder" og bruger hvid trøffel mel. Det er noget jeg har fået af en god ven, der er fiskehandler, som har købt det i INCO i Kbh.
Har prøvet at opdrive det i Jylland, uden held - heller ikke INCO i Århus har det.
Det har en ret kraftig duft i sig selv (nogle kalder det vel nok "stank") men i afmålte doser i en sovs er det himmelsk.
Christian T
Det er nemt at lave god mad: Man køber noget dyrt, og gør så lidt som muligt ved det.

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#14 » 4. jan 2011, 12:58

Min største oplevelse var på vores ferie i Italien.

Vi boede lidt udenfor en lille bjerglandsby, inde mit i byen var der en lille restaurant med plads til ca. 40 personer udendørs. Det er en rigtig familiedrevet restaurant, mor stod i køkkenet, far styrede baren og lavede regninger, sønnen og en datter var tjenere og den sidste datter lavede desserter.

Vi ankom søndag lidt før 19 og spurgte om vi kunne få et bord. Der var ikke en gæst hverken inde eller ude, så det undrede os lidt at de trak lidt på det og måtte diskutere det et stykke tid. Til sidst fik vi anvist et traditionelt bord-bænkesæt men vi kunne altså først komme til kl. 19.30. Vi satte os på en bænk i nærheden og ventede og samlede appetit.

Til sidst blev vi kaldt hen til bordet og da det udelukkende var sønnen der kunne tale gebrokkent engelsk var det naturligt at vi fik ham som tjener. Han var rigtig flink til at forklare os hvad de enkelte retter var, for vi kunne ikke helt gennemskue det menukortet der kun var på italiensk.

Og nu kommer vi så langt om længe til den bedste madoplevelse. I denne lille, uanseelige bjergrestaurant fik vi til forret hjemmelavet pasta, helt solgul, vendt i en smule olivenolie og med revet, frisk trøffel over.....det var fantastisk.

Resten af menuen var på det jævne, men forretten var fantastisk.
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

webermeister
Snart Superbruger
Snart Superbruger
Kontakt:

Indlæg#15 » 4. jan 2011, 20:29

hmm, det må blive nye ting jeg har forsøgt mig med:
enten da jeg lavede guruens melonsalat eller pandekagelagkagen fra samme opskriftsindehaver
eller da jeg øl-injektions-marinerede og roterede ½mtr svinekam ala helstegt pattegris
eller thailandske chicken-satay spyd med peanutsauce
eller min blinis-debut nytårsaften
eller..ærhm..svært at sige hvad det bedste var :oops:
hilsen Lars
http://www.facebook.com/webermeister

Billede
a boy and his toy: OTG 57, Q300, smokey joe, JBI-smoker

Brugeravatar

CKC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#16 » 5. jan 2011, 11:22

Det bedste må være mine eksperimenter med røg på grillen. Om det var lammekølle, flæskesteg, fisk eller rejer der var bedst skal jeg lade være usagt, men nøj hvor smager det godt, og tilføjer nærmest en ekstra dimension til madlavningen.
Weber One Touch Platinum 57.
Outdoorchef City
"Det tager et øjeblik at lære at grille, men en livstid at mestre."

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#17 » 5. jan 2011, 11:32

topgun skrev:Hvor køber du trøffel henne ?

Du kan ha den HELT store pung frem men de kan købes her

http://www.piemontevine.dk/shop/sorte-o ... -26c1.html

men sandt og sige ville jeg ikke bruge de penge ligesom jeg ikke kunne finde på at købe 2 bøffer til 600kr som dem i tv op til nytår om så de kom fra en guldko

men er det melet du er ude efter koster det også en halv rumraket og det kan købes her

http://troeffelhuset.dk/product_info.php?products_id=35

held og lotto med det og skulle du få lyster så fortæl da bagefter om det var de penge vær :-D

zz24hours
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#18 » 5. jan 2011, 13:33

Nytårsaften lavede jeg efter opskrift herfra, rådyr på grillen, øl-marineret i 2 døgn og dry-rubbet som var det Pulled Pork, med ALT hvad jeg havde af kød-krydderier på hylden. Det blev rigtigt vellykket og mørt og med en lækker smag. Sovsen fik lidt rigeligt vildt-fond, så jeg syntes den blev for kraftig, men stadig god

Derudover lavede jeg på et tidspunkt svinekam "som vildt" efter denne opskrift ... DET blev bare godt! Jeg tog svinekammen fra fadet til at hvile og siede så sovsen bagefter og smagte den yderligere til
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/v ... hp?id=6207
Christian S.
OTG57
.. og pr april 2011, kamado no-name ejer

har trækul fra www.traekul.dk på lager

cookie_sq
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 9. jan 2011, 00:50

Det bedste jeg selv har lavet er denne ret, kraftig inspireret af et besøg på Frederikshøj, men lavet uden noget opskrift til rådighed:

Billede

Kammusling og blåmusling. Nedkogt blåmuslinge og fiskefond, skilt med dild olie umiddelbart inden servering.

Bedste madoplevelse i 2010:

Enten Frederikshøj til Wassim og Palles Livretter. Eller en 5 dages ferie i Spanien med masser af god mad hver dag i nærheden af Nerja.

Og så var det også året jeg fandt grillguru og pulled pork, varmrøg og koldrøget laks blev testet.

Tilbage til "Opskrifter i særklasse"