Rådykølle med forårstilbehør

Har du lavet en opskrift, som er helt i særklasse? En opskrift hvor du og familien bare siger "WOW". Så post den her til glæde for dine grillvenner.

Emneforfatter
xavis
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Rådykølle med forårstilbehør

Indlæg#1 » 31. mar 2017, 12:29

Hej alle

Jeg søger lidt inspiration til i morgen.

Jeg har lige taget en rådyrkølle op ad fryseren, som jeg har planer med i morgen, da vi får et par gode venner på besøg.
Jeg ææælsker vildt, men nu hvor foråret er godt i gang, synes jeg måske ikke, det behøver at være så tung (og traditionel) en vildtret.

Jeg har følgende i tankerne:
Ovnstegt kølle (kan man langtidsstege sådan en? Synes jeg har læst, det så bliver helt "levret"). Umiddelbart havde jeg bare tænkt at gnide den med salt og peber og så stege den i ovnen med tynde smørskiver fordelt ovenpå for at det ikke skal blive for tørt. Men kan man lave en form for forårskrydderiblanding, som man gnider den med?

Traditionel vildtsovs skal der være plads til!

Små ovnbagte kartofler med skræl - skal de pensles, krydres, andet? Hvor lang tid skal de have i ovnen?

Spinatsalat med mozzarella, avocado, portvinssyltede tranebær (kan man mon bruge kirsebær i stedet - har nogle i fryseren fra sidste års høst) og glaserede valnødder.

Jeg ser med glæde frem til kommentarer, fif og inspiration.

På forhånd tak!

Tilbage til "Opskrifter i særklasse"