Jeg må sku stadig ha sovet for jeg sag hvis nok ja ( det siger hun jeg gjore ) for da kl var 7 her til morgen var der ingen kære mor det var bare op.
Ud og fyre op, alt imens grillen blev varm kom jeg lidt æblejuice ca 1/4 liter hen over det æbletræsflis der skulle bruges til vores ben.
Det fede ved en smokerbox er helt klart det at man kan fylde væske i og grille med det, at der heller ikke er rester at slås med bagefter er nu også en bonus.
Grillen kom op på 90c boxen kom i , platesetting og rist og så skulle vores frokost ellers på .
De her ben er købt i metro århus og hedder franske kamben, de koster lidt mere men der er også meget mere kød på.
Der er rigtigt mange måder man kan lave kamben på men sådan her gør vi hjemme i Spentrup.
Det er en ret hvor det handler om low and slow så grillen sætter jeg på 90 100c
Efter 3 timer så skulle vi kigge jamen hold da op
Sikke en flot farve de fik

Så skulle de ellers tilbage på grillen.
Der fik de så 2 timer, jeg var nede og lave fruens bil så der blev ikke tage et foto men tilbage på grillen i en time mere uden staniol.
Så kom de til at se sådan her ud
Så var der ellers mad 6 timer low and slow.
Spareribs a la Team Spentrup lavet efter 3 2 1 velbekommen
P.S
Et par råd til folk der vil prøve det
Grille hele tiden med bensiden nedad de skal ikke vendes undervejs.
Der sidder en hinde på bagsiden af dine kamben mange tag den af før de lægger dem på grillen, ved low and slow lad den side den holder på saftigheden i kødet, der er folk der siger det ikke betyder nået om den er det hmm det er efter min mening ikke sandt, den er sej som en i s..... men efter du har lavet dine ben liner den mest af alt et stykke bagepapir og er lige til at rygge af benet og væk skal den.
ha en god dag