Men da jeg hverken har en offset smoker (endnu), WSM https://www.youtube.com/watch?v=fThxGj6u_vw eller nogen Santa Maria style grill, blev det testet af på en ganske almindelige Weber 57 med rotisseri og uden låg på, noget som de fleste kan være med på.
Selve kyllingen kunne ikke være mere simpel, for den fik kun salt... Men resultatet blev fantastisk!

Med en fantastisk smag af bål, uden det overdøver eller er for meget, og ikke det samme som hvis der havde været brugt kul og noget røgtræ.
Det største problem jeg havde, var at mit træ ikke var helt tørt. Det ville ikke helt brænde af sig selv, så brugte en lille smule trækul under træet, for at booste det lidt. Ellers var det en fornøjelse at arbejde med, at sørge for brændet lå helt rigtigt og brændte jævnt og få lagt nyt på som det brændte ud.
Brugte 4-5 små kævler, de skal jo kunne ligge i grillen, og ud til siden, uden at være under selve kyllingen eller have alt for store flammer.
Det tog lidt over 2 timer, ikke til fruens største begejstring, hvor af jeg brugte ca 45min på at få mit ikke tørre træ til at brænde

Det er bestem ikke sidste gang jeg skal bruge den metode