Svineskank på rotesseri

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
mochr
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Svineskank på rotesseri

Indlæg#1 » 12. okt 2019, 20:10

To stk svineskank blev indkøbt hos Slagterriget. Det var dobbeltpris af Kvickly, men de var også betydelig større, og så vil jeg også gerne tro på, at kvaliteten er bedre.
Ridset hos slagteren, men den skulle selvfølgelig lige gåes efter.
Derefter smurt ind i salt, peber og noget knust enebær.
Jeg bandt dem op, for de blev lidt løse i det. Spyddet blev stukket i fra toppen - så kunne jeg følge det ned langs benet og ud i den smalle ende.
Kl halv 12 kom den på grillen med 10 briketter i hver side (änglamark fra Kvickly). Temperaturen lå i lågtermometeret på 100 grader ca.
Der blev fyldt et par stykker på en time efter, og yderligere to gange. Jeg tror makstemperaturen kom op på 150 grader i låget. Billedet fra hvor de er på grillen er taget kl 16.45 altså 5 timer senere. Der var de i virkeligheden nok færdige, men vi var ikke klar til at spise, så de fik lov at dreje rundt tre kvarter mere, mens de sidste briketter lige så stille brændte ud, og egentlig nok bare holdte kødet varmt.
Kålslaw af rød spidskål og gulerødder (opskrift efter Meyer) med hjemmerørt mayo. Dertil fritter fra tøsen og Fur Cascade pale ale.
Sprøde svær og saftig steg. Vi var fire voksne, og der er 3/4 skank tilbage.
Mums.
BilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Re: Svineskank på rotesseri

Indlæg#2 » 12. okt 2019, 21:41

Gudespise.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Brugeravatar

skaal-um
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 14. okt 2019, 17:47

Mums...
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Brugeravatar

Emneforfatter
mochr
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 14. okt 2019, 17:54

Ja, det var sgu ret godt :)

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"