Brisse skrev:Ser lækkert ud Nicolai.
Har du evt en opskrift
nicolai.k skrev:Brisse ikke på mål , men kan komme med lidt stikord
Her er brugt overlår jeg har udbenet og lagt i en marinade natten over .
Den er lavet på en håndfuld mandler og ca en tsk af hver af disse krydderier , karry , paprika , hvidløgspulver , løgpulver , garam massala , knust chili , sellerisalt , cayennepeber , ras el hanout , 2 tsk kanel , 2-4 kapsler hel kardemomme , og sikkert flere jeg ikke lige kan huske .
Det hele blendes til mandlerne er et fint pulver . Blandes med ca 0,7 liter græsk yoghurt .
Lidt under halvdelen af marinaden bruges til kyllingen og resten gemmes til og lave sovsen af .
Dagen efter kommes en klat smør i fad sammen med hvidløg et par forårs løg og et løg et par min . Så kommes kyllingen på grillen samtidig med resten af marinaden og lidt kyllingefond kommes i fadet . Når kyllingen er færdig kommes den i fadet sammen med lidt hakkede mandler , rød peberfrugt og koriander . Det tager ca 20 min på grillen , samme tid som og koge ris .
Håber det kan hjælpe lidt
Ellers har jeg lavet det før med lidt flere billeder hvis du søger på det
nicolai.k skrev:Medister med bacon og smurt med sweet baby rays og en kartoffel ting
jv31 skrev:Så skal vi lige ha lidt svinekæber i aften, der er 3 kg så mon ikke der er nok til 8 personernu skal de bare stå og drikke lidt rødvin i de næste 3 timer på grillen. Sidst nuppede de næste 3 flasker
de bliver serveret med mos til kogt på selleri og kartofler.
nicolai.k skrev:Brisse ikke på mål , men kan komme med lidt stikord
Her er brugt overlår jeg har udbenet og lagt i en marinade natten over .
Den er lavet på en håndfuld mandler og ca en tsk af hver af disse krydderier , karry , paprika , hvidløgspulver , løgpulver , garam massala , knust chili , sellerisalt , cayennepeber , ras el hanout , 2 tsk kanel , 2-4 kapsler hel kardemomme , og sikkert flere jeg ikke lige kan huske .
Det hele blendes til mandlerne er et fint pulver . Blandes med ca 0,7 liter græsk yoghurt .
Lidt under halvdelen af marinaden bruges til kyllingen og resten gemmes til og lave sovsen af .
Dagen efter kommes en klat smør i fad sammen med hvidløg et par forårs løg og et løg et par min . Så kommes kyllingen på grillen samtidig med resten af marinaden og lidt kyllingefond kommes i fadet . Når kyllingen er færdig kommes den i fadet sammen med lidt hakkede mandler , rød peberfrugt og koriander . Det tager ca 20 min på grillen , samme tid som og koge ris .
Håber det kan hjælpe lidt
Ellers har jeg lavet det før med lidt flere billeder hvis du søger på det
nicolai.k skrev:I dag blev det til wrap med hjertesalat , grillet løg , grillet peberfrugt , grillet ananas , avocado i skiver og en bøf af tvivlsom kvalitet
nicolai.k skrev:Burning love
prause skrev:Krebinetter, naturligvis...
Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"
Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster