Sous Vide-Battle: Grill vs. Friture

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Sous Vide-Battle: Grill vs. Friture

Indlæg#1 » 15. dec 2018, 19:43

Her til aften blev det tid til at teste færdiggørelsen af sous vide-tilberedt kød: grillet over trækul vs. fritteret.

Menuen stod på en lækker cuvette fra steak-out, som havde fået lidt salt og så 5 timer ved 55 C. Min Primo Kamado grill blev fyret op med trækul og banket op på ca. 400 C, mens ønskebrønden blev varmet op til ca. 190 C. Den ene halvdel af kødet kom på grillen, mens den anden kom i fritøsen.

Til venstre på side-by-side-billedet er kødet fra grillen, mens kødet til højre er fra fritøsen.

Hvad smagte så bedst??? Tjaa, der var virkelig ikke den store forskel, men jeg må indrømme, at kødet fra grillen altså var en tand bedre. Jeg burde måske have givet kødet længere tid i fritøsen - men selve smagsoplevelsen af trækulsgrillen er altså svær at slå.

Nu hvor fritøsen alligevel var varmet op, blev der selvfølgelig smidt lidt pommes fritter i. Fantastisk måltid alt i alt. :-)

IMG_3618.jpg
IMG_3624.jpg
IMG_3621.jpg
IMG_3625.jpg
IMG_3626.jpg
IMG_3628.jpg
IMG_3627.jpg
IMG_3630.jpg
IMG_3629.jpg

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Sous Vide-Battle: Grill vs. Friture

Indlæg#2 » 15. dec 2018, 21:59

Interessant forsøg. Jeg ville også have holdt på grillen som vinder men det kan virke er anelse overkill at varme et atomkraftværk op i en halv time blot for at brune noget kød i 1 minut på hver side.
Personligt bruger jeg en grill pande til bruningen.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 15. dec 2018, 22:26

Jeg plejer at bruge en blæselampe til bruning.
Billede

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#4 » 16. dec 2018, 10:34

De herrer bskaarup og Steen. Jeg har fuld forståelse for at tid har betydning for hvordan man gør tingene, men når man nu har brugt tid på at vakuumpakke, vandbad etc. så fortjener et godt stykke kød da en varm grill ;-)
Where there's smoke... There's laughter.

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"