ny pizzaovn

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
autokat
Grillguru mester
Grillguru mester

ny pizzaovn

Indlæg#1 » 27. okt 2018, 15:23

Hej prøvede lige en test pizza Margherita, dejen var lidt for kold , ovnen går til 450 grader og den fik fuld skrue med en tyk biscotto saputo ler sten i bunden , det tog ca 60 sek . og den smager simpelthen fantastisk godt ,den gamle ovn kørte jeg med 335 grader på , hvorfor smager den med højere temp. så meget bedre??
ovn.jpg
Vedhæftede filer
pizza.jpg
pizza.jpg (82.44 KiB) Vist 945 gange
Med Venlig Hilsen

Autokat.

"DEN NÆSTE PIZZA BLIVER DEN BEDSTE" [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: ny pizzaovn

Indlæg#2 » 27. okt 2018, 16:26

Det er satme en flot margarita du har fået bagt, jeg vil tro at det er den meget fine ophævning og bruning du kan smage.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 27. okt 2018, 16:43

Hvor har du købt den fine ovn?
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

Emneforfatter
autokat
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 27. okt 2018, 17:10

prause skrev:Det er satme en flot margarita du har fået bagt, jeg vil tro at det er den meget fine ophævning og bruning du kan smage.

Jo dejen er også bedre, men fyldet tomatsauce morzarella lidt parmesan 3 basilikum blade og lidt olivenolie har fået en bedre smag, det må jo være den højere varme eller hvad?
Med Venlig Hilsen

Autokat.

Brugeravatar

Emneforfatter
autokat
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 27. okt 2018, 17:13

benzon1960 skrev:Hvor har du købt den fine ovn?

Hos effeuno Italien ca. 4600 kr. Med fragt og den ekstra tykke sten.
http://www.effeuno.biz/it/2/forni-per-p ... easy-pizza
Med Venlig Hilsen

Autokat.

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#6 » 27. okt 2018, 17:26

autokat skrev:
prause skrev:Det er satme en flot margarita du har fået bagt, jeg vil tro at det er den meget fine ophævning og bruning du kan smage.

Jo dejen er også bedre, men fyldet tomatsauce morzarella lidt parmesan 3 basilikum blade og lidt olivenolie har fået en bedre smag, det må jo være den højere varme eller hvad?

Ja, det vil jeg tro og når bunden sidder lige i øjet, så smager de andre ting også bedre bare fordi der så er balance i det hele.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

Emneforfatter
autokat
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 27. okt 2018, 17:32

prause skrev:
autokat skrev:

Ja, det vil jeg tro og når bunden sidder lige i øjet, så smager de andre ting også bedre bare fordi der så er balance i det hele.

Ja du skulle prøve det er godt nok utroligt, takker for svar.
Med Venlig Hilsen

Autokat.

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#8 » 28. okt 2018, 09:34

Fordi dejen har fået det rigtige varmechok pga. den tykke tunge solide sten er det mest sandsynlige.

Det er derfor det er vigtigt med en sten der optager og afgiver varme og ikke en sten som er let og isolerer godt pga luft.

Samtidig har du fået den højere op i temperatur som også giver et bedre varmechok.

Afhængig af hvad type pizza du vil bage skal temperaturen være forskellig. Skal du lave neopolitansk pizza er den optimale temperatur 482 grader, mens f.eks. siciliansk pizza skal bages ved 370 grader.

/Jacob

Brugeravatar

Emneforfatter
autokat
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#9 » 28. okt 2018, 10:50

Cata skrev:Fordi dejen har fået det rigtige varmechok pga. den tykke tunge solide sten er det mest sandsynlige.

Det er derfor det er vigtigt med en sten der optager og afgiver varme og ikke en sten som er let og isolerer godt pga luft.

Samtidig har du fået den højere op i temperatur som også giver et bedre varmechok.

Afhængig af hvad type pizza du vil bage skal temperaturen være forskellig. Skal du lave neopolitansk pizza er den optimale temperatur 482 grader, mens f.eks. siciliansk pizza skal bages ved 370 grader.

/Jacob

Tak for svar. [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Med Venlig Hilsen

Autokat.

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"