Max Tex Mex

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Max Tex Mex

Indlæg#1 » 5. maj 2018, 20:33

Hold da kæft jeg synes efterhånden vi har et sølle forum når ugens højdespringer ift. posts/svar er et surt opstød fra en bruger, der ikke kan læse før han bestiller en ledning og som efterfølgende synes at hans egen fejl er så rasende interessant at han delagtiggører alle os andre i problematikken...

Hvor blev de mange interessante og dygtige brugere af, der havde noget positivt at bidrage med?
Nå - jeg undskylder mit eget sure opstød og beder om jeres tilgivelse i form af noget mere konstruktivt: Mexicansk [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif]

Min kone og ældste søn ville gerne have brune ris som en del af lørdagsmaden, som et forsøg på at kompensere for det voldsomt sunde indslag blev det 1kg ribeye, nachos med ost, hjemmebagte hvedemelstortillas, refried beans samt salasa men mango og urter.

Til tapatalkfolket: teksten følger billederne og det viser tapatalk ikke (så er i advaret).
Vedhæftede filer
IMG_20180505_153443.jpg
Ribeye har jo aldrig gjort skade...
IMG_20180505_153445.jpg
Chipotle-mayo, røgpaprika, chili, salt, lime-skal og -saft, spidskommen.
IMG_20180505_153631.jpg
IMG_20180505_161541.jpg
Kogte bønner, chili, olie, smør, salt, hvidløg, løg, persille, bronzefennikel, ramsløg, oregano.
IMG_20180505_175904.jpg
Salsaen er: tomat, rødløg, mango, peberfrugt, chili, persille, koriander samt citron/lime.
IMG_20180505_182229.jpg
Min yngste søn viste sig at være et jern både til at rulle ud og til at tørestege. Fedt at have børneslaver...
IMG_20180505_185355.jpg
Intervalgrillet ribeye.
IMG_20180505_185357.jpg
Smør og mel blendes med lidt salt, herefter tilsættes kogende vand. På den måde bliver gluten maksimalt aktiveret og man får en smidig sej dej. Denne gages på en tør pande.
IMG_20180505_185358.jpg
Creme fraiche.
IMG_20180505_185401.jpg
Rfried beans bør laves af pinto- eller black-beans, men jeg havde kun kidneybeans, så sådan blev det.
De er krydret med løg, hvidløg, salt, peber, chili samt en masse urter fra haven. Kogt og most indtil det er blevet til en cremet dip.
IMG_20180505_185402.jpg
Brune ris smager faktisk godt når de er dampet.
IMG_20180505_185404.jpg
For at få balance i sundhedsregnskabet var dette et must.
IMG_20180505_185406.jpg
Ja, så kan jeg se at jeg glemte et billede af min egen tallerken. Men hvis man forestiller sig lidt af hvert:
1 pandekage, lidt ris medcreme fraiche, salsa, noget rødt krydret kød og en god gang nachochips med ost...
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Max Tex Mex

Indlæg#2 » 6. maj 2018, 08:53

Hej Prause.

Det ser dejligt ud - og fedt, at I kan lave dem i forskellige versioner rent kaloriemæssigt. .1%¤

I forhold til dit "opstød" så er jeg (fortsat) meget enig heri. Det er jo desværre et tilbagevendende tema, at aktiviteten på sitet er faldet drastisk over særligt de sidste 1-2 år. Hvis man går tilbage i tid, kan man se, at der var en del mere aktivitet.

Jeg tror en af årsagerne er, at når en bruger har lavet Pulled Pork, Ribs, Brisket, Pizza, Pølser, ABT, Moinkballs, Stegt Flæsk, Kylling på dise, Kylling på spid o.s.v. o.s.v. en del gange, falder interessen (og måske også berettigelsen) for at dele det herinde igen og igen. Samtidig bliver de (til en start) uerfarne brugere mere erfarne, og stopper derved med at søge råd, lægge billeder op m.v.

Tilbage er så de (også meget berettigede) spørgsmål om f.eks., "Hvilken gasgrill er bedst", "Hvilken type stål skal jeg vælge", "Kan gas komme til at smage som kul", "Min grill virker ikke", "Min grill kan ikke blive varm" o.s.v. Disse indlæg har som nævnt deres berettigelse - men de er ikke så spændende for de erfarne brugere igen og igen at svare på de samme spørgsmål... og så daler interessen.

Ovenstående er virkelig en skam, men jeg tror ikke, at det er svært at gøre så meget ved det - udover altså selv at blive ved med at lægge op. ;-)

Personligt tjekker jeg selv dette forum flere gange om dagen, og jeg forsøger at lægge noget op en gang i mellem - men min egen aktivitet er også faldet. Jeg har så i stedet kastet mig over konkurrencegrillning, grillvidoer, danske og udenlandske facebook-grupper med grillning o.s.v.

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"