Mad fra Statoil

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Mad fra Statoil

Indlæg#1 » 14. jan 2018, 20:17

Ja, okay - overskriften er måske ikke helt retvisende... På vej til Sjælland for at besøge noget familie i går, stoppede vi ind på en Statoil for at få lidt hurtigt at spise. Valget faldt på deres kyllingespyd med grøn peber - og de var faktisk overraskende gode.

Jeg besluttede mig derfor for at forbedre dem på grillen derhjemme. .1%¤

Jeg startede med en dressing lavet på 2/3 dl olivenolie, 2/3 dl rapsolie, 3 fed hvidløg, citronsaft, sellerisalt, paprika, cayenne-peber, peberblanding, rødvins- og solbærsalt samt lidt spidskommen. Det hele blev pisket sammen, hvorefter 3 kyllingebryster blev skåret i gode store tern og vendt i marinaden - her fik de lov til at ligge i ca. 1 time.

Rød peber (som efter min mening bare er bedre end grøn) samt løg blev skåret ud i mundrette stykker.

Bilka kører ofte tilbuds med 60-70% på Charbroil - ved en af disse tilbudsrunder havde jeg købte nogle dobbelte grillspyd - disse blev taget i brug her til aften (efter at have ligget i skuffen ganske længe). ;-)

Ingredienserne blev sat på spyd og grillet ca. 1-2 minutter på hver side over direkte varme, hvorefter de blev grillet færdig over indirekte varme til kyllingen var 71 C.

Som tilbehør fik vi Naanbrød og en dressing lavet på creme fraiche, friskost med urter samt frisk timian, salt og peber.

Ret ligetil - og super lækkert! :-)

IMG_0695.jpg

IMG_0702.jpg

IMG_0699.jpg

Brugeravatar

Swopper
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Mad fra Statoil

Indlæg#2 » 15. jan 2018, 07:31

Rødvins- og Solbær-saft?? Hvor køber man det??
En Sulten Mand,
Er En GAL MAND...

Primo Oval XL
Ø57 OTG
Hot-Wok

Brugeravatar

Emneforfatter
Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Mad fra Statoil

Indlæg#3 » 15. jan 2018, 16:41

Det var faktisk rødvins- og solbærsalt. :-) For at være helt ærlig ved jeg det ikke - jeg fik det i julegave (men det er ret godt).

Jeg kunne godt finde på at lave noget selv, når bøtten er tom. :-)

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"