Meater

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere

Emneforfatter
fynboerne
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Meater

Indlæg#1 » 6. jan 2018, 16:39

Hej alle

Jeg kan se, at der har været lidt indlæg om Meater, det nye trådløse stegetermometer.
Jeg fik et i fødselsdagsgave, som tilfældigvis er juleaften, så det var naturligvis i brug til juleanden, som dog blev lavet indenfor i ovnen. Det virkede superfint og det er interessant at følge med i, hvordan stegen udvikler sig.

I dag er det i brug til en nakkesteg, som ligger ude i min outdoorchef og hygger sig.
I får her et par billeder fra app’en, lige fra opstarten.

Hilsen Kirsten
Vedhæftede filer
E677CEF8-47A2-4C6C-AA20-2736A12CE2DE.png
2AC47260-D722-4415-BD4E-9C14461F0CBF.png
CF759F56-9895-465E-A1D7-43D70541B34B.png
B1C97AC8-6F5C-4D45-BF64-658639B0AAEB.png
ECE14AD1-28CA-4DBD-93C1-C27CF4D42791.png
fynboerne
Outdoorchef Paris Deluxe 570G

Emneforfatter
fynboerne
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Meater

Indlæg#2 » 6. jan 2018, 18:16

Her er billeder fra afslutningen...

Hilsen Kirsten BilledeBillede[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180106/2681fcf32b18f218e3a2acf2f21ff6d7.jpg[/img]

Sent from my iPhone using Tapatalk
fynboerne

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 6. jan 2018, 19:46

Det virker sku godt nok som en meget gennemført app! Fedt design og features. At den faktisk forudser og fortæller tidspunkter og fortæller hvad du skal, er sku lidt genialt :-D
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber 57cm, Weber Q1000, Outdoorchef City 420 G, Dancook 1000

whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 6. jan 2018, 20:00

Må indrømme at dengang jeg så den tænkte jeg at det kunne da ikke være godt.. Men meget fedt det også har hvile tid med! Hvordan med "forudsigelser" passer de rimeligt?

Hvordan med wifi? Syntes nogle skriver det ikke funker så godt, men syntes ikke jeg kan se på deres hp at den har wifi??

Det er billigere på deres hjemmeside end homeshop som vist er eneste danske forhandler!

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Emneforfatter
fynboerne
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#5 » 6. jan 2018, 23:47

Ja, jeg synes, at forudsigelserne passer ret godt. Kødet har været præcist så stegt, som jeg har bedt om. Jeg har aldrig rigtig hængt mig i hviletid, men efter at jeg har taget termometeret i brug, så har jeg fundet ud af, hvor vigtigt det er.

Wifi rækkevidden er cirka 10 m her i mit hus. Jeg havde ingen problemer med at have det ude i grillen og samtidig sidde i stuen og kigge håndbold. Det måler jo også ambient temperatur, så man behøver ikke engang gå ud til grillen, for at checke temperaturen ;-)
Man kan også koble det op til flere telefoner, så rækkevidden bliver længere, hvis man har brug for det.

fynboerne

IT Manden
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#6 » 7. jan 2018, 07:49

Synes ikke jeg kan se nogen steder at den skulle have Wifi, men Bluetooth derimod (desværre). Det passer også bedre med de 10 meters rækkevidde.

Bortset fra det, ser det nu ret fedt ud! Det er jo sådan et wireless stegetermometer burde være! Det ryger på ønskesedlen. :D
Mad-alter: Charbroil Professional 4400
http://klogpaa.dk/

ichicken
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 7. jan 2018, 08:10

Meater har ganske rigtigt kun bluetooth. Meater Block er en udvidelse det indeholder oplader, mulighed for 4 meaters tilkoblet samt wifi. Ulykkeligvis ved ingen hvornår den bliver frigivet - jeg var en af støtterne til projektet på kickstarter og jeg venter stadig på at før min meater Block...

Random_Hero
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 7. jan 2018, 08:17

Jeg fik et i julegave af min kone :)

Vores vinduer isolere ret meget for BT signalet, så jeg gør det jeg stiller min iPad i vinduer. Så kan alle i stuen også følge med i temperaturen og tiden. Meater har en løsning hvor man har en bruger og logger ind på deres hjemmeside, så ipad'en sender signalet videre til hjemmesiden, og jeg kan så starte app'en på min Android telefon og få nøjagtig samme information som Ipad'en.

Jeg syntes den er lækker og rar at bruge. Specielt det med at kunne se temperatur en i grillen, tiden tilbage og hviletid. Og ikke mindst at den kan være med på rotesseriet .1%¤

whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 7. jan 2018, 09:09

Som random skriver så skal man bruge en enhed til at sende Bluetooth videre som WiFi! Noget som der er i dem store "pakke" med 4 probes.. Jeg syntes jeg kunne huske at have set en pakke med to probes, men den kan jeg ikke finde så husker nok forkert.. Kunne godt se jeg kunne bruge 2 men 4 er skulle for mange... Kunne desværre også se inde på deres Facebook at de havde 20% Black Friday.. Så venter nok lige på bud [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] men fedt at i har gode erfaringer med det!

Det er virkelig en af de ting der er fede ved crowd funding bølgen! Det er jo vildt hvad der kan komme derfra, se som de fik started virtual reality briller op også! Har dog indtil videre kun købt et ur fra kickstarter!

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 7. jan 2018, 10:47

Ellers skulle man gå sammen 2, og købe pakken med 4, så er prisen mere rimelig. Og enig, ved heller ikke hvordan jeg skulle bruge 4, nu hvor hver enkelt, som jeg forstår det, også måler grilltemperaturen.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber 57cm, Weber Q1000, Outdoorchef City 420 G, Dancook 1000

Brugeravatar

Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 7. jan 2018, 11:32

RTCallesen skrev:Ellers skulle man gå sammen 2, og købe pakken med 4, så er prisen mere rimelig. Og enig, ved heller ikke hvordan jeg skulle bruge 4, nu hvor hver enkelt, som jeg forstår det, også måler grilltemperaturen.

Det et dog lidt surt for ham/hende der ikke får opladeren og kontrolenheden med ;-)

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 7. jan 2018, 11:41

Ja okay, uden oplader bliver det en kort fornøjelse, hvis de ikke kan lades op på anden vis :lol:
Mvh Rasmus

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 7. jan 2018, 15:27

Christian1986 skrev:
RTCallesen skrev:Ellers skulle man gå sammen 2, og købe pakken med 4, så er prisen mere rimelig. Og enig, ved heller ikke hvordan jeg skulle bruge 4, nu hvor hver enkelt, som jeg forstår det, også måler grilltemperaturen.

Det et dog lidt surt for ham/hende der ikke får opladeren og kontrolenheden med ;-)

Kontrolenheden, er det en lille enhed der skal stå lige i nærheden af den/de aktive prober?
Er det den der indeholder BT...eller?
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: RE: Re: Meater

Indlæg#14 » 7. jan 2018, 19:30

IT Manden skrev:Synes ikke jeg kan se nogen steder at den skulle have Wifi, men Bluetooth derimod (desværre). Det passer også bedre med de 10 meters rækkevidde.

Bortset fra det, ser det nu ret fedt ud! Det er jo sådan et wireless stegetermometer burde være! Det ryger på ønskesedlen. :D
Hvis man køber "blokken" med plads til 4 sensor så har den wifi og sender det hele i skyen. Så kan du følge din steg selvom du lige er ude at handle. Men ja alle prober snakker via Bluetooth

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Kasper_M_A
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#15 » 7. jan 2018, 19:35

Har kigget lidt Youtube videoer...
Ser ud til at man også kan få den på nettet med blot den ene probe.
Har man blot en ipad eller lign stående inden for bluetooth rækkevidden, så kan denne enhed smide alle data ‘op i skyen’ og så kan du fra mobil eller anden tablet tilgår det hele uanset hvor du er.

https://m.youtube.com/watch?v=7uT1Si5ygGY

whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: RE: Re: Meater

Indlæg#16 » 7. jan 2018, 21:41

Kasper_M_A skrev:Har kigget lidt Youtube videoer...
Ser ud til at man også kan få den på nettet med blot den ene probe.
Har man blot en ipad eller lign stående inden for bluetooth rækkevidden, så kan denne enhed smide alle data ‘op i skyen’ og så kan du fra mobil eller anden tablet tilgår det hele uanset hvor du er.

https://m.youtube.com/watch?v=7uT1Si5ygGY
Det er jo et eller andet sted også en åndssvag løsning hvis jeg skal være ærlig! Kan ikke forstå der ikke følger en løsning med.. Eller som minimum en løsning man kunne købe, burde vel ikke være så svært at lave..? (ja det følger med den der har 4 stk)

Kan faktisk se der er mange der absolut ikke er tilfreds med bt rækkevidden, folk der skriver de Maks kan være et par meter fra deres grill.. Det er jo heller ikke helt optimalt!

Men jer der har fået dem endelig fortæl jeres erfaringer jo mere i bruger dem! Gode som dårlige!

Emneforfatter
fynboerne
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 10. jan 2018, 12:01

Treblach skrev:[quote="Christian1986"][quote="RTCallesen"]Ellers skulle man gå sammen 2, og købe pakken med 4, så er prisen mere rimelig. Og enig, ved heller ikke hvordan jeg skulle bruge 4, nu hvor hver enkelt, som jeg forstår det, også måler grilltemperaturen.

Det et dog lidt surt for ham/hende der ikke får opladeren og kontrolenheden med ;-)[/quote]

Kontrolenheden, er det en lille enhed der skal stå lige i nærheden af den/de aktive prober?
Er det den der indeholder BT...eller?[/quote]

Æsken, den kommer i, er opladeren.
Senderen sidder i termometeret.

fynboerne

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"