Anyway er det stadig en god tråd.
Vi fik empanadas og ærtesuppe.
JCL7000 skrev:Her stod menuen græske pitabrød med en rest af nytårets nyretapper, lidt purløgs cremefraiche dressing, hjertesalat og en tynd stribe chili Mayo.
Nemt og lækkert! u
prause skrev:Jeg har gået og ventet på at guruen skulle oprette denne tråd, men måske er han stoppet med at spise aftensmad?
Brisse skrev:prause skrev:Jeg har gået og ventet på at guruen skulle oprette denne tråd, men måske er han stoppet med at spise aftensmad?
Hej Prause.
Hvilken opskrift fulgte du, siden du kunne få din glat på TM?
Jeg kunne nemlig ikke, måtte stå og si den. Den blev så også helt glat. Men tænker det skyldes min opskrift, for der var der også et stort romainsalat i.
Og måske lige en opskrift på de empanadas, de ser satme lækre ud.
Kim
prause skrev:Brisse skrev:prause skrev:Jeg har gået og ventet på at guruen skulle oprette denne tråd, men måske er han stoppet med at spise aftensmad?
Hej Prause.
Hvilken opskrift fulgte du, siden du kunne få din glat på TM?
Jeg kunne nemlig ikke, måtte stå og si den. Den blev så også helt glat. Men tænker det skyldes min opskrift, for der var der også et stort romainsalat i.
Og måske lige en opskrift på de empanadas, de ser satme lækre ud.
Kim
½ l. grøntsagsbouillon, ½ grøn chili, 2 cm frisk ingefær, stilke fra et bundt koriander hvidløg og et par skalotteløg kogt i 10 min.
75 g frisk spinat og 400 g. fine ærter tilsat. Kogt i 5 min. Herefter blendet på 10 i 30-40 s.
1 dåse kokosmælk tilsat og tilsmagt med salt og peber og blendet sammen på 6.
Empenadas er en dej af 500g hytteost, blendet og tilsat 1 tsk salt og ca. 350g mel. Blendet sammen på thermomix. Samlet på bordet og delt i små kugler der blev rullet ud med kagerulle.
Oksekød, chili, paprika, spidskommen, peber og oregano samt hvidløg sauteret og kogt ind. Afkølet.
1/4 hårdkogt æg/stk.
2 grønne oliven/stk.
5-10 rosiner/stk.
Kuglerne rulles ud til en tynd cirkel på 10-15 cm i diameter. På den ene haldel lægges en skefuld afkølet kød, et par oliven, nogle rosiner og 1/4 æg. Den frie halvdel foldes ind oven, kanten foldes om og trykkes sammen med en gaffel. Bages i ovnen i ca. 25 min ved 200 grader.
JCL7000 skrev:Mens jeg var i Rema for at kigge efter billig iberico gris, faldt jeg over at de også skulle have ryddet op efter nytårs "fisken"
Frossen Canadisk hummer sat ned til 20kr stk. Så kan man også være med på en SU
Så fredagens menu var som billederne viser.. Der behøves vidst ikke megen forklaring
RTCallesen skrev:Sovsen er hvad jeg tror er en demi glace (rørt op med kold smør),
prause skrev:RTCallesen skrev:Sovsen er hvad jeg tror er en demi glace (rørt op med kold smør),
Inspireret af dette kom jeg til at skrive noget, der endte med at blive så omfattende at det kom her over:
viewtopic.php?f=43&t=47516
RTCallesen skrev:prause skrev:RTCallesen skrev:Sovsen er hvad jeg tror er en demi glace (rørt op med kold smør),
Inspireret af dette kom jeg til at skrive noget, der endte med at blive så omfattende at det kom her over:
viewtopic.php?f=43&t=47516
Kan godt se det ikke er en demi glace jeg har lavet så, og meget flot gennemgang af hvad sådan en så er. Den er blevet bogmærket og gemt til senere brug
prause skrev:Kan godt se det ikke er en demi glace jeg har lavet så, og meget flot gennemgang af hvad sådan en så er. Den er blevet bogmærket og gemt til senere brug
prause skrev:Princippet hedder at montere.
Orbita skrev:US brisket fra Remas supreme sortiment. Rigtig god som første forsøg med brisket.. Med mos og slaw..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
prause skrev:Det ser sgu da godt ud. Grillstriberne må godt være mørke.
Henning W Pedersen skrev:Det lægert ud. Glæder mig til at at skal prøve kræfter med mit sous vide udstyr på lørdag
Henning W Pedersen skrev:Vi fik culottesteg. 1.5 dl mørk øl jeg brugte Limfjord porter 1 fed hvidløg 1 skalotteløg 5 stilke frisk timian øllet frøs jeg til is så vakuum pakket i går formiddag så i køleskab jeg vente pakken nogle gange 56 grader i 7 timer. Gulerødder og asparges også i badet i 3 timer. Kartofler skiver i telal actifry originale.
Henning W Pedersen skrev:Vi fik culottesteg. 1.5 dl mørk øl jeg brugte Limfjord porter 1 fed hvidløg 1 skalotteløg 5 stilke frisk timian øllet frøs jeg til is så vakuum pakket i går formiddag så i køleskab jeg vente pakken nogle gange 56 grader i 7 timer. Gulerødder og asparges også i badet i 3 timer. Kartofler skiver i telal actifry originale.
Henning W Pedersen skrev:Ja en god mild smag af øl
RTCallesen skrev:Flotte pizzaer Nicolai!
Da konen havde fået afleveret en eksamensopgave tidligere i dag, blev det til steak med hjemmelavet bearnaise og pommes fra pølen. (Ja.7. Vi er meget glade for bearnaise, og gerne godt tyk og rigeligt af den)
Steaks blev lavet på min De Buyer Mineral B pande, den bliver jeg bare mere og mere glad for!![]()
F1freakdk skrev:RTCallesen skrev:Flotte pizzaer Nicolai!
Da konen havde fået afleveret en eksamensopgave tidligere i dag, blev det til steak med hjemmelavet bearnaise og pommes fra pølen. (Ja.7. Vi er meget glade for bearnaise, og gerne godt tyk og rigeligt af den)
Steaks blev lavet på min De Buyer Mineral B pande, den bliver jeg bare mere og mere glad for!![]()
Godt at vi ikke er de eneste, vi køber dog færdig lavet bearnaise...
Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"
Brugere der læser dette forum: Ingen og 90 gæster