Mørbrad fad fra grillen

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Mørbrad fad fra grillen

Indlæg#1 » 6. dec 2017, 21:48

Efter inspiration fra Prauses mange oplæg omkring mad der normalt laves i gryde eller ovnen, men konverteret over til en grillret, har jeg nu også gjort forsøget.

Retten er ala mørbradgryde, bare med hele medaljoner. Det er ret simpelt at lave, og grillen giver det hele et pift vi alle her er så glade for. Smagen af grill .1%¤

Der skal bruges:
1 svinemørbrad skåret i 2cm tykke skiver
2 peber frugt skåret i store stykker
2 løg skåret i halve og pillet fra hinanden i lag
100g bacon i tern eller strimler
1 dåse flåede tomater
1 dåse tomatpure
0,25l madlavningsfløde
Paprika
olivenolie
20171113_175803_resized_1.jpg

Mørbrad medaljonerne, peberfrugt og løg vendes i lidt olivenolie, kødet krydres også med paprika.
Det hele kommes på grillen, også bacon i det fad det hele gøres færdig i, får lov at få noget farve og smag, hvis altså man har plads nok på grillen.
I mit tilfælde brugte jeg min trofaste Weber Q1000, da jeg kan stå i tørvejr med den, Så det hele måtte på af 3 omgange :roll:
Jeg valgte også at bruge lidt rygeflis sammen med mørbradden, for at give lidt mere røgsmag.
20171113_182323_resized_1.jpg

20171113_183425_resized_1.jpg

Når det hele er brunet af, kommes mørbradden op til det stegte bacon i fadet, mens løg og peberfrugt blendes sammen med madlavningsfløden.
20171113_184525_resized_1.jpg

Det hele hældes sammen i fadet, sammen med flåede tomater og tomatpure, og får lov at koge lidt sammen. Før det smages til med salt, peber og paprika efter behov.
20171113_185625_resized_1.jpg

Farven på grillen snyder, da lyset ikke er så godt.
20171113_190937_resized_1.jpg

Kødet bliver dejlig mørt, når det har fået lov til at hygge sig i sovsen på grillen, og det hele smager bare af lidt mere.
Her klassisk serveret med løse ris.
20171113_191553_resized_1.jpg
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Weber Q1000, Dancook 1000, Weber Smokey Joe
SOLGT: Char-Broil T47, Monolith Classic

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Re: Mørbrad fad fra grillen

Indlæg#2 » 7. dec 2017, 07:54

Kæft det ser godt ud Rasmus. God idé med medaljoner, det pynter på retten.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Mørbrad fad fra grillen

Indlæg#3 » 7. dec 2017, 14:42

prause skrev:Kæft det ser godt ud Rasmus. God idé med medaljoner, det pynter på retten.

Samtidig med at jeg synes det er rart med et reelt stykke kød, og ikke bare en gang mad der skal spises med er ske, er det lidt den eneste mulighed, når det skal en tur direkte på grillen.

Men er glad for du kan li retten, selvom det er noget mere simpelt end hvad du ellers får kreeret :lol:
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Weber Q1000, Dancook 1000, Weber Smokey Joe
SOLGT: Char-Broil T47, Monolith Classic

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"