Jeg skar kødet i firkantede stykker på ca 8 x 8 cm. En marinade blev lavet af en 1/2 l skyr, 4 fed revet hvidløg, saft og skal af 1 citron, 2 spsk shawarma krydderi, 2 spsk cherry chipotle rub, 1 spsk mexi-grill krydderi, 1 tsk ancho chili pulver og 1 tsk salt. Det blev vendt grundigt rundt, så al kødet havde marinade på.
Idag satte jeg det så på spydet til rotisseriet, maste det godt sammen og satte et rødløg i hver ende til at holde sammen på det.
Inden da havde jeg lavet en dej til pita brød af en !/2 pk gær, 4 dl vand, en god sjat olivenolie, salt og lidt forskellige mel typer. Den havde stået og hævet på fyret mens kullene blev varme og kødet gjort klar.
Kødet blev sat over og jeg gik i gang med grønt, dressing og pitabrød.
Jeg vejede dejen af i 80g klumper, trillede dem til boller og rullede dem ud med kagerullen. Herefter hævede de en times tid inden de blev bagt ved 240 grader i 8 min.
Dressing blev lavet af skyr, persille, hvidløg, citronsaft, salt og peber. Salat, løg, agurk og tomat gjort klar. Div chili saucer fundet frem.
Kødet blev grillet til omkring de 60 grader, ca 1 1/2 time tog det. Hvilede ca 20 min
Så var der bare tilbage at dække bord og gå ombord

God efterårsferie til jer alle