Muuuhhh med hvidløg

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Muuuhhh med hvidløg

Indlæg#1 » 8. okt 2017, 19:39

Siden den lille pige på 1 år har lært, hvordan en ko siger, hedder "ko" herhjemme for tiden ikke andet end (Muuuuh)... derfor overskriften :-)

Der har været lidt stille herinde på det seneste, så selvom det måske ikke er det mest spændende indlæg, vil jeg lige dele med jer, hvordan aftenens grillning nær Horsens gik.

Menuen stod på cuvette fra Steak-Out.dk. Når jeg har fået cuvetter derfra, har der enten været meget lidt eller meget fedt. Denne var bestemt i den federe kategori (selv efter jeg havde trimmet den).

IMG_2098.jpg

Normalt ridser jeg blot fedtlaget, hvorefter jeg stikker hvidløg i. Da jeg hverken har fået grillet eller brugt Thermomixen de sendte 14 dage, tænkte jeg, at søndagen var et oplagt tidspunkt at få dem begge i spil. Jeg besluttede derfor at lave en hvidløgsolie med "chunks" af hvidløg, som jeg ville smøre stegen ind i.

IMG_2106.jpg

IMG_2100.jpg

Hvidløg og olie (neutral) blev blendet i Thermomixen (jeg har generelt ikke så god erfaring med at smør på ting, der skal grilles - så det blev altså en "kedelig" olie).

Stegen blev "rubbet". Herefter kom stegen over på reverse sear (ca. 110 C, da der var god tid i dag).

IMG_2099.jpg

Da den var 54 C, blev den taget ud.

Herefter fik den lov at hvile lidt.

IMG_2113.jpg

Serveret med BBQ Fries og Bernaise Sauce. Det smagte HIMMELSK.

IMG_2111.jpg

IMG_2108.jpg

IT Manden
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Re: Muuuhhh med hvidløg

Indlæg#2 » 8. okt 2017, 20:18

Det ser rigtig godt ud! Cuvette/Lotte er bare et vidunderligt stykke kød.

Men det er da lidt synd at det er med så meget fedt det man får derfra.. lyder ikke til det bedste sted at købe fra.
Mad-alter: Charbroil Professional 4400
http://klogpaa.dk/

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 9. okt 2017, 12:23

IT Manden skrev:Det ser rigtig godt ud! Cuvette/Lotte er bare et vidunderligt stykke kød.

Men det er da lidt synd at det er med så meget fedt det man får derfra.. lyder ikke til det bedste sted at købe fra.

Jeg må tilstå, at jeg hellere vil have for meget fedt end for lidt. Især på cuvetterne er fedtlaget - eller manglen på samme - ofte drilsk.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#4 » 9. okt 2017, 14:28

IT Manden skrev:Det ser rigtig godt ud! Cuvette/Lotte er bare et vidunderligt stykke kød.

I det amerikanske kvalitetssystem USDA er de højeste kvaliteter der hedder prime og choice typisk med stor grad af fedtmarmorering, for det er en af de kvalitetsparametre kødet bliver vurderet på.
Så grundlæggende er det netop derfor man skal købe kød hos eks. steak-out.dk
Og nej jeg har ikke aktier i firmaet.
Where there's smoke... There's laughter.

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"