Stegetider til den perfekte bøf?

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere

Emneforfatter
LarsTo
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Stegetider til den perfekte bøf?

Indlæg#1 » 8. sep 2017, 09:21

Hej jeg er ny herinde.
Jeg faldt lige over nedenstående infografik som jeg syntes er rigtig god. Det er i hvert fald svært lige at huske det hele altid. Jeg var faktisk ikke klar over at det var bedre at bruge fint salt til bøffen ;-)

Kildehenvisning: http://www.outdoorcooking.dk
Vedhæftede filer
Outdoor-Cooking-Infografik-grill.jpg

MartinNicolaisen73
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Stegetider til den perfekte bøf?

Indlæg#2 » 17. sep 2017, 22:44

Det skal da testes
It's always easy to fall asleep on a couch unless you're actually trying to fall asleep on a couch.

witzner
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 18. sep 2017, 12:31

Min erfaring siger mig at det sikkert er nogle fine retningslinjer - intet i vejen med dem som sådan.
Men hvis man vil være mere sikker i sin sag så skal man nok måle kerne temperaturen med sit termometer. Stegetiden afhænger vel også af hvilken udskæring (hvilke type fibre, mængden af fedt/sener og andet godt), hvor varm gril overfladen er, tykkelsen (jeps har set 2.5 cm her, men hvad så når den er tykkere) og sikkert en masse andre faktorer som der sikkert er mange her på GG der kan sige meget mere fornuftigt til.

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 18. sep 2017, 20:21

Tag lige de minut angivelser med et gram salt. På mine grille er bøffen sgu pænt død efter 6 minutter på hver side.
Med venlig hilsen,
Thomas

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 19. sep 2017, 20:57

techie skrev:Tag lige de minut angivelser med et gram salt. På mine grille er bøffen sgu pænt død efter 6 minutter på hver side.

Enig, mine bøffer får max 4 minutter i alt ellers så er de for gennemstegte.

/Jacob

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 19. sep 2017, 21:08

Mine får typisk 1 minut på hver side. Så 3-4 minutters pause og derefter 1 minut igen på hver side. Nogle gange skal de måske have 30-60 sek yderligere, men så er det også en meget tyk bøf.
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#7 » 20. sep 2017, 12:27

techie skrev:Tag lige de minut angivelser med et gram salt. På mine grille er bøffen sgu pænt død efter 6 minutter på hver side.

Meget enig og tilberedningstiden er endvidere også MEGET afhængig af kødets type og beskaffenhed samt også grillen. Ribeye i god kvalitet med en tykkelse på 2,5 - 3 cm får sjældent mere end 4 minutter i alt hos mig - Interval grillet på en kamado.
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"