Kamben

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
zakdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Kamben

Indlæg#1 » 10. mar 2017, 23:38

Nogle herinde som har købt kamben fornyligt?
Hvor og pris?
Weber one touch Gold -Weber Gold platinium 57 cm-Weber Q300-Weber Gasgrill Q300-Cadac Gas Grillstarter-Fredstone-Mester pull pork-brisket-ribs .

Brugeravatar

novicen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Kamben

Indlæg#2 » 11. mar 2017, 07:14

Skal lave 12 kg. idag. Indkøbspris 65 kr. pr. kg. hos Stoholm Slagteren ved Viborg

God weekend og hygge ved grillen
Med venlig hilsen

Svend

Spis aldrig mere end du kan løfte.

Brugeravatar

jv31
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#3 » 11. mar 2017, 09:00

Mvh Jesper

Nu med BGE Mini,Kamado xl oval,Emperors Grill kamado og hjemmebygget grill til helstegt pattegris....

Lager af trækul fra www.traekul.dk/ send pb eller mail for afhentning.

Brugeravatar

Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 11. mar 2017, 12:51

Jeg har købt i Bilka, og det var kanon!

Jeg gav 88 kr for dem du ser i tråden her:

viewtopic.php?f=148&t=43933&p=347766&hilit=Beretning#p347766

Jeg kan dog ikke huske, hvad de vejede.

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 11. mar 2017, 18:55

Ellers har steak-out nogle gode nogle

http://www.steak-out.dk/catalogsearch/result/?q=Ribs

Brugeravatar

kholmqvist
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#6 » 12. mar 2017, 16:03

John.R skrev:Ellers har steak-out nogle gode nogle

[url]http://www.steak-out.dk/catalogsearch/result/?q=Ribs[/url]

Det er jeg glad for at du siger, for jeg har lige bestilt 8kg hos dem. Hvilke har du prøvet?
Weber Summit Charcoal
Weber Genesis E-330 GBS

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#7 » 13. mar 2017, 08:26

kholmqvist skrev:

Det er jeg glad for at du siger, for jeg har lige bestilt 8kg hos dem. Hvilke har du prøvet?

Jeg har skrevet en anmeldelse af deres Iberico Kamben her: viewtopic.php?f=43&t=44157&p=348058&hilit=iberico#p348058
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

larslillevang
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 13. mar 2017, 16:27

lige under 40,- pr. kg i Inco i øjeblikket.

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 13. mar 2017, 16:37

kholmqvist skrev:

Det er dem her jeg bruger Iberico St.Louis cut

Brugeravatar

kholmqvist
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#10 » 13. mar 2017, 16:48

John.R skrev:[quote="kholmqvist"][quote="John.R"]Ellers har steak-out nogle gode nogle

Det er jeg glad for at du siger, for jeg har lige bestilt 8kg hos dem. Hvilke har du prøvet?[/quote]

Det er dem her jeg bruger Iberico St.Louis cut[/quote]
Det er også dem jeg har bestilt. Bliver godt at prøve
Weber Summit Charcoal
Weber Genesis E-330 GBS

Brugeravatar

kholmqvist
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#11 » 13. mar 2017, 16:49

KennC skrev:[quote="kholmqvist"][quote="John.R"]Ellers har steak-out nogle gode nogle

Det er jeg glad for at du siger, for jeg har lige bestilt 8kg hos dem. Hvilke har du prøvet?[/quote]

Jeg har skrevet en anmeldelse af deres Iberico Kamben her: viewtopic.php?f=43&t=44157&p=348058&hilit=iberico#p348058[/quote]
Det må jeg lige tjekke ud.
Weber Summit Charcoal
Weber Genesis E-330 GBS

styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#12 » 13. mar 2017, 16:58

Jeg købte fornyeligt i Inco. Det gør jeg ikke igen.
Henrik

tummes
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#13 » 14. mar 2017, 09:57

Nogen der har prøvet disse: http://www.grisogko.dk/soegeresultater?query=kamben ?
360 kroner for 5 kg

Brugeravatar

Xang72
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 14. mar 2017, 17:38

styrmand skrev:Jeg købte fornyeligt i Inco. Det gør jeg ikke igen.

hvorfor ikke ??
I love to eat, I love to cook, I love to eat what i cook
03 - OTG57
28/5-08 Performer - Solgt
23/4-09 Q320 LE - Solgt
23/8-09 Primo Oval Xl
25/6-13 Summit S450
05/9-13 100 Cm Artiforno lerovn

Brugeravatar

kholmqvist
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#15 » 17. mar 2017, 18:20

Jeg fik mine 8kg iberico st. Louis cut ribs den anden dag og jeg må sige at de er en smule længere og dobbelt så brede som de kamben jeg plejer st købe hos den lokale slagter. Skal prøve at lave dem på mandag og så må vi se hvordan de bliver.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Weber Summit Charcoal
Weber Genesis E-330 GBS

Brugeravatar

Emneforfatter
zakdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#16 » 31. mar 2017, 21:30

Modtog Iberico st. Louis cut ribs fra Steak-out forleden. De er meget brede, lange og MEGET tynde.
I dag røg de så på grillen, efter at have marineret natten over.
STOR skuffelse - der er nærmest intet kød på benene, kun fedt. Kan absolut ikke anbefale dem!!!!
Weber one touch Gold -Weber Gold platinium 57 cm-Weber Q300-Weber Gasgrill Q300-Cadac Gas Grillstarter-Fredstone-Mester pull pork-brisket-ribs .

Brugeravatar

kholmqvist
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#17 » 31. mar 2017, 21:49

zakdk skrev:Modtog Iberico st. Louis cut ribs fra Steak-out forleden. De er meget brede, lange og MEGET tynde.
I dag røg de så på grillen, efter at have marineret natten over.
STOR skuffelse - der er nærmest intet kød på benene, kun fedt. Kan absolut ikke anbefale dem!!!!

Jeg kan kun nikke genkendende til det du siger. Jeg er absolut ikke imponeret over dem og de er skåret for tæt på benene. Nej du dem fra slagteren det ved man hvad er, men de er så også 50% dyrere pr kg.
Weber Summit Charcoal
Weber Genesis E-330 GBS

Brugeravatar

jv31
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#18 » 1. apr 2017, 12:55

Så kom nogle af mine iberco ben på grillen,men vi for da ikke ondt i maven af for meget kød for der er ikke rigtig noget på :lol:
Men vi ser på det om 6 timer :-D
Vedhæftede filer
HPIM1241.JPG
HPIM1241.JPG (187.39 KiB) Vist 6294 gange
HPIM1238.JPG
HPIM1238.JPG (222.56 KiB) Vist 6294 gange
Mvh Jesper

Nu med BGE Mini,Kamado xl oval,Emperors Grill kamado og hjemmebygget grill til helstegt pattegris....

Brugeravatar

kholmqvist
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#19 » 1. apr 2017, 13:46

jv31 skrev:Så kom nogle af mine iberco ben på grillen,men vi for da ikke ondt i maven af for meget kød for der er ikke rigtig noget på :lol:
Men vi ser på det om 6 timer :-D

Er spændt på at høre hvad du synes
Weber Summit Charcoal
Weber Genesis E-330 GBS

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#20 » 1. apr 2017, 14:48

Jeg synes at alle jer, der har dårlige oplevelser med Iberico ben fra steak-out skal skrive til dem om jeres negative oplevelser og henvise til dette forum. Dels er det min oplevelse at det er et ordentligt firma, dels kan de nok ikke leve med at sælge produkter som der tilsyneladende er så dårlig oplevelse af.
Jeg skal i den forbindelse nævne at de baby backs Iberico jeg købte sidst (ca. 6 md. siden) er gode.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

jv31
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#21 » 1. apr 2017, 19:59

Så blev de færdig og spist. De 2 sider hvor kødet har trukket sig mest tilbage på benene var der mest kød på. De 2 andre var der ikke for meget på og de lavede den hinde bag på som andre også har snakket om :-?

Så det bliver nok franske kamben fremover :lol:
Vedhæftede filer
HPIM1243.JPG
HPIM1243.JPG (247.46 KiB) Vist 6211 gange
HPIM1242.JPG
HPIM1242.JPG (248.08 KiB) Vist 6211 gange
Mvh Jesper

Brugeravatar

Emneforfatter
zakdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#22 » 2. apr 2017, 00:36

prause skrev:Jeg synes at alle jer, der har dårlige oplevelser med Iberico ben fra steak-out skal skrive til dem om jeres negative oplevelser og henvise til dette forum. Dels er det min oplevelse at det er et ordentligt firma, dels kan de nok ikke leve med at sælge produkter som der tilsyneladende er så dårlig oplevelse af.
Jeg skal i den forbindelse nævne at de baby backs Iberico jeg købte sidst (ca. 6 md. siden) er gode.

Skrev til steak-out igår og fik svaret, at jeg hellere måtte læse varebeskrivelsen igen. At Iberico ribs er kvalitet frem for kvantitet og at jeg ikke måtte forvente kødfulde ribs.
Jeg svarede at jeg ikke kunne bedømme kvaliteten af kødet, da der jo nærmest ikke var noget kød på benene!! :roll:
Jeg foreslog, at jeg personlig kunne returnere den ubrugte kasse med 8 kg og få mine penge retur - intet svar :-(

Brugeravatar

trhdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#23 » 2. apr 2017, 08:22

zakdk skrev:
prause skrev:Jeg synes at alle jer, der har dårlige oplevelser med Iberico ben fra steak-out skal skrive til dem om jeres negative oplevelser og henvise til dette forum. Dels er det min oplevelse at det er et ordentligt firma, dels kan de nok ikke leve med at sælge produkter som der tilsyneladende er så dårlig oplevelse af.

Skrev til steak-out igår og fik svaret, at jeg hellere måtte læse varebeskrivelsen igen. At Iberico ribs er kvalitet frem for kvantitet og at jeg ikke måtte forvente kødfulde ribs.
Jeg svarede at jeg ikke kunne bedømme kvaliteten af kødet, da der jo nærmest ikke var noget kød på benene!! :roll:
Jeg foreslog, at jeg personlig kunne returnere den ubrugte kasse med 8 kg og få mine penge retur - intet svar :-(

Jeg har også gang i en dialog med steak-out omkring dette, og samtidig henvist til dette forum. Det jeg nu afventer svar på, det er når de selv har prøvet at tilberede nogle ribs for at se bl.a. den hinde mellem Ben og kød, som man sætter tænderne i, og som flere efterhånden har klaget over. Servicen plejer ikke at fejle noget, så jeg forventer da at der snart kommer en afklaring. :roll: 8)
Uanset vind og vejr, så er det grill-vejr ;)

Weber Smokey Joe
Weber 57` Performer
Weber 57´ Delux
Weber 57` Gold
Weber Smokey Mountain 37 cm.
Pro Q Smoker 47 cm
Traeger pillegrill Pro 22

Lars Sand
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#24 » 2. apr 2017, 13:02

Jeg havde nøjatig samme oplevelse med de bestilte 8 kg Iberico St. Louis cut ribs. Så snart jeg havde pakket dem udog opdagede at de kun var imellem 1 - 2 cm tykke reklamerede jeg over dem, og der var ingen problemed med at returnere dem.

Der er ingen chance i helvede for at jeg på nogen måde vil spilde kul, rub og ikke mindst tid på at tilberede ribs med så lidt kød på.

Så konklusionen er, at jeg ikke bestiller ribs ved Steak-out før de fører nogle hvor der rent faktisk er kød på, for jeg laver sgu ikke ribs for benenes skyld men derimod for kødets skyld....

John Sahl
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#25 » 2. apr 2017, 20:35

Jeg kan kraftigt anbefale deres Duroc ribs, men de er ikke på lager for tiden :(
John Sahl
www.Autohenter.dk - Din importkonsulent..!

Brugeravatar

kholmqvist
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#26 » 5. apr 2017, 21:26

Noget nyt?

Weber Summit Charcoal
Weber Genesis E-330 GBS

Brugeravatar

trhdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#27 » 19. apr 2017, 21:34

kholmqvist skrev:Noget nyt?

Jeg har modtaget følgende forklaring, efter jeg fremsendte et par håndfulde billeder af nogle tilberedte og senere spiste ben jeg lavede i påsken.

Citat Steak-out:

ahhhh okay- helt derinde ved benet. Det kan man ikke undgå- det er fysiologisk på alle dyr. Også på os selv. De kan være noget så fine så man ikke ænser dem, men de kan også være grove. Om de er grovere på brystben end på kamben aner jeg ikke. Bindevæv/sener/hinder nedbrydes over tid ved tilberedning ved lav temperatur. Er dine ben lavet sousvide og ved hvilke grader? Men Fysiologisk kan man ikke undgå dem.

;-) :roll:

Weber Smokey Joe
Weber 57` Performer
Weber 57´ Delux
Weber 57` Gold
Pro Q Smoker 47 cm

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#28 » 19. apr 2017, 21:58

Jeg har lige smidt 1,5 kasse St Louis ben fra Steak Out væk. Som andre også har skrevet så vil jeg heller ikke spilde rub og tid på dem.

Brugeravatar

kholmqvist
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Kamben

Indlæg#29 » 19. apr 2017, 22:29

trhdk skrev:[quote="kholmqvist"]Noget nyt?

Jeg har modtaget følgende forklaring, efter jeg fremsendte et par håndfulde billeder af nogle tilberedte og senere spiste ben jeg lavede i påsken.

Citat Steak-out:

ahhhh okay- helt derinde ved benet. Det kan man ikke undgå- det er fysiologisk på alle dyr. Også på os selv. De kan være noget så fine så man ikke ænser dem, men de kan også være grove. Om de er grovere på brystben end på kamben aner jeg ikke. Bindevæv/sener/hinder nedbrydes over tid ved tilberedning ved lav temperatur. Er dine ben lavet sousvide og ved hvilke grader? Men Fysiologisk kan man ikke undgå dem.

;-) :roll:[/quote]

Det er bare sjovt at hvis man ser nogle videoer på youtube med fx. T-ROY så er der altså væsentlig mere kød ovenpå dem han bruger. Jeg lavede nogle igen i mandags og nu ryger resten ud og så går jeg tilbage til dem jeg plejer at få fra min lokale slagter.

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170419/dc98f6e4f2497d732d8af77189d7713b.jpg[/img]

På det her billede kan man se de fedt jeg har skåret af fra 3 sider ben.
Weber Summit Charcoal
Weber Genesis E-330 GBS

Brugeravatar

trhdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#30 » 20. apr 2017, 08:00

Så meget fedt er der dog ikke på mine indtil videre, men manglende kød og så den der sene, gør dem ikke til særlig gode ben. :roll:

Weber Smokey Joe
Weber 57` Performer
Weber 57´ Delux
Weber 57` Gold
Pro Q Smoker 47 cm

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#31 » 22. apr 2017, 14:34

Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

Brugeravatar

Toom
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#32 » 22. apr 2017, 17:14

Baby-back ribs'ene fra Steak-Out er ganske fine. Jeg har næsten lige fået en kasse med 10 kg, men kan dog se at de ikke har dem mere.

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#33 » 22. apr 2017, 17:55

Nu har jeg ikke flere sider fra Steak Out men så vist jeg husker så vejede de omkring er kilo. De her vejer 2,6: http://mrbeef.dk/shop/12-svinekoed/1024-spareribs-st-louis-style/

Sunbao
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#34 » 23. apr 2017, 17:33

Toom skrev:Baby-back ribs'ene fra Steak-Out er ganske fine. Jeg har næsten lige fået en kasse med 10 kg, men kan dog se at de ikke har dem mere.

Ja de er gode, de andre åbenbart ikke hehe

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"