PB's JULESYLTE

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

PB's JULESYLTE

Indlæg#1 » 19. nov 2007, 22:05

PB’s JULESYLTE

Julesylten kan fremstilles af alle slags svinekød, og samme fremgangsmåde kan anvendes til kalve- og fjerkræsylte, ligesom krydringen kan varieres i det uendelige.

Her ser du hvordan jeg gjorde :

2 billige nakkefileter (tak Robert) skæres i passende stykker, ikke alt for småt, og lagesaltes natten over. Laver du rullepølse af nakkefilet, bruger du evt. det fraskårne kød til sylten.
Kun krydderlage behøver kogning for at fremme smagen. Alm. Lage røres blot koldt op.
1012_Sylte_01_2.jpg
1012_Sylte_01_2.jpg (80.04 KiB) Vist 12471 gange

Kogning : Start med at skylle kødet let i rent vand. Sæt det over lige dækket af rent vand, tilsæt 1-2 løg i kvarte og i en tepose 8 peberkorn og 2 hele nelliker (krydderiet, ikke blomster).
Kog ved svag varme i ca. 1 ½ - 1 ¾ time, indtil kødet er godt mørt uden at trævle. Når suppen har nået kogetemperatur, kan du lige smage, om suppen virker for salt. Er den det, skifter du en del af suppen ud med frisk vand.
Når kødet er mørt tages det op og hviler i en lukket beholder. Det skal afkøle noget, før du skærer det ud.

Si suppen, og kog en del af den op med gelatine til brug i sylten. Jeg anvender som regel at tilsætte halvt så meget suppe, som vægten af det færdigkogte kød. Jeg klargør lidt ekstra, og bruger 50-60 gram gelatine pr. liter suppe. Tilsæt gelatinen tør under omrøring og bring suppen til kogepunkt.
Pas på, suppen koger meget let over når den når kogepunkt.

Krydderier : Bland krydderi af 4 dele sort peber og 1 del allehånde, evt. en anelse stødt nellike. Jeg anvender ca. 5 gram krydderi pr. kg. kogt kød.
Jeg tilsætter også en smule eddike, til denne portion 3 spsk., samt en smule revet frisk løg.

Derefter hakkes/skæres kødet med kniv til passende størrelse.

Billede

Det hakkede kød blandes med krydderierne, og tilsættes den varme suppe, hvorefter sylten hældes op i forme/skåle, som glattes på overfladen, og står i køleskab til dagen efter.

Billede

Herefter opbevares de i køleskab (holdbarhed 8-12 dage max.), eller fryses.
Optøet sylte kan være blevet løs og svær at skære, men varmes blot op til flydende, og nedkøles så igen..

Billede

Hilsen og god arbejdslyst
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

ladybird
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#2 » 19. nov 2007, 22:12

Det ser lækkert ud, PB

Får næsten lyst til at lave og smage sylte. Har elle altid holdt mig fra det, da jeg ikke har vidst hvad for noget kød og af hvilken kvalitet, der var i. Mange kender vel en vandre historie eller to om kødindholdet/kvalitten i sylte

Men hjemmelavet og med nakkefilet ser det rigtig lækkert ud.
Mvh. Anette

OTG 57 cm grå limited edition aug 2007 med JBI-smoker
OTG 47 cm feb 2007 (øv 57cm kan ikke komme ind i campingvognen)
Smokey Joe Gold maj 2007 (picnic)
Q120 marts 2008

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 19. nov 2007, 22:15

ladybird skrev:Det ser lækkert ud, PB

Får næsten lyst til at lave og smage sylte. Har elle altid holdt mig fra det, da jeg ikke har vidst hvad for noget kød og af hvilken kvalitet, der var i. Mange kender vel en vandre historie eller to om kødindholdet/kvalitten i sylte

Man hører i hvert fald tit at det laves af affaldskød (den dårlige slags), indmad og meget andet snavs. Det han nu heller aldrig sagt mig det store så jeg springer også altid over. Men det ser nu meget godt ud når PB tryller og så kan jeg jo lære lidt af det til når bedsteforældrene skal forkæles med lidt mad fra fordums tid.
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

ladybird
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#4 » 19. nov 2007, 22:20

Det var lige det jeg tænkte på, Kimusan

Det gode ved hjemmelavet pålæg er jo altid at man kender kvaliteten og indholdet. Ydermere kan man jo også tilrette smagen til ens egen.

Her er rigitg meget pålægs inspirtion at hente for tiden. Jeg tror det bliver nogle ekstra læke julefrokoster hos guru-medlemmerne efter inspiration herfra.
Mvh. Anette

OTG 57 cm grå limited edition aug 2007 med JBI-smoker

OTG 47 cm feb 2007 (øv 57cm kan ikke komme ind i campingvognen)

Smokey Joe Gold maj 2007 (picnic)

Q120 marts 2008

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 19. nov 2007, 22:22

KimuSan^ skrev:
ladybird skrev:Det ser lækkert ud, PB

Man hører i hvert fald tit at det laves af affaldskød (den dårlige slags), indmad og meget andet snavs. Det han nu heller aldrig sagt mig det store så jeg springer også altid over. Men det ser nu meget godt ud når PB tryller og så kan jeg jo lære lidt af det til når bedsteforældrene skal forkæles med lidt mad fra fordums tid.

Oprindeligt lavede man jo nok mest sylte af hovedet ( grisens ) men jeg laver det af griseskank der som oftest sælges netop som syltepakke. Det koges godt mørt og blandes med de ønskede krydderier til en rigtig lækker sylte. jeg bruger salt, peber, godt med løg og godt med allehånde.
Det er altid meget populært ved julefrokosten.

Steen.

Brugeravatar

Emneforfatter
PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#6 » 19. nov 2007, 22:31

men jeg laver det af griseskank der som oftest sælges netop som syltepakke

Du har ganske ret, Steen. Netop syltepakken har i mange år været fast indslag i butikkerne.
Jeg viser her en opskrift jeg gav mine kunder sammen med syltepakken.
Den er skrevet i -92 !!!!

FLÆSKESYLTE

Flæskebov m/ben
Snitte m/svær
Flæskeskank
Kraftben (stegeben)

2.5 - 3.0 kg. ialt

1 stort ell. 2 mindre løg
10 hele sorte peberkorn
3 spsk. salt
1 spsk. finhk. løg
2 spsk. eddike
2 tsk. sort peber
1 knivsp. allehånde
8 blade husblas

Skank og snitte koges ved svag varme i 2 liter vand, med hel peber og løg i kvarte. Når suppen koger, tilsættes salt.
Flæskebov og kraftben koges med efter 1/2 time, kogetid ialt ca. 2 timer.
Gryden tages af varmen, og køler til halvvarmt, hvorefter kødet tages fra benene, og hakkes/-skæres til passende størrelse. Husblas udblødes i koldt vand, og smeltes med lidt suppe i vandbad, og blandes i 7 dl. suppe. Det hakkede kød blandes med krydderier og eddike, og suppen tilsættes.
Sylten kommes i skåle/forme og sættes i køleskab natten over. Sylte kan fryses, men må varmes op til flydende efter optøning, og derefter afkøles igen.
Dengang skrev jeg 'Eftertryk forbydes' , idag nøjes jeg med 'videregivelse kun til privat brug'

Hilsen

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#7 » 20. nov 2007, 06:46

Takker PB opskriften er hermed gemt
Mor Birthe
(Deaktiveret efter eget ønske 18.11.2008)

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#8 » 20. nov 2007, 07:29

Også gemt her. Glæder mig til at prøve den. Tak for det.
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#9 » 20. nov 2007, 08:07

hvis man har adgang til et grisehoved giver den en superlækker sylte. Og der er også en masser gelatine i så sylten bliver dejlig fast uden man behøver at tilsætte gelatine. Man skal bare huske at ordne hovedet ordenligt inden det koges.

Jeg forstår ikke hvorfor du tilsætter frisk løg til suppen. Det vil efter min mening forringe holdbarheden unødigt. Jeg mener at man enten skal anvende frysetørret løg eller også nøjes med løget som er bliver kogt sammen med kødet.

Det ser lækkert ud, og det giver en god og flot jævn sylte når du bruger nakkefilet.

/Thomas
Senest rettet af morfmir 20. nov 2007, 19:26, rettet i alt 2 gange.
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#10 » 20. nov 2007, 08:44

Da vi havde frilandsgrise, blev de solgt hele med hoved på, flåede selvfølgelig. Det var et kosteligt syn at se folk, som kom og skulle have dem parteret og de så opdagede hovedet, puha, det skulle de i hvert fald ikke have med. Det kunne slagteren få meget sjov ud af. :)
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#11 » 20. nov 2007, 09:46

Jeg har (for mange år siden) ofte hjulpet min mor med at lave sylte af grisehovedet når vi havde slagtet en gris.

Jeg mindes ikke at vi flåede hovedet.
Som jeg husker det, blev det bare rengjort grundigt, og derefter kogt.

Al den snak om sylte og rullepølse der har været, får mig til at tænke på en anden ting vi altid fik når der blev slagtet. :-)

Blodpølse eller blodbudding.
Som barn var det ikke min livret, men i dag nyder jeg det med stor fornøjelse.
Senest rettet af marinus 20. nov 2007, 12:54, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar

Emneforfatter
PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#12 » 20. nov 2007, 11:42

Jeg forstår ikke hvorfor du tilsætter frisk løg til suppen.

Hallo Morfmir. Jeg var spændt på at høre fra dig.

Du har ret i at man ligesåvel kan anvende frysetørrede løg, men du vil ikke kunne måle en længere holdbarhed i en sylte, den bliver 'fedtet' på overfladen, længe før den bliver sur/gæret indvendig.

Du forstår åbenbart heller ikke, at ikke alle synes at sylte på et grisehovede er alletiders.
Det er jo et holdningsspørgsmål, ikke et spørgsmål om bedste smag.
Til den sylte jeg plejer at lave til os selv, bruger jeg både kød med svær, og meget gerne også kødet fra 'ansigtet' . Blot skærer jeg kødet fra hovedet, og koger benfrit kød for nemheden. Jeg har også mere fedt i sylten, end det jeg her har vist.

Men her har min udfordring været at vise en hjemmelavet sylte, som er ligeså velsmagende som de 'gammeldags' , og hvor de, som er lidt skeptiske, men egentlig har lyst til hjemmelavet sylte, også kan være med.

Og det tror jeg er lykkedes mig. Hilsen

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#13 » 20. nov 2007, 12:57

angus skrev:Da vi havde frilandsgrise, blev de solgt hele med hoved på, flåede selvfølgelig.

Flåede du hele grisen, eller kun hovedet?
Hvorfor er det en selvfølge at de blev flået?

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#14 » 20. nov 2007, 13:01

marinus skrev:Jeg har (for mange år siden) ofte hjulpet min mor med at lave sylte af grisehovedet når vi havde slagtet en gris.

Jeg mindes ikke at vi flåede hovedet.
Som jeg husker det, blev det bare rengjort grundigt, og derefter kogt.

Al den snak om sylte og rullepølse der har været, får mig til at tænke på en anden ting vi altid fik når der blev slagtet. :-)

Blodpølse eller blodbudding.
Som barn var det ikke min livret, men i dag nyder jeg det med stor fornøjelse.

Frilandsgrise bliver i mange tilfælde flået, da de har så tyk en pels at de ikke kan skoldes. Vores havde aldrig sat deres ben inde, var nogle gange født ude i 18 gr. frost.
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#15 » 20. nov 2007, 13:06

Hej Marinus!
Jeg tror vores indlæg lige krydsede hinanden. Frilandsgrise hvor i der er vildsvin bliver i de fleste tilfælde flået - man får så ikke den stive flæskesvær, men til gengæld en der minder om krølfedt. Det er en helt anderledes slags kød end alm. tamsvin, mere mørkt i kødet og meget lidt fede.
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

helsinghof
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 20. nov 2007, 13:12

Uha, elsker sylte. Det kunne jeg godt tænke mig at forsøge mig med at lave...
Jeg er dog i tvivl om hvordan man helt præcist håndterer husblas. Har aldrig prøvet det før. Skal det opblødes i koldt vand først så det ikke klumper, og så derefter i den lunkne suppe?
Jeg kan se der er lidt forskel i jeres opskrifter. Jeg kunne forestille mig at jeg ville bruge løg, nelliker, peberkorn, salt og lidt eddike. Vil det gå an?

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#17 » 20. nov 2007, 14:34

En anden herlig ret der minder om sylte, og så alligevel ikke :-) er surrib.

http://www.juleelsker.dk/juleopskrifter ... Surrib.htm

junior5
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#18 » 20. nov 2007, 16:19

Jeg vil rigtig gerne have både sylte men også blodpølse til jul. det er bare så godt.
Bogmærket er sat på siden her :D
junior5

Q 200
Smokey joe
One-Touch Gold 57 cm
Patton gasgrill

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#19 » 20. nov 2007, 16:47

helsinghof skrev:Uha, elsker sylte. Det kunne jeg godt tænke mig at forsøge mig med at lave...
Jeg er dog i tvivl om hvordan man helt præcist håndterer husblas. Har aldrig prøvet det før. Skal det opblødes i koldt vand først så det ikke klumper, og så derefter i den lunkne suppe?
Jeg kan se der er lidt forskel i jeres opskrifter. Jeg kunne forestille mig at jeg ville bruge løg, nelliker, peberkorn, salt og lidt eddike. Vil det gå an?

Jeg gør sådan som du beskriver og det virker. Dine krydderier vil sikkert også passe fint men jeg kan nu ikke undvære allehånde. Jeg har ikke prøvet med eddike men det vil jeg prøve næste gang.

Steen.

Brugeravatar

Emneforfatter
PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#20 » 20. nov 2007, 18:15

Jeg er dog i tvivl om hvordan man helt præcist håndterer husblas. Har aldrig prøvet det før.

Du har fat i det helt rigtige omkring krydderier, men hele peberkorn kan du jo kun bruge i kogningen. Brug derfor også lidt stødt peber i blandingen. Allehånden som vi andre nævner, er mere fyldig og bred i smagen, fremfor nellike, deraf navnet, så jeg ville ikke undlade allehånde men samtidig være forsigtig med nelliker som er noget skarpere i smagen.

Omkring gelatine/husblas : Det er samme produkt, i 2 udgaver. I koldt vand suger det væde unden at 'smelte' sammen. Ved opvarmning bliver det flydende og kan blandes med øvrige ingredienser.
Til serveringer som ikke tåler opvarmning, som f.eks. fromager, varmer man udblødt husblas i 1-2 spsk. vand til flydende, og rører det i blandingen.
I retter som kan varmes, hældes gelatinen blot i den varme væske, og bringes nær kog, under omrøring.

Hilsen

Brugeravatar

Emneforfatter
PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#21 » 27. nov 2008, 14:42

Nu er vi jo igen nået den tid på året, hvor der slagtes, koges og bages.

Derfor dette lille indlæg for at genopfriske anvisningen, som til min glæde har været vist ganske mange gange allerede.

Brugeravatar

mgs
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#22 » 27. nov 2008, 15:45

for ..... pb det ser godt ud elsker en god krydderet sylte så den skal prøves ... hmm du skulle vel ikke have en datter der er singel :D :D

/morten

R7 multirøgeovn
baker kuglegril
weber go any wer
Performer touch n´go
hotwok
Primo Kamado Rund

hmm gasgrill er det ikke bare en stor grillpande he he

Brugeravatar

Emneforfatter
PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#23 » 27. nov 2008, 16:51

hmm du skulle vel ikke have en datter der er singel

Jo - det har jeg netop.

Men - hun er lidt ældre end dig, og har 'Balls of brass' (kugler af messing), så hvis ikke du dyrker vægtløftning eller kuglestød, skal du overveje om du vil opsøge hende.

Brugeravatar

jørgen
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#24 » 27. nov 2008, 18:00

marinus skrev:En anden herlig ret der minder om sylte, og så alligevel ikke :-) er surrib.

http://www.juleelsker.dk/juleopskrifter ... Surrib.htm

10 liter vand ellers tak med den pris man skal betale i aflednings afgift så kan det godt gå hen og blive dyrt LOL

nej det ser rigtig godt ud
otg 57 - premium 57-wok indsats - bagesten - stege indsats og godt humør

Brugeravatar

jørgen
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#25 » 27. nov 2008, 18:09

pb for hulen da, nu får jeg travlt - bage små kager og koge klejner og så kommer du med den ultimative opskrift SYLTE - åh min mor lavede den bedste sylte ( grise hoved ) - men den her lyder bare så godt at jeg må igang med at lave den - elsker sylte specielt hjemmelavet uden alle de der mærkelige tilsætnings stoffer.

Hov der var også noget om blodpølse det er bare YUMMI og noget der skal være på et julebord til hver en tid - kanel og sukker samt for nogen sirup ( ikke lige mig lidt for sødt )

og da jeg kan læse og se at der er en del " ældre " brugere så er noget af det min mor altid serverede omkring jul Jydsk Grønlangkål ( lavet på en stor pande eller stege gryde med fedt og fløde - serveret med kogt medister og kogt flæsk- min far ville helst have blævere flæsk )

Og en anden ret som blev serveret er ikke just julemad med stuvet hvidkål med frikadeller her kom den lille " nordenfjords fra " til - min far var fra Stenum ( mellem brønderslev og løkken ) og der blev det serveret med kanel og sukker er der andre der spiser dette sådan ???
otg 57 - premium 57-wok indsats - bagesten - stege indsats og godt humør

Brugeravatar

Lennie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#26 » 28. nov 2008, 17:35

Selvfølgelig gør vi da det. Det du skriver om er ægte Vendsysselsk grønlangkål. Netop varmet på en pande med lidt suppe og fløde, endelig ikke for våd, og skal serveres med kogt kold flæsk og kogt kold medisterpølse, sennep og syltede rødbeder. - Den med den stuvede hvidkål med frikadeller er noget som, mener jeg, der stammer fra Himmerland (d.v.s. syd for limfjorden :wink:)
Hilsen Åse

Weber One-Touch Deluxe (2011)
Weber One-Touch 57 (2007)
Weber Compact 47 (2000)
Smokey Joe Gold (2005) + JBI SJ Smoker (2009)
JBI Smoker og røgekit til OTG 57 (2009)

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#27 » 28. nov 2008, 19:28

jørgen skrev:10 liter vand ellers tak med den pris man skal betale i aflednings afgift så kan det godt gå hen og blive dyrt LOL

der står nu kun 10 dl :-)
udtryk gør indtryk

Karen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#28 » 10. dec 2008, 15:39

Jeg har lige købt en billig ribbensteg, som jeg vil koge til sylte. Regner med at skære sværen af, den må kunne komme med, næste gang der steges flæskesteg.

Min mor fordeler kødet i mindre bakker, som hun fryser ned. Suppen fryses også, men for sig selv. Så tager hun en bakke sylte og en smule suppe op af fryseren, varmer suppen og hælder den over kødet i bakken. Så er sylten som frisklavet.

Har sldrig lavet sylte før, men det skal da prøves, jeg elsker det! Og veninden har leveret de hjemmelavede rødbeder, så det slipper jeg for at lave.

mvh Karen

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#29 » 10. dec 2008, 16:49

Hej Karen

Du bør koge sværen med. Den giver gelatine til suppen så sylten bliver fast. Når jeg laver sylte koger jeg sværen med. Når kødet er mørt tager jeg sværen af og blender det og derefter kommer jeg det i suppen igen.

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Karen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#30 » 10. dec 2008, 16:54

Sværen er røget i fryseren og kødet har snart kogt den første time, så der kommer husblas i suppen i stedet.

Min mor laver for øvrigt altid grønkålsuppe af den overskydende suppe, det er heller ikke så ringe...

En anden gang vil jeg følge dit råd, morfmir, og koge sværen med. Men kan man ikke mærke de der gumme-stykker i sylten, når du har blendet sværen?

mvh Karen

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#31 » 10. dec 2008, 18:11

nej, den skal blendes helt fint. Der er ingen gumme stumper i sylte fra sværen.
Du skal tænke på at sværen er meget mør og kan nærmest moses med en ske. Så der skal ikke så meget til før den er klar.

/Thomas
Billede

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: PB's JULESYLTE

Indlæg#32 » 10. dec 2013, 11:47

Genopfrisker lige denne tråd det er jo tiden til det, til dem der ikke har prøvet den kan jeg bare sige PRØV DEN, den er alletiders. :savl2: :savl2: :savl2:

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

Emneforfatter
PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#33 » 10. dec 2013, 12:02

Torp Hedehusene skrev:Genopfrisker lige denne tråd det er jo tiden til det
En god påmindelse, og så skal denne om stegefedtet da også med :
viewtopic.php?f=151&t=8336

Rigtig god jul til alle hobbypølsemagere og øvrige grillvenner -

jim
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#34 » 10. dec 2013, 15:13

Jeg lavede sylte efter denne opskrift til vores vej julefrokost. Og fik masser af roser for den. Så nu bliver den også lavet til familie julefrokosten.

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#35 » 10. dec 2013, 20:10

PB Helsinge skrev:
Torp Hedehusene skrev:Genopfrisker lige denne tråd det er jo tiden til det
En god påmindelse, og så skal denne om stegefedtet da også med :
viewtopic.php?f=151&t=8336

Rigtig god jul til alle hobbypølsemagere og øvrige grillvenner -

Hej Per

Tak i lige måde mht god Jul!!

Mvh
Søren
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#36 » 5. nov 2017, 10:18

Nu er tiden jo for mange kommet til at lave Sylte så vil da lige hive dette rigtige gode indlæg fra PB Helsinge frem
Da jeg lige har lavet Julesylte igen

IMG_6519.JPG

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#37 » 5. nov 2017, 16:18

Hold da op.. Det var godt nok en stor sylte :)
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#38 » 6. nov 2017, 06:34

techie skrev:Hold da op.. Det var godt nok en stor sylte :)

6,5 Kg :-D Knægten spiser det hele året rundt så kan lige så godt lave en god portion af gangen :-D

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"