Lave frankfurtere

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
binx
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Lave frankfurtere

Indlæg#1 » 29. maj 2014, 16:16

Skal for anden gang til at lave hjemmelavede pølser, hvor første gang ikke blev som jeg ville ha det.
Fulgte en opskrift herindefra med bindefars, og ikke så mange æg, helt efter bogen.
Smagen blev fin men mener ikke der var nok til at binde væsken da de smed en del på tallerkenen når man spiste dem.

Derfor tænkte jeg at en god medister opskrift, med lidt svinefars erstatttet med okse, og så lidt ekstra spæk ville kunne være et godt, og nemmere alternativ?!?!
Altså med 2 æg pr ½kg fars.

Nogen erfaringer udi dette?
Charbroil T-47G

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Lave frankfurtere

Indlæg#2 » 29. maj 2014, 16:45

Hvis du får suppe i pølsen er det fordi du ikke har rørt farsen godt nok. En kogeprøve vil afsløre det inden du stopper i tarme
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 29. maj 2014, 17:08

BS_Sweden skrev:Hvis du får suppe i pølsen er det fordi du ikke har rørt farsen godt nok. En kogeprøve vil afsløre det inden du stopper i tarme

Vil du ikke forklare hvordan man laver en kogeprøve og hvad man skal se efter?

Brugeravatar

hw-web
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#4 » 29. maj 2014, 20:32

BSP skrev:
BS_Sweden skrev:Hvis du får suppe i pølsen er det fordi du ikke har rørt farsen godt nok. En kogeprøve vil afsløre det inden du stopper i tarme

Når du har din fars færdig rørt - tar' du en kogepose - dem til 12 kr for 100 stk. - og propper
en lille håndfuld fars ned i - trykker den flad ned mod bunden med håndrodden så der dannes
en pølse - kommes i en gryde med kogende eller simrende vand i ca. 10 min - så ka' du se om den smider fedt og væske ud - der vil altid være noget men den må ikke sejle - samtidig finder du ud af om krydring og saltning er ok - over and out . . .
i røg & damp
Henrik

Billede

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 29. maj 2014, 23:45

Ja man plejer at sige 1min på mm i dia på pølsen. Så lad være med at lave den i underarms tykkelse. Du skal blot teste for "suppe" og smag.
Brian

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 30. maj 2014, 08:45

hw-web skrev:
BSP skrev:

Når du har din fars færdig rørt - tar' du en kogepose - dem til 12 kr for 100 stk. - og propper
en lille håndfuld fars ned i - trykker den flad ned mod bunden med håndrodden så der dannes
en pølse - kommes i en gryde med kogende eller simrende vand i ca. 10 min - så ka' du se om den smider fedt og væske ud - der vil altid være noget men den må ikke sejle - samtidig finder du ud af om krydring og saltning er ok - over and out . . .

Er kogeposer det samme som fryseposer? De fryseposer jeg har kan Max tåle 70 grader.
Eller hvor køber man kogeposer?

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#7 » 30. maj 2014, 09:07

BSP skrev:
hw-web skrev:
BSP skrev:

Er kogeposer det samme som fryseposer? De fryseposer jeg har kan Max tåle 70 grader.
Eller hvor køber man kogeposer?

Jeg plejer at bruge alm fryseposer ja.
Brian

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"