Spareribs for alle (GB)

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Spareribs for alle (GB)

Indlæg#1 » 2. maj 2014, 17:59

Er ret sikker på alle vil kunne lave en fornuftig Spareribs efter denne video/guide

http://youtu.be/8GkrgSnowkg

Håber den kan bruges gutter og gutinder.

Og ha en KANON weekend hvor grillen er varm og øllet kold ( tak til mikkel lund )

Brugeravatar

Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Spareribs for alle (GB)

Indlæg#2 » 2. maj 2014, 18:28

Godt jeg er mæt :-)... Ser godt ud og rigtig god fremgangsmåde

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#3 » 2. maj 2014, 19:07

Jeg kan ikke se fordelen ved at bruge vandbad i punkt 2, udover at holde grillen lidt koldere.
Dine spareribs er jo pakket ind i staniol og damper i æblejuice
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Brugeravatar

TBKKappel
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 2. maj 2014, 19:55

Lækkert ser det ud - og alle kan være med, når du går det sådan igennem.. MUMS

Kappel

MarkR
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 2. maj 2014, 20:12

Fint indlæg! Mangler bare lige at få opskriften på rub og BBQ marinade.

Lige et par hints til videre youtube-produktion:
Rediger videoen i 16:9 - ellers udnytter du ikke hele skærmen
Lav dine klip med sort baggrund i stedet for standard blå. Det ser noget mere professionelt ud

Håber der kommer flere videoer fra din side! .1%¤

Brugeravatar

Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 2. maj 2014, 20:32

Springer skrev:Jeg kan ikke se fordelen ved at bruge vandbad i punkt 2, udover at holde grillen lidt koldere.

Giver Springer ret.. Hvorfor det bad i bunden ?

Brugeravatar

JMD
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 2. maj 2014, 20:59

"Og i kan se at benene er trukket rigtig flot tilbage her"

Nej, det kan vi ikke se - for i mangler stadig at få kameraet hen og kigge ned i en 45º vinkel. HELT HEN MED KAMERAET!

Med det sagt: Fedt at se danske grill-guides! Bliv endelig ved, men lyt til kritikken :)

ThaRock
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 2. maj 2014, 21:18

Springer skrev:Jeg kan ikke se fordelen ved at bruge vandbad i punkt 2, udover at holde grillen lidt koldere.

+1
Griller på:
Weber Performer med Gastænding - Solgt
Weber Q120 - Solgt
Weber 'Go Anywhere'
ODC Ascona - Solgt
Weber Genesis E330
Big Green Egg Large
Big Green Egg Small
Keb-On

Brugeravatar

FunktionDesign
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#9 » 2. maj 2014, 21:25

Hej Morten,

Det er rigtig fedt i gider at lave disse videoopskrifter.
De siger 1000 gange mere end billeder og ord.

Hilsen Henrik
Flæsk på grillen så: http://www.funktiondesign.dk

Kontakt: info@funktiondesign.dk

Følg os på Facebook: https://www.facebook.com/funktiondesigndk

Spørgsmål så bare ring på 20 769 749.

Brugeravatar

kambiri
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#10 » 2. maj 2014, 21:33

Fed video! Flere af dem, giver JMD ret, zoom(-; og hva er det for en bippen hele videoen igennem?? Keep up the good work!

"Dén der har mest grej når han dør, vinder"
If it ain't smoking, you're joking

Weber Genesis - EP330 Cobber - SpecialEdition
Weber One Touch Premium+ 57 WedgeWood
Weber Smokey Joe
Et hvilket som helst bål.

Brugeravatar

Emneforfatter
Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#11 » 2. maj 2014, 21:38

Jeg bruger vand under punkt 2 for at opretholde en meget høj fugt i grillen , forstil dig du tørre tøj , bruger du et tørt rum bliver det hurtigt tørt og bruger du et fugtig rum tag det længer tid :-D .

Når de bliver pakket er det ikke helt tæt jo og min ide er hvis der er vand i Bakken fordamper der ikke så meget fra de pakke ben og det er en sikkerhed hvis der går hul på en pakke at det ikke tørre helt ud .

Men igen der er mange måder at lave spareribs på dette var bare en måde det kan gøres på :) .

Med hensyn til at flytte rundt så er vi 3 der laver de små film og alle skal lige lære det , vi er ikke prof langt fra og vi ønsker at det skal kunne ses på det vi laver .

Givet vi klipper en del mere nu og vi har lært meget men stadig lang vej i nu men vi har fundet den vej vi vil gå og lige meget hvad vi gør vil der være folk der siger gør dit og ret dat så vi vælger at lave det vi gør også må folk selv vælge hvad de syntes om det .

Men giver dig ret der var et par ting jeg gerne selv ville ha haft med men dagens kamera pige fik ikke fange det hele , vi har snakke om det og vi er sikker på næste gang gør hun lidt mere for at ramme plet

Brugeravatar

hupfeld
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 2. maj 2014, 22:02

Dejligt med en video der fortæller de mange stadier der er i at lave spareribs.
Men jeg syntes der mangler lidt temp. i de forskellige stadier, og zoom så ind på kødet!!

-hvis linsedækslet stadig sidder på videokameraet, så klip det af! :lol:

Brugeravatar

Emneforfatter
Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#13 » 2. maj 2014, 22:24

Ca 120c igennem det hele

Brugeravatar

kambiri
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#14 » 2. maj 2014, 22:43

I får stadig ros herfra! Jeres setup er kanon!

"Dén der har mest grej når han dør, vinder"
If it ain't smoking, you're joking

Weber Genesis - EP330 Cobber - SpecialEdition
Weber One Touch Premium+ 57 WedgeWood
Weber Smokey Joe
Et hvilket som helst bål.

Brugeravatar

Luske
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#15 » 2. maj 2014, 23:03

Jeg synes også at det er fint med nogle danske videoer, så kan det jo være at flere får øjnene op for at det ikke er så svært at lave noget godt på grillen fra bunden, i stedet for at bruge f.eks. Jensen ben :-)

At der så måske er nogle ting der kunne være gjort anderledes/bedre, det kommer jo nok efterhånden som i bliver mere erfarne film magere, og ligesom med den mad i laver, så er der jo med film sikkert også mange måder at gøre det på alt efter smag

Men respekt herfra .1%¤
MVH
Claus

Primo oval XL
WSM 57
OTG 57 m. rotesserie
Go anywhere
Weber Spirit E-320
KEB-ON

En sand dyreven tilbereder dyrene med respekt

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#16 » 3. maj 2014, 00:01

Hej Morten. I er godt på vej med videoen synes jeg. Men Rom blev jo ikke bygget på èn dag (mørtelen slap op til middag :lol: :lol: ) og man bliver heller ikke videoexpert på en måned. Men I er på vej, og jeg er sikker på at I også godt selv kan se hvad der er galt, og ved hvad I vil gøre anderledes næste gang.

Hvis jeg må komme med et råd igen, så lav jer en synopsis. Planlæg videoen og klip hver gang der er noget I vil vise. Når du f.eks. siger at benene har trukket sig, så lav et close up og klip det ind. Faktisk behøver man kun at se dig i fuld figur lige i starten hvor du forklarer hvad I vil lave. Resten kan snildt være close-ups der er klippet sammen.

En tommelfingerregel siger at man bruger 1 time til klippearbejde for hvert spilleminut videoen kører. Helt så avanceret behøver det så ikke være, men bare nævnt for lige at sætte tingene i relief.

Men fortsæt med at udvikle det - I er godt på vej til at blive gode. :-D
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

Emneforfatter
Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#17 » 3. maj 2014, 11:08

Tak Carl vi arbejder hårdt på det

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#18 » 3. maj 2014, 12:29

Uden sammenligning jeres bedste til dato :-D
Brugen af kameraet er bedre. Fortsæt med at benytte zoom og close ups.
Iractbirds forslag med en drejebog er super god. Der tror jeg virkelig, at I kunne opnå en hurtig fremgang, da i på den måde bliver mere systematiske i jeres metode.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Brugeravatar

gundersen
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#19 » 3. maj 2014, 13:14

Det er en fin idé i har fået og det skal nok blive godt og jeg er ikke i tvivl om at med lidt ændringer bliver det 200% bedre.
Nu ved jeg ikke hvilket kamera i bruger, men det stativ i anvender virker meget fastlåst så når der drejes eller zoomes knirker og knager det hele.
I bør bruge et stativ med et bedre leje så man lydløst kan justere vinklen.
Meget af det handler også om at i ikke har en klar dreje bog over jeres video, der er mange steder man kan se at kamara føren ikke er klar over hvad der nu skl ske.
Her vil det rette stativ og en drejebog give jer så meget mere.
Pas på med ikke at gøre videoen for lang, et sted mellem 6 og 10min vil nok være optimalt.
Når i laver en video på 15min eller mere kan i få svært ved at få fastholdt folk i interessen i at se den færdig.
Nøjes med at vise det du vil på i dette tilfælde et stykke kød og ikke det hele, igen kvalitet fremfor kvantitet, folk har set det første gang og kan spole tilbage hvis de er i tvivl. På den måde undgår du også de situationer hvor du skiftede fra kryderi sigten til glaset og løb tør. Æble juicen der ikke var nok i flasken og du så tog fra kartonen, du riskerer også folk ikke ved og det er det samme du bruger.
Dernæst syntes jeg at hvis i ikke har muligheden med et ordentligt stativ og begrænset zoom, så skal i lave nogle 5 sek skift til closeups.
Man kunne hverken se snit, røgring, saftighed eller andet til sidst hvor du siger de er 20 gange bedre end købe ribs.
Seeren vil se hvad du taler om og viser.
Tal ikke mens du rasler med staniol :-)

Jeg har gennem rigtig mange år filmet med videokamera og gjort mig en del erfaringer, specielt hvor uinteresant en scene på flere minutter bliver hvis den ikke bliver redigeret. F.eks filmer jeg stort set aldrig mere end 10 sek af gangen ved ferie oplevelse. 2min hvor du bare panorere og zoomer frem og tilbage er der ingen der gider se. Kort, godt og kontant.

Håber du ser det her som konstruktiv kritik da det er ment sådan :-D
René - KCBS Certified BBQ Judge

Holdkaptajn på: Team Crazy Danes BBQ
Medejer af: JRgrillcatering.dk

Idashøj Cater Grill 1200 (2013)
Primo Kamado Rund (2011)
Primo Kamado XL Oval (2011)
Weber Genesis E-320 (2010)

Brugeravatar

Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#20 » 3. maj 2014, 14:26

gundersen skrev:Jeg har gennem rigtig mange år filmet med videokamera og gjort mig en del erfaringer, specielt hvor uinteresant en scene på flere minutter bliver hvis den ikke bliver redigeret. F.eks filmer jeg stort set aldrig mere end 10 sek af gangen ved ferie oplevelse. 2min hvor du bare panorere og zoomer frem og tilbage er der ingen der gider se. Kort, godt og kontant.

Kunne sikkert være interessant for mange at se ved selvsyn hvad det helt konkret er at du henviser til, så et par videoklip der viser det ville være lærerigt.

Ib M

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#21 » 3. maj 2014, 15:19

Rigtigt godt spring.. Udover at det er rart med grill video'er, så er det spændende at følge udviklingen fra gang til gang
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

ehnberg
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#22 » 3. maj 2014, 15:20

Det er pænt af dig at lave de her videoer, det er det virkelig :)

Men lav nu en plan for, hvordan du gerne vil have det til at være. Drejebogen er altså vigtig! Jeg gad ikke se filmen her, hoppede bare rundt. Den er alt for lang. Og så er den ikke en der gør mig nysgerrig eller interesseret i selv at lave ben. Det ville have hjulpet hvis man så kødet i close up.
Kasper - den glade amatør

Smokey Joe
Weber Spirit 320 premium

Brugeravatar

Emneforfatter
Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#23 » 3. maj 2014, 19:56

gundersen skrev:Det er en fin idé i har fået og det skal nok blive godt og jeg er ikke i tvivl om at med lidt ændringer bliver det 200% bedre.
Nu ved jeg ikke hvilket kamera i bruger, men det stativ i anvender virker meget fastlåst så når der drejes eller zoomes knirker og knager det hele.
I bør bruge et stativ med et bedre leje så man lydløst kan justere vinklen.
Meget af det handler også om at i ikke har en klar dreje bog over jeres video, der er mange steder man kan se at kamara føren ikke er klar over hvad der nu skl ske.
Her vil det rette stativ og en drejebog give jer så meget mere.
Pas på med ikke at gøre videoen for lang, et sted mellem 6 og 10min vil nok være optimalt.
Når i laver en video på 15min eller mere kan i få svært ved at få fastholdt folk i interessen i at se den færdig.
Nøjes med at vise det du vil på i dette tilfælde et stykke kød og ikke det hele, igen kvalitet fremfor kvantitet, folk har set det første gang og kan spole tilbage hvis de er i tvivl. På den måde undgår du også de situationer hvor du skiftede fra kryderi sigten til glaset og løb tør. Æble juicen der ikke var nok i flasken og du så tog fra kartonen, du riskerer også folk ikke ved og det er det samme du bruger.
Dernæst syntes jeg at hvis i ikke har muligheden med et ordentligt stativ og begrænset zoom, så skal i lave nogle 5 sek skift til closeups.
Man kunne hverken se snit, røgring, saftighed eller andet til sidst hvor du siger de er 20 gange bedre end købe ribs.
Seeren vil se hvad du taler om og viser.
Tal ikke mens du rasler med staniol :-)

Jeg har gennem rigtig mange år filmet med videokamera og gjort mig en del erfaringer, specielt hvor uinteresant en scene på flere minutter bliver hvis den ikke bliver redigeret. F.eks filmer jeg stort set aldrig mere end 10 sek af gangen ved ferie oplevelse. 2min hvor du bare panorere og zoomer frem og tilbage er der ingen der gider se. Kort, godt og kontant.

Håber du ser det her som konstruktiv kritik da det er ment sådan :-D

Der er flere ting som i ville kunne se er blevet Rettet i de næste film og nået kan ikke rettes pågrund af udstyr , Vi laver flere film afgangen når vi er samlet og ikke alle bliver oploadet på samme tid da klippe arbejdet og sådan nået også tag lidt tid.

Vi filmer når vi har muligheden og tiden til det og som sagt kan i se frem til en del er blevet rettet og igen vi er alle 3 100% amatører som bare syntes det er skide sjov at lege med maden og ja vi håber det falder i de flestes smag , mange af de fejl som i ser ville hr og fru Danmark måske ikke helt opfange men nu må vi se .

Det med at få styr på hvor lang div film bliver er i alt fald nået vi tag med os og bruger fremadrettet.

Det kamera vi bruger er et Canon Legria HFR 56 og der er helt klar et andet kamera på ønskelisten som ville give os mulighed for at bruge mikrofon men det er nu engang det vi har lige nu så det må vi PT leve med , da alt vi laver er selv betaling så bliver det PT sådan, er ret sikker på fruen ikke ville syntes om jeg fyret 10 15k af lige nu på nyt/mere udstyr selv om hun også syntes det er sjov.

Så sidder der lige en sponsor derude som har lyst til at hjælpe til med det helt rigtigt udstyr så giv lige lyd fra dig :lol:

Som altid syntes jeg dit indlæg er velformuleret og gennemtænkt Rene (kunne jeg nok selv lære lidt af fra tid til anden ) og jeg sætter som altid stor pris på din mening.

Håber du vil syntes om De næste par film også .

Thrysøe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#24 » 4. maj 2014, 00:39

jeg synes at det var et fint og godt video-indslag, jeg glæder mig til at prøve disse totalt flotte ben... altså svineben.. :-D

Brugeravatar

Emneforfatter
Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#25 » 4. maj 2014, 15:48

Thrysøe skrev:jeg synes at det var et fint og godt video-indslag, jeg glæder mig til at prøve disse totalt flotte ben... altså svineben.. :-D

Det kan du også godt glæde dig til

Sternberg
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#26 » 5. maj 2014, 09:11

syntes det er en god ide med de videoer, det kan mange gange være letter at se på video frem for at læse en beskrivelse
keep up the good work :-D
Weber Q100
Weber 57 cm Performer
Primo XL Oval

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"