Gulerodssuppe i trykkoger

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere
Brugeravatar

Emneforfatter
Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Gulerodssuppe i trykkoger

Indlæg#1 » 18. feb 2014, 22:02

Hvis man er i besiddelse af en trykkoger (som jeg har erhvervet i dag) og en blender burde man unde sig selv at prøve nedenstående opskrift på en gulerodssuppe - men tror simpelthen det er løgn når man smager den - det er ren magi

http://modernistcuisine.com/recipes/car ... necessary/

gullerod.jpg
Gulerodssuppe lavet i trykkoger

Carl har har prøvet metoden til Løgsuppe

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Re: Gulerodssuppe i trykkoger

Indlæg#2 » 19. feb 2014, 12:24

Og til broccolisuppe, jordskokkesuppe og Borstj (rødbedesuppe) - til de andre supper bruges hønsefond men til gulerodssuppen bruges juice fra gulerødder samt carotene-smør til at runde af med. Alle disse supper er geniale.
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 19. feb 2014, 19:50

Er der andre fordele ved at bruge en trykkoger end at afkorte kogetiden?

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#4 » 19. feb 2014, 20:07

BSP skrev:Er der andre fordele ved at bruge en trykkoger end at afkorte kogetiden?

Du kan opnå en temperatur på i omegnen af 120 grader, som kan trække mere smag ud af fonde, skabe maillard reaktioner på rekordtid, lave consomme ved uden at fedt og vand skummer op i emulsion, det er bare nogen af tingene.
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#5 » 19. feb 2014, 20:10

BSP skrev:Er der andre fordele ved at bruge en trykkoger end at afkorte kogetiden?

Prøv evt. at se her: viewtopic.php?f=43&t=30634

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 19. feb 2014, 20:58

2014 tror jeg bliver året hvor der kommer trykkoger i mit hjem
Kind Regards Søren H. Wind
Stolt ejer af en ÆGTE NOMA Grill = Big Green Egg Large... Livet er for kort til briketter
When i'm done Eggin' You'll be beggin'

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 19. feb 2014, 21:02

Jeg bruger min hele tiden...

KANON til gryderetter....

Brugeravatar

elleh@ge
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 19. feb 2014, 21:03

Wind Diesel skrev:2014 tror jeg bliver året hvor der kommer trykkoger i mit hjem

+1 !!!

Gode tip tip hvad man skal købe ønskes. Hvilket mærke/model bruger i rundt omkring???
+ + + + + + + + +
Kim

SAfire
Weber Q300
Weber One touch platinium
Weber Smokey Joe
Auplex Kamado XL

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#9 » 19. feb 2014, 21:30

Købte en Kuhn Rikon Duromatic Inox på Amazon.co.uk.

Købte netop det mærke, da det får gode anmeldelser og en kollega har haft en i 10 år. De gange, hvor der har været behov for service (lagde låget på varm kogeplade=smeltet plastic og ny tætningsring) har Kuhn Rikon sendt dele til min kollega hurtigt og billigt....

Købte en 6 liters - dækker mine behov

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#10 » 19. feb 2014, 22:19

elleh@ge skrev:
Wind Diesel skrev:2014 tror jeg bliver året hvor der kommer trykkoger i mit hjem

+1 !!!

Gode tip tip hvad man skal købe ønskes. Hvilket mærke/model bruger i rundt omkring???

Jeg købte min på tilbud i Bilka for 375 kr. Den fungerer fremragende. Jeg tager pakningen af når den ikke er i brug, så den ikke trykkes sammen når den bare står. Så tror jeg den holder længe. Og der var en reservepakning med i købet. Jeg har lige brugt min til at dampe gulerødder og porer på 7 minutter.
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

Emneforfatter
Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#11 » 19. feb 2014, 22:36

Købte en til en 500kr hos skiftselv.dk
http://www.skiftselv.dk/gryder-pander/t ... -dampkurv/

Jeg skal ha' læst op på hvad muligheder der er, da det er helt nyt for mig. Men grøntsagssupper, og fond er lige det oplagte ting jeg kaster mig over

Ib M

Brugeravatar

Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#12 » 19. feb 2014, 23:07

Tak Ib... der var da lige 250 sparet iforhold til hvad Pricerunner foreslog !
Kind Regards Søren H. Wind
Stolt ejer af en ÆGTE NOMA Grill = Big Green Egg Large... Livet er for kort til briketter
When i'm done Eggin' You'll be beggin'

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 20. feb 2014, 16:36

Vi laver nu alt vedr suppe i Thermomix som er super, den kan dog ikke lave Lisbet Dahl's brunkål som vi så hos Price, så måske en undskyldning til trykkoger fra skiftselv.dk :-D

http://www.dr.dk/Mad/opskrifter/price-i ... unkaal.htm
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#14 » 20. feb 2014, 17:11

Wau! Jeg er allerede gået i gang med at lave Carotene smør...

Jeg tænker på om det ikke ville være nemmere at drøne gulerødderne igennem en foodprocessor? Altså med det grove jern?

Eller vil det blive noget hejs?

Brugeravatar

Emneforfatter
Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#15 » 20. feb 2014, 17:36

JRJ skrev:Wau! Jeg er allerede gået i gang med at lave Carotene smør...

Jeg tænker på om det ikke ville være nemmere at drøne gulerødderne igennem en foodprocessor? Altså med det grove jern?

Er det gulerødder til at lave juice til carotene smør du snakker om nu ? Så ved jeg ikke hvad der er nemmest.

Eller er det gulerødder til gulerodssuppe du snakker om, så vil jeg tro det er lettere at skære dem i grove stykker, og blende dem bagefter.

Ib M

Brugeravatar

Emneforfatter
Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#16 » 20. feb 2014, 17:38

prorege skrev:Vi laver nu alt vedr suppe i Thermomix som er super, den kan dog ikke lave Lisbet Dahl's brunkål som vi så hos Price, så måske en undskyldning til trykkoger fra skiftselv.dk

Takker for påmindelsen om brunkål - det skal jeg sku' prøve en af dagene

Ib M

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#17 » 20. feb 2014, 18:50

Jeg overvejer lidt at købe en All American Pressure Canner som også kan bruges som trykkoger - en ting er at jeg elsker at lave fond m.m. som kunne blive endnu vedre når det er i en trykkoger, men det facinerer mig at kunne gemme kød m.m. i glas.

Er der nogen der har overvejet at prøve det samme eller har prøvet sådanne maskiner?

http://www.allamericancanner.com/allame ... canner.htm
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#18 » 20. feb 2014, 19:57

techie skrev:Jeg overvejer lidt at købe en All American Pressure Canner som også kan bruges som trykkoger - en ting er at jeg elsker at lave fond m.m. som kunne blive endnu vedre når det er i en trykkoger, men det facinerer mig at kunne gemme kød m.m. i glas.

Er der nogen der har overvejet at prøve det samme eller har prøvet sådanne maskiner?

Den sku' du fandme ikke have vist frem. Nu må jeg ha' sådan een! :-( Den kan lave op til + 1 bar, hvor den jeg har nok ligger omkring 0,7. Og det giver en klar fordel m.h.t. temperatur opnåelig. Jeg ville klart bruge den som trykkoger, men der er så også et par muligheder mere. :-D
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#19 » 20. feb 2014, 21:00

lractbird skrev:Den sku' du fandme ikke have vist frem. Nu må jeg ha' sådan een! :-(

Undskyld..

lractbird skrev:Den kan lave op til + 1 bar, hvor den jeg har nok ligger omkring 0,7. Og det giver en klar fordel m.h.t. temperatur opnåelig. Jeg ville klart bruge den som trykkoger, men der er så også et par muligheder mere. :-D

Det er nu rart at blive bekræftet i at man ikke er den eneste tosse :-)

Er der nogen der skal til USA og lige kan have en med hjem til Carl og jeg i håndbagagen :-)
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#20 » 20. feb 2014, 21:04

Det er der desværre ikke lige plads til i kufferten :)
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#21 » 20. feb 2014, 21:50

topgun skrev:Det er der desværre ikke lige plads til i kufferten :)

Du kan da have kufferten nede i den?
Med venlig hilsen,
Thomas

JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#22 » 21. feb 2014, 10:01

Ib M skrev:
JRJ skrev:Wau! Jeg er allerede gået i gang med at lave Carotene smør...

Er det gulerødder til at lave juice til carotene smør du snakker om nu ? Så ved jeg ikke hvad der er nemmest.

Eller er det gulerødder til gulerodssuppe du snakker om, så vil jeg tro det er lettere at skære dem i grove stykker, og blende dem bagefter.

Ib M

Det er når man skal lave selve suppen jeg mener. Men jeg læste lige opskriften igen og de anbefaler jo at man fjerner kernen.... :roll:

Så er en foodprocessor jo dømt ude anyway!

Jeg tror jeg begynder på suppen i dag! Glæder mig!

Brugeravatar

Emneforfatter
Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#23 » 21. feb 2014, 10:18

Jeg var nu ikke særlig omhyggelig, så det tager ikke særlig langtid at fjerne kernen syntes jeg.
Med hensyn til "gulerodssmør" brugte jeg bare normalt smør.

Ps. man skal være påpasselig med at tilsætte ekstra salt udover den angivne mængde, da det vælter den fine karamelagtige smag fuldstændig.

Ib M

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#24 » 21. feb 2014, 11:50

Jeg har prøvet den både med og uden kerne. Det er ikke besværet værd at fjerne kernen, det er stort set umuligt at smage nogen forskel, man skal virkelig rullen den rundt i munden hvis der skal smages nogen forskel.

M.h.t. spørgsmålet om foodprocessor, så kan jeg oplyse at jeg kører mine igennem en juicer for at få en god gulerodssaft. Det er nok sværere i en foodprocessor. Og sår det blandes, så forgår det i Thermomix på fulde gardiner - så kan man spare sig for at køre det gennem en si.
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

Emneforfatter
Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#25 » 21. feb 2014, 11:53

Jeg kørte min i en alm. blender efter kogning, uden efterfølgende at køre den igennem en si, og den var fin og glat.

Ib M

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#26 » 21. feb 2014, 18:24

techie skrev:
lractbird skrev:Den sku' du fandme ikke have vist frem. Nu må jeg ha' sådan een! :-(

Undskyld..

lractbird skrev:Den kan lave op til + 1 bar, hvor den jeg har nok ligger omkring 0,7. Og det giver en klar fordel m.h.t. temperatur opnåelig. Jeg ville klart bruge den som trykkoger, men der er så også et par muligheder mere. :-D

Det er nu rart at blive bekræftet i at man ikke er den eneste tosse :-)

Er der nogen der skal til USA og lige kan have en med hjem til Carl og jeg i håndbagagen :-)

Heldigvis kan den også blive leveret lige til døren med forudbetalt moms/fragt, men ser spændende (og dyr) ud... :savl2:

http://www.ebay.co.uk/itm/All-American- ... 46192c100e
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#27 » 22. feb 2014, 10:23

lractbird skrev:Jeg har prøvet den både med og uden kerne. Det er ikke besværet værd at fjerne kernen, det er stort set umuligt at smage nogen forskel, man skal virkelig rullen den rundt i munden hvis der skal smages nogen forskel.

M.h.t. spørgsmålet om foodprocessor, så kan jeg oplyse at jeg kører mine igennem en juicer for at få en god gulerodssaft. Det er nok sværere i en foodprocessor. Og sår det blandes, så forgår det i Thermomix på fulde gardiner - så kan man spare sig for at køre det gennem en si.

Det var nu ikke ment som jeg skulle køre dem igennem foodprocessor for at få saften... Kun for at spare lidt på arbejdstiden.
Jeg kører dem også igennem en juicer for at få saft.

Jeg lavede carotene smør her forleden. Men det er gået galt et eller andet sted. Gulerodssaften og smøret skiller efter det er kølet ned.... Og det var emulgeret! Underligt...
Så nu er det røget på frys!

Nogen der har haft succes når de har lavet det?

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#28 » 23. feb 2014, 17:28

JRJ skrev:Jeg lavede carotene smør her forleden. Men det er gået galt et eller andet sted. Gulerodssaften og smøret skiller efter det er kølet ned.... Og det var emulgeret! Underligt...
Så nu er det røget på frys!

Nogen der har haft succes når de har lavet det?

Ja, jeg har lavet det, og det gik smertefrit. Jeg frøs det ned ved at hælde det i en siliconeform med kubiske huller, og pakkede så hver lille blok ind i staniol og så tilbage i fryseren. Det fungerer.
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#29 » 24. feb 2014, 21:35

techie skrev:Jeg overvejer lidt at købe en All American Pressure Canner som også kan bruges som trykkoger - en ting er at jeg elsker at lave fond m.m. som kunne blive endnu vedre når det er i en trykkoger, men det facinerer mig at kunne gemme kød m.m. i glas.

Så kunne jeg ikke dy mig længere, en 10.5 (ca 10 liter) i dag på vej fra USA, er bange for de større modeller kan knuse glaspladen på komfur og at opvarmning til tage for lang tid, det er jo ikke ligefrem meningen. Er vild med den gammeldags tryk/temperaturmåler og det simple design, håber den virker...

$T2eC16d,!ycFIciDm74yBSemywnTnQ~~60_12.JPG
$T2eC16d,!ycFIciDm74yBSemywnTnQ~~60_12.JPG (33.77 KiB) Vist 3921 gange
Vedhæftede filer
$_57.JPG
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#30 » 24. feb 2014, 22:57

thumbs-up-1.jpg
thumbs-up-1.jpg (31.94 KiB) Vist 3882 gange
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

Emneforfatter
Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#31 » 24. feb 2014, 23:17

prorege skrev:Så kunne jeg ikke dy mig længere, en 10.5 (ca 10 liter) i dag på vej fra USA, er bange for de større modeller kan knuse glaspladen på komfur og at opvarmning til tage for lang tid, det er jo ikke ligefrem meningen. Er vild med den gammeldags tryk/temperaturmåler og det simple design, håber den virker...

Man bliver helt nervøs når man ser hvordan toppen er spændt på underdelen - noget af en "bombe" hvis den går af i køkkenet :shock: (hvad den selvfølgelig ikke gør)

Bliver spændende at hører hvad den kan gøre ved fødevarerne under tryk !

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#32 » 24. feb 2014, 23:49

Ib M skrev:
prorege skrev:Så kunne jeg ikke dy mig længere, en 10.5 (ca 10 liter) i dag på vej fra USA, er bange for de større modeller kan knuse glaspladen på komfur og at opvarmning til tage for lang tid, det er jo ikke ligefrem meningen. Er vild med den gammeldags tryk/temperaturmåler og det simple design, håber den virker...

Man bliver helt nervøs når man ser hvordan toppen er spændt på underdelen - noget af en "bombe" hvis den går af i køkkenet :shock: (hvad den selvfølgelig ikke gør)

Bliver spændende at hører hvad den kan gøre ved fødevarerne under tryk !

Jeg er også nervøs, så hustruen får lov til at bruge den de første gange :lol:
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

Emneforfatter
Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#33 » 25. feb 2014, 00:31

Ohh - konen risikerer at ryge ud af køkkenet :mrgreen:

Er der nogen ventil til at lukke dampen ud, eller skal den køles ned med vand inden den kan åbnes ?

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#34 » 25. feb 2014, 13:27

Ib M skrev:Ohh - konen risikerer at ryge ud af køkkenet :mrgreen:

Er der nogen ventil til at lukke dampen ud, eller skal den køles ned med vand inden den kan åbnes ?

Iflg manualen skal den selv aflaste damptrykket og "vægten" fjernes, ingen vandkøling.
Manualen i pdf kan downloades her "care & use": http://www.allamerican-chefsdesign.com/ ... erican.asp

Mvh
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#35 » 25. feb 2014, 17:32

prorege skrev:Iflg manualen skal den selv aflaste damptrykket og "vægten" fjernes, ingen vandkøling.
Manualen i pdf kan downloades her "care & use": http://www.allamerican-chefsdesign.com/ ... erican.asp

Kom til at læse lidt i manualen og kom nu alligevel til at trække på smilebåndet over sætningen.. Apply lubrikant here, apply to the buttom only. Godt der følger billeder med, så der ikke opstår misforståelser :)
Med venlig hilsen,
Thomas

JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#36 » 1. mar 2014, 16:17

Så fik jeg endelig prøvet suppen....

:shock: :shock: :shock: Fuck det er vildt! Det er ren slik!

Den må jeg servere næste gang vi har gæster!

Brugeravatar

Emneforfatter
Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#37 » 1. mar 2014, 16:58

Ja, gulerodssuppe virker overraskende på de fleste, og er oplagtlagt som gæsteforret.

Ib M

Storlingevej
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#38 » 2. mar 2014, 07:58

Hej Alle

Et hurtigt spørgsmål til jer der har købt den der Amerikanske trykkoger - vil den virke på induktions komfurer?

Mvh

Peter Sørensen

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#39 » 2. mar 2014, 13:26

Storlingevej skrev:Hej Alle

Et hurtigt spørgsmål til jer der har købt den der Amerikanske trykkoger - vil den virke på induktions komfurer?

Mvh

Peter Sørensen

Hej Peter

Desværre ikke induktion, den er fremstillet af aluminium. Kan evt foreslå den ovennævnte Tefal trykkoger til Kr 499,95:

Mvh
Søren
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

revsbech
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#40 » 2. mar 2014, 20:05

prorege skrev:

Mvh

Peter Sørensen

Hej Peter

Desværre ikke induktion, den er fremstillet af aluminium. Kan evt foreslå den ovennævnte Tefal trykkoger til Kr 499,95:

Mvh
Søren

+1 på trykkoger fra skiftselv. Har den og bruger den en del. Man skal lige lære den at kende, f.eks. er den ret tyndbundet. Så man kan godt få der til at komme røg og ikke damp ud, hvis man er lige så uforsigtigt som jeg. Men den er bestemt godkendt.

+1 På gullerodssuppen. Lige et spm. har nogle prøvet med f.eks. spødstegt bacon eller SV kylling brunet på grill til/i

Og så er jeg lidt nysgerig på opskrift på jordskokke suppe. Har du et link eller lign Carl?

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#41 » 2. mar 2014, 22:09

revsbech skrev:Og så er jeg lidt nysgerig på opskrift på jordskokke suppe. Har du et link eller lign Carl?

Jeg har ikke noget link, for det er bare en jeg selv lavede - brug opskriften på gulerodssuppen hvor du skifter gulerødderne ud med jordskokker, og anvend hønseboullion istedet for juice af gulerod. Så kører det.
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#42 » 12. mar 2014, 20:28

Så kom den fra eBay USA i dag - direkte til døren med moms & fragt forudbetalt (ingen ekstra Postdanmark afgift), total pris USD 306,06 = ca Kr 1.600.

Så skal der købes lidt kød til weekenden's test.

Mvh
Vedhæftede filer
IMG_0002.JPG
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#43 » 12. mar 2014, 20:42

Det glæder jeg mig til at se mere om, det er en FED trykkoger. Jeg er forbandet over at den ikke kan bruges på induktion, for jeg har ikke andet. Jeg var ellers ved at forelske mig i dem, men da jeg så læste at den ikke kan induktion, så kølede interessen. :cry:
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#44 » 12. mar 2014, 20:50

lractbird skrev:Det glæder jeg mig til at se mere om, det er en FED trykkoger. Jeg er forbandet over at den ikke kan bruges på induktion, for jeg har ikke andet. Jeg var ellers ved at forelske mig i dem, men da jeg så læste at den ikke kan induktion, så kølede interessen. :cry:

Jeg mener at jeg engang læste om magnetiske runde plader til induktion som kunne bruges på induktionplade med ikke-magnetiske gryder/pander ovenpå, men måske husker jeg forkert.

Mvh
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

ChristianT
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#45 » 13. mar 2014, 08:41

Jeg har set plader fra Mauviel til at bruge på induktionskomfurer til kogegrej, der ellers ikke ville kunne bruges på et induktionskomfur (fx kobbergryder). (For et par år siden så jeg dem til ca 600,- Mauviel er jo ikke just kendt for at lave billigt grej)
Man burde dog kunne bruge en hvilken som helst stålplade, som kan opvarmes ved induktion.
Christian T
Det er nemt at lave god mad: Man køber noget dyrt, og gør så lidt som muligt ved det.

swotie
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#46 » 13. mar 2014, 10:03

prorege skrev:

Mvh

Peter Sørensen

Hej Peter

Mvh
Søren

Har lige indversteret i trykkogeren fra tefal .... den skal afprøves med en gang osso buco med suppeurter og rødvin her i weekenden :-P ..... men skal da have afprøvet gulerods suppen snarest muligt ... lyder som en gudespise :-D
2 stk. weber 57 cm
rotisseri + Rib-O-Lator
smokey joe
EXcel pro Q 20
Offset smoker

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#47 » 13. mar 2014, 10:07

lractbird skrev:Det glæder jeg mig til at se mere om, det er en FED trykkoger. Jeg er forbandet over at den ikke kan bruges på induktion, for jeg har ikke andet. Jeg var ellers ved at forelske mig i dem, men da jeg så læste at den ikke kan induktion, så kølede interessen. :cry:

Carl - du må en tur til isenkræmmeren og købe en løs kogeplade til et par hundrede kroner. :-)

.
Torp Hedehusene

swotie
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#48 » 13. mar 2014, 10:20

Ib M skrev:Hvis man er i besiddelse af en trykkoger (som jeg har erhvervet i dag) og en blender burde man unde sig selv at prøve nedenstående opskrift på en gulerodssuppe - men tror simpelthen det er løgn når man smager den - det er ren magi

gullerod.jpg

Er der een der vil prøve at lave en dansk version af opskriften ?
2 stk. weber 57 cm
rotisseri + Rib-O-Lator
smokey joe
EXcel pro Q 20
Offset smoker

Brugeravatar

gielsgaard
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#49 » 13. mar 2014, 19:58

swotie skrev:
Ib M skrev:Hvis man er i besiddelse af en trykkoger (som jeg har erhvervet i dag) og en blender burde man unde sig selv at prøve nedenstående opskrift på en gulerodssuppe - men tror simpelthen det er løgn når man smager den - det er ren magi

gullerod.jpg

Er der een der vil prøve at lave en dansk version af opskriften ?

Ja det kunne være rart, er der nogen som ved hvad det hvide som er i deres suppe på klippet er ?

Nexø
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#50 » 13. mar 2014, 20:00

Så blev gulerodssuppen også testet på en moulinex soup & co. Det var super lækkert! dog vil jeg bruge hele guleroden fremover da den næsten er for sød.
Og som andre skriver så egner retten sig bedst som forret.
Griller på følgende:

Big Green Egg Large
Weber Genesis E-330
Weber Smokey Joe
Weber Performer M/Gas
Weber Q 1000

Charbroil Big Easy

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"